Stranica 389 od 899

Re: Vazduhoplovi

Poslato: 30 Jul 2015, 15:00
od pigeon
zuzazu napisao:Video postavim, pa ga sklonim posle par dana da ne bih imao problema. Recimo ono poletanje mozda bas i nije bilo za gledanje...
Razumem, moram ubuduće da budem "pažljiviji na času..." :).

Internet u hotelu nam je bio katastrofa pa sam propustio 2 nedelje na forumu :)

Re: Vazduhoplovi

Poslato: 30 Jul 2015, 22:39
od BAJKER
To sto si propustio slabo se vidja i na netu, eto coveku se to desilo a zahvaljujuci i kameri bilo je snimljeno.

Re: Vazduhoplovi

Poslato: 31 Jul 2015, 18:44
od dragan
zuzazu napisao:Americke vlasti zahtevaju gorivo za dodatnih 45 minuta leta.
Shvatam da je cekao 20 minuta i javio da mora da sleti.


Sindikat pilota kompanije je vec slao dopise da se krse bezbednosne procedure.

Znaci na pismo niko nije reagovao, a kompanija vrsi pritisak da se ide bez goriva.

Sjajno!

Ko je kriv? Pa onaj ko nije uzeo goriva po planu...
pre neku nedelju slicna prica sa air srbijom, cekanje u holdingu mozda desetak minuta, stize ultimatum preko veze, ili da se omoguci pocetak prilaza za 3-4 minuta ili ide na alternaciju, pre toga je obavesten da je bio tipa 5. ili 6. na sletanju... alternacija temisvar...
po mom misljenju totalna glupost jer mu niko nije mogao garantovati da bi tamo sleteo kako je on zamislio, tj u bg mu je sletanje bilo mnogo izvesnije. pri tome nikakvo proglasavanje short of fuel, nista...

Re: Vazduhoplovi

Poslato: 31 Jul 2015, 19:13
od zuzazu
Dragane, na zalost, celo vazduhoplovstvo postaje jedna sprdacina...

Vec sam pisao da se leti bez goriva za alternativni aerodrom.

Ako destinacija ima dve piste (svaka nezavisno sa svojim RNS za prilaz), vidljivost je preko 5km, u prognozi sat pre i sat posle vremena sletanje bez oblaka tipa Cb i prateceg vremena - moze se krenuti bez goriva za alternaciju.

To znaci da se slece sa jedva potopljenim pumpama u gorivo i na sletanju ce se usled inercije upaliti warning za low fuel. Vrlo gadno i stalno opterecenje na ledjima, ceo let provides blejeci u rezervoare i kalkulisuci potrosnju.

Sve to da bi se ustedeo koji USD na manju tezinu. Po letu beznacajno, a u matematici velikih brojeva, vrlo ubedljivo za gazdu.

U evropskom vazdusnom prostoru kada VV vidi da se priblizava iron rezervi oglasava samo "fuel", i to bi trebao da bude znak kontroli za moguci emergency i da da eventualni prioritet vazduhoplovu.

Na iron reserve se oglasava emergency.

Stvar je toliko ljigava (a ljudske glave u torbama) da su Englezi izdali bilten da njihova ATC nece priznavati objavu "fuel" vec samo emergency. Normalno, dobices prioritet i odmah posle sletanja inspekciju na avionu. Znaci, ne zarezuju do poslednjeg momenta, a vi samo nemojte da nosite gorivo...

Pre dve-tri godine, Ryan je napravio aero miting u Spaniji gde imaju dosta aviona po bazama, kada se vreme iznenada pogorsalo a ovi poceli da kukaju "ocu vamo, ocu namo". Posle toga su im Spanci rekli, mozete da letite bez alternate fuel ali ne iznad Spanije...


Hocu da kazem da se sve okrenulo profitu a ne bezbednosti.

Cujem da su im (A.S) zabranili da otvaraju riverse (moze idle) posle sletanja, da ne potrose koje kilo vise.


Na zalost, ovo je opsti trend i sr@nj@ ce biti sve vise, pa kako se snadjemo i dogovorimo.

Re: Vazduhoplovi

Poslato: 31 Jul 2015, 19:34
od McGruja
Ali, gorivo za rezervu se ne potroši, sem u slučajevima nužde

Ne razumem logiku

Re: Vazduhoplovi

Poslato: 31 Jul 2015, 19:45
od nidza
Uvek je teret. Zato je ušteda merljiva. Na jednom avionu ne, na celoj floti da.

Sve u svemu zakon treba da puknu pa neka se puše.

Tapatalk

Re: Vazduhoplovi

Poslato: 31 Jul 2015, 19:56
od Rakhil
Neke stvari prosto ne treba da budu jeftine...

Re: Vazduhoplovi

Poslato: 31 Jul 2015, 20:13
od McGruja
Neke ne smeju :)

Re: Vazduhoplovi

Poslato: 31 Jul 2015, 20:51
od zuzazu
To je sve nista...

Ja uzmem 500kg vise, letim najbrze (Bajker mi svedok) i sletim sa 600kg vise.

Snalazim se, trazim skracenja ili sl.

Po zemlji se taksira bez jednog motora.

Ako me zovnu na raport, sta da radim? Uvek trazim kako da se opravdam sto vucem vise. Bar ne razbijam glavu imam li corbe na destinaciji...

Re: Одг: Vazduhoplovi

Poslato: 31 Jul 2015, 21:48
od dag81
Ako avion kosta manje od te ustede u potrosnji da ga j. Namerno ne kazem ljudski zivotu jer kako zazu kaze gazde gledaju samo profit i gaze da bi bio visi.

A sto kaze zazu "teret na ladjima" razmisljanje da li ces imati goriva za sletanje ako budu losi vremenski uslovi, ili ne dobijes dozvolu za sletanje pa moras da kruzis i izlazes ljude riziku a i sam avion, jednostavno mi ne ide u glavu.

Re: Vazduhoplovi

Poslato: 31 Jul 2015, 23:22
od BAJKER
zuzazu napisao: Ja uzmem 500kg vise, letim najbrze (Bajker mi svedok) i sletim sa 600kg vise.
Da pratio sam gomilu tvojih letova na flightradar-u i bas sam gledao u okruzenju tog trenutka uvek si bio najbrzi avion :D 900+km/h dok su se drugi istim pravcem "vukli" 750-850 na sat. A kada se setim pre koji mesec sa dobrim vetrom u ledja isao si preko 1050 na sat :doubleup:

Re: Vazduhoplovi

Poslato: 01 Avg 2015, 00:52
od dragan
znaci kad vidim da neki sumanuti "turcin" pegla redom da znam ko je :kezo:

bajkeru malo je teze to sto kazes, obicno je razlika izmedju krstarece i max brzine za njegov vazduhoplov reda 20-25-30kmh, ali se kod citave struje slicnih primeti kad je neko brzi :)

@zuzazu - nazalost, meni je bilo tesko da poverujem, ali je izgleda stvarno ta suluda trka za zaradom otisla predaleko. sa jedne strane, moje, sve se vise ide ka nekoj bezbednosti, istinski, pogotovo sa tacke opreme i infrastrukture, a sa druge se tako kockaju. u istoj situaciji je pilot lufthanse, barem preko veze, zvucao hladan ko spricer, u fazonu, ok, sacekacu, nije problem...
inace je cela prica krenula posle odlaska merkelove u sarajevo, neko je posle toga prijavio da se neka rupa otvorila na pisti i onda su ekspresno, u popodnevnom spicu krenuli to da popravljaju, pa je 7-8 aviona duze ili krace cekalo u holdingu. nije trajalo dugo, reda koju desetinu minuta, ali da je bilo diskutabilno, jeste. video sam posle da se mnogo diskutovalo medju glavnima na tu temu...

kad smo kod brzine, inace, pre neki dan lete dva dreamlinera jedan pored i iznad drugog na 2nm i 2000ft, oba sa bliskog istoka, razlicite kompanije, i vidi se da su brzi, i pita pilot jednog u fazonu "izvinite, koji je vazduhoplov pored nas 2 hiljade ft ispod?"
reko, isti ste tip, zasto pitate?
kaze on "pa vidimo da je brz pa smo se pitali koji je tip" :kezo:

oba su isla .85 :kezo:

Re: Vazduhoplovi

Poslato: 01 Avg 2015, 01:40
od BAJKER
Ja sam video ono sto cifre kazu a koje sam ocitao i preneo, nemam razlog da lazem.
Bas listam s vibera poruku koju sam mu poslao, 900 na sat je isao ili 486kt odnosno 559 milja!

Zanimljiv test kocenja na A340-600 sa explozijama guma stajnog trapa.
http://www.youtube.com/watch?v=lUMuOyMTQ8Y

Re: Vazduhoplovi

Poslato: 01 Avg 2015, 03:26
od zuzazu
Sunn, THY i pgt idu sa istim cost indexom, pa ce im avion dati i iste brzine, to mu do FL260 bude oko 290kts, u kruzu oko ,7M i u poniranju od FL260 oko 265kts.

E, sad, ja u penjanju idem sa oko 315, kruziram na maksimalnoj brzini ,797 -, 80 i snizavam sa 320....

U gomili istih verovatno se primeti. Pored toga, THY je placen po satu pa ga cesto uspore na ,76 sa nekim idiotskim obrazlozenjem.

Erbas je brzi u kruzu, a Boing ima bolje performanse u penjanju.

Desi mi se da nekog ne mogu da prestignem, mada ako je 10 milja ispred mene, moja racunica kaze da ako ja idem 0,8M to je 8 milja u minuti, a ako on ide 0,77 to je 7,7 milja u minuti, pa vidi koliko mi treba da ga stignem i prestignem.

Ali bi razlika u brzini zaista trebala da se vidi.

U TMA me opominju da usporim jer im pravim problem : )

Inace onaj "ladni" Svaba moze da bude ladan samo ako ima goriva, nema coveka kome je svejedno kad vidi da se rezervoari prazne.

Politika nacionalnih prevozioca je uvek na safe side pa vuku gorivo, niko ne zeli da ih povlace po stampi zbog takvih stvari.

Low cost je uvek orijentisana na profit a krije se iza paravana bezbednosti.

Er Srbiju ne bih komentarisao. Kada ode AV oni su gotovi...

Re: Vazduhoplovi

Poslato: 01 Avg 2015, 08:30
od Sinisa G.
zuzazu napisao:To je sve nista...

Ja uzmem 500kg vise,

I koliko vise vremena u vazduhu vam daje tih 500kg goriva?