Re: Vazduhoplovi
Poslato: 14 Jul 2012, 13:01
Obično su to zaplenjeni automobili koje deru.NexT napisao: A, videh juce Touareg, 2 Superba i Cherokee - sluzbena vozila CarineNe znam samo sta ce carini na aerodromu Touareg, al ajde
Obično su to zaplenjeni automobili koje deru.NexT napisao: A, videh juce Touareg, 2 Superba i Cherokee - sluzbena vozila CarineNe znam samo sta ce carini na aerodromu Touareg, al ajde
?NexT napisao: I Toranj ima Clio RS, pa nikom nista![]()
Ti se baš naoštrio za ozbiljnu diskusiju?maxer napisao:Nisam nikakav profesionalac u poznavanju ove materije ali bih rekao da je ovde bilo dosta netačnih iskaza:
Nisam mislio na nevođene rakete. Naravno da sve današnje rakete imaju "proximity fuse" (imali su ga čak i neki PVO artiljerijski projektili iz II sv. rata) i nemaju potrebe da direktno pogode cilj. Ali ipak, krug u kojem fragmenti posle eksplozije mogu da izazovu štetu nije baš mnogo velik. Ako se avion nađe 100-200-300 metara od mesta eksplozije, verujem da će biti bezbedan.maxer napisao: Jedino ako misliš da izbegavaš nevođene rakete (a da li ih iko više koristi ? ... osim za bombardovanje).
Moderne rakete te jure:
- prilaze ti ogromnom brzinom ... što tebi ostavlja delić sekunde da bi je izbegao ... šta ti vredi i da je izbegneš kada ona eksplodira bez potrebe da te udari - računar u njoj izračunava trenutak aktiviranja bojevog punjenja u skladu sa trenutkom kada će se ona naći na optimalnoj udaljenosti da njena detonacija/fragmenti proizvedu fatalna oštećenja na avionu ... znači ti kreneš u izbegavanje a ona ipak eksplodira čim se nađe u nekoj neposrednoj blizini ...![]()
Pa ne mora imati ogomna krila - samo treba da su dovoljno velika da bi stvarala uzgon. Mada, priznajem da imam samo grubu predstavu o tome kako funkcionišu vazduh-vazduh rakete. Ono što je sigurno je da većini njih motor gori 20-30 sekundi. Moguće je da ako motor izgori, a raketa proceni da po inerciji ne može nikako prići bliže cilju, odmah eksplodira.maxer napisao: To jedino ako je raketa ujedno i jedrilica tj. ima ooooooogroooomna krila i nikakvu težinu ... da pojasnim: čim dotična izgubi potisak kreće da se ponaša kao svaki balistički projektil tj. ovisno o ulaznim imputima brzine, mase, otpora i kao i površine krila (ako ih ima), njena trajektorija kreće iz pravolinijske u luku na dole ka izvoru gravitacije tj. majčici Zemlji.
Još niko nije izmislio letenje po inerciji ... toga ima ali u obliku "kretanja po inerciji površinom zemlje ili vode"![]()
Naravno da postoje rakete koje imaju brzinu 4-6 M, ali one su velike i zato ih nose samo veći avioni. Dosta raketa koje su danas u upotrebi ima brzinu 2-2.5 M.maxer napisao: A kako da joj pobegne kada se ova kreće recimo 2-6x brže od njega (ovisno o trenutnoj brzini aviona) tj. moderne air-to-air idu preko 4 Mah-a.
Surčin bi trebalo da ima sa svake strane piste nasip širok 20 m, da li bi mu to pomoglo?zuzazu napisao:Ne bi mogao da sleti. Aerodromi koji su zeleli da imaju A380 morali su da produzuju i prosiruju pistu, Dubai na primer. Piste su siroke 60m u mesto standardnih 45m. Duzine zavise od drugih stvari - temerature, nadmorske visine (gustine vazduha).
Nisi pažljivo pratio temu, toranj ima Hondu.NexT napisao: I Toranj ima Clio RS, pa nikom nista