@Moma pa kako onda nije u pravu? Kao sto ti pezo hdi motori pokrive nekad klipnjace, iako to nije normalno/ispravno, e tako i neki motori mozda i dime tokom regeneracije iako to nije normalno/ispravno.
Re: DPF i regeneracija
Poslato: 18 Nov 2020, 14:42
od nidza
2015-09-01
Analysis of Sulfur-Related White Smoke Emissions from DPF System 2015-01-2023
In a Diesel engine with a Diesel particulate filter (DPF) system, high-sulfur fuel causes white smoke containing odorous and harmful pollutants during DPF regeneration. This study investigates the conditions and mechanisms of sulfur-related white smoke generation.
Engine and vehicle tests found that sulfur compounds emitted from the engine accumulated on the catalysts in the DPF system and were emitted as white smoke during DPF regeneration. The white smoke was observed when the catalyst temperature was more than 450°C, under conditions such as the early stage of DPF regeneration.
Model gas tests were conducted to clarify the mechanism of the white smoke. It was found that SO2 emitted from the engine was oxidized to SO3 on the catalyst, which was then mainly absorbed on the oxidation catalyst support (Al2O3). Then, the absorbed SO3 was desorbed and converted into white smoke. The intensity of the white smoke depended on the amount of desorbed SO3 and the rate of temperature increase of the catalyst.
Ivan napisao: 18 Nov 2020, 14:01
@Moma pa kako onda nije u pravu? Kao sto ti pezo hdi motori pokrive nekad klipnjace, iako to nije normalno/ispravno, e tako i neki motori mozda i dime tokom regeneracije iako to nije normalno/ispravno.
Možda ja nisam u pravu. Jedino znam da ne znam. Zato pitam za iskustvo. Primera ima monogo sa Fiatovim motorima, i kažu da je OK. Da nije, ne bi uopšte pokretao regeneraciju. Tako žu, ja ne znam.
Ovakav dim se javi priregenraciji ko mene ma neki sekund, ali kad se potopi gas. Vrlo čudan, nema ga uz sam auto, kao da je lagan a opet nije potpuno kao vodena para, i nema miris ni ulja ni dizela, nego blag miris nekog ogorevanja.
Re: DPF i regeneracija
Poslato: 18 Nov 2020, 15:59
od Moma
Ispod ovog drugog snimka, kaže jedan "stručniji". Prevod sa Google prevodioca:
У ствари ауто је још у оптицају и у савршеном стању ... !!! Жао ми је што вам противречим, али ако су нивои диференцијалног притиска високи, такво чишћење није могуће, јер управљачка јединица прекида поступак чак и пре него што започне.
Re: DPF i regeneracija
Poslato: 18 Nov 2020, 19:12
od ljubitelj
Au, ovi na snimcima baš ekstremno dime.
Re: DPF i regeneracija
Poslato: 18 Nov 2020, 19:36
od OMP
malo pre parkiram ispred kuce i cujem u leru radi ventilator hladnjaka, otvorim haubu vidim radi mozda i druga brzina ne znam ali nema promene zvuka motora niti dima na autspuhu a ne oseca se ni neki miris iz izduva, motor na radnoj temperaturi, dal je to regeneracija ili ...??? 1.6hdi je u pitanju
Re: DPF i regeneracija
Poslato: 18 Nov 2020, 19:48
od cozmo
Ako ti nije ukljucena klima rucno ii na auto, onda je regeneracija.
Re: DPF i regeneracija
Poslato: 18 Nov 2020, 20:03
od OMP
nije ukljucena klima koja je inace manuelna....ali nisam imao vremena da cekam da odradi tu regeneraciju, ugasio sam auto
Re: DPF i regeneracija
Poslato: 18 Nov 2020, 20:07
od Ivan
Ako ti nije pokrivio klipnjace onda nije regeneracija!
Recimo na superbu, na 180.000km je prvi put upalio lampicu za dpf, dimio je pomalo belo od tada i u raznim rezimima voznje, e onda sam otisao da uklonim DPF fizicki i softverski i nakon toga vise nije dimio uopste, ni belo ni crno, tako da me i to navodi na misao da dimi automobil ako nekih odstupanja/nepravilnsoti u radu sistema.
Re: DPF i regeneracija
Poslato: 18 Nov 2020, 20:15
od cozmo
OMP napisao: 18 Nov 2020, 20:03
nije ukljucena klima koja je inace manuelna....ali nisam imao vremena da cekam da odradi tu regeneraciju, ugasio sam auto
Ja sam je prekidao mnogo puta, nista spec. Kod sledece voznje nastavi gde je stao i to je to...
Re: DPF i regeneracija
Poslato: 18 Nov 2020, 20:47
od OMP
pa da on i ne pokazuje nigde da je zapocinjao i nije zavrsio regeneraciju kao sto je slucaj kod nekih vozila koja hoce da prave problem ili izbace gresku ako ne dovrsi zapoceto
Re: DPF i regeneracija
Poslato: 18 Nov 2020, 21:02
od pegazbre
Na S-Max-u (2.0 tdci, varianta HDI motora) primetim da radi regeneraciju kad obrtaji u leru blago skoce, cuje se da radi ventilator, blago puckanje sa desne strane ali siguran pokazatelj je trenutna potrosnja koja skoci na 1.4 - 1.6 litara.
Re: DPF i regeneracija
Poslato: 18 Nov 2020, 21:14
od Moma
Ivan napisao: 18 Nov 2020, 20:07
Ako ti nije pokrivio klipnjace onda nije regeneracija!
Recimo na superbu, na 180.000km je prvi put upalio lampicu za dpf, dimio je pomalo belo od tada i u raznim rezimima voznje, e onda sam otisao da uklonim DPF fizicki i softverski i nakon toga vise nije dimio uopste, ni belo ni crno, tako da me i to navodi na misao da dimi automobil ako nekih odstupanja/nepravilnsoti u radu sistema.
Ma ovo je italijanski đubar Vidiš da ih isteraju iz grada i pokrenu regeneraciju. Smatraju ovo normalnim
Pogledaj Jeep sa Fiat dizelom, prešao 48 000km, kao nov:
Re: DPF i regeneracija
Poslato: 18 Nov 2020, 22:25
od cozmo
OMP napisao: 18 Nov 2020, 20:47
pa da on i ne pokazuje nigde da je zapocinjao i nije zavrsio regeneraciju kao sto je slucaj kod nekih vozila koja hoce da prave problem ili izbace gresku ako ne dovrsi zapoceto
Pali ti grejace retrovizora i zadnjeg stakla. Takodje trenutna potrosnja skoci za koji litar. Ako bas hoces da znas kad je radi, spoji malu led sijalicu na retrovizor da svetli kad radi grejac.
Inace, kad ima problem, pisace na ekranu "RIsk of filter blocking" i "Antipollution fault" i blinkace motorna lampica plus pali zuti trougao uz bip.
Re: DPF i regeneracija
Poslato: 18 Nov 2020, 22:54
od OMP
znaci ne pali se lampica na prekidacu grejaca stakla vec bi morala da se izvede? potrosnju ne gledam na bordu tako da to sigurno necu ni primetiti...za ovo na displeju kad postoji problem znam