Texonja napisao:
Meni bi bilo interesantno misljenje Laze koji vec duzi niz godina ima xDrive auto pa moze izneti znacajna iskustva i poredjenja. Moze i GrujicD, ali on kao i ja jos nije vozio zimi 4x4 , vec samo moze uporediti ponasanje po suvom asfaltu ili eventualno kisi.
Rekoh vec, ja cu gledati da opet uzmem xDrive auto

Slazem se da je na autoputu prakticno svejedno jel pogon samo na dva ili dva 4 tocka, ali u nekim drugim situacijama nije.
Prvo moram da priznam, da je BMW E90 sam po sebi auto koji je neverovatno upravljiv pa svakako i to ima itekako uticaja na moj osecaj u voznji, kada se E90 pojavaio, postavio je nove standarde i bocne sile koje ostvaruje je digao na nivo koji su do skoro bili rezervisani za Ferrari, Porsche i sl, zaista potpuno neverovatan auto kada ulecete u krivinu ili skrecete. Zbog ovoga se bojim da deo mojih zapazanja nije vezan previse za ovo umesto za 4x4 pogon.
Sve u svemu, ma koliko se trudili ESP je prakticno nemoguce aktivirati, ja sam se zahebavao po kruznim tokovima i sl, ma sta mu radili on ide ko po sinama, samo jedan jedini put mi se upali ESP u toku voznje, bilo je mokro i serpentina pod 180 stepeni, prvi i jedini put da se aktivirao a da nisam namerno to pokusavao da izazovem. Dakle mozete stiskati pun gas po krivinama on ne reaguje previse na to vec tera po sinama, ono sto se bojim je da ako preterate i predjete granicu nista necete moci uraditi da ga vratite jer je u krivini potpuno neutralan nit podupravlja nit preupravlja tako da kontam da bi samo skliznuo bocno ako se bas pretera... Na zalost nisam vozio slcan BMW samo sa azdnjim pogonom, vozio sam 335i i M5 ali su oni znatno jace masine pa jako lako pale ESP zbog sirove snage motora, ne znam kako bi bilo sa 325i bez xDrive. Sve u svemu tokom voznje po suvom i mokrom se zaista osecate izuzetno sigurno i imate utisak da ni prednji ni zadnji kraj nikada nece krenuti negde gde ne treba. Najbolje sam osetio lezanje auta kada me je moj brat provozao u mom autu pa na Miseluku smotao pod 90 stepeni i patosirao ga, ebeno neverovatno, ja sam se zalepio za vrata a auto nije upalio ESP...
E zatim dolaze zimske carolije

Slazem se da generalno nema previse sneznih dana ali zato kada sneg zaveje to je fantasticno iskustvo

Imate utisak da ste glavni na putu, gledate ostale kako se zaglavljuju, kako ne mogu da krenu i ls, a vi samo migavac i pored njih, sjajno, fantasticna zabava. Lozana je jos posebno interesantna jer je celo grad jedno brdo tako da je 4x4 jos korisniji zimi. Interesanto je da ja ako idem kroz grad brze stignem na posao kada sneg sve zaveje nego kad je suvo, razlog je mnogi ljudi parkiraju kola jer ne mogu da ih voze pa bude daleko manja guzva a moj auto ide lagano bez problema.
Svakako istina je da 4x4 pogon pre svega sluzi da lakse pokrene auto ali da vam pri kocenju nista ne znaci, to je svakom jasno, isto tako pri skretanju na klizavom auto takodje zna da krene da klizi ka napolje. Razlika je sto ipak imate pogon na sva 4 pa ne zanosi previse dupetom, vise nekako klizi u stranu, ali posto imate pogon na sva 4 lakse korigujete putanju jer em prednji vuku i upravljaju prednjim delom zadnji guraju kako bi i zadnji kraj krenuo po zeljenoj putanji. Sve u svemu pri skretanju na snegu svakako da imate nesto bolje mogucnosti nego samo sa pogonom na dva tocka, pre svega bolje mozete da iskorigujete putanju. Prosle godine sam isao na Jahorinu sa autom sa pogonom na prednje tockove, imao sam ozbiljnih problema, bila je bas snezna oluja i na nekim mestima sam imao ozbiljnih problema sa izlaskom uz brdo (na kraju nisam ni mogao otici skroz do smestaja).
@Milisav,
Ja ti lepo rekoh da obrises pasus posta a ti opet nasao pogresno da objasnjavas
@Ljubitelj
Potpuno je tacno da na uzbrdici tezina prelazi pozadi ali kao sto rekoh, razlika u tezni na prednjoj i zadnjoj osovini je prevelika da bi se to kompenzovalo prebacivanjem tezine nazad.
Kada kazes da kola sa zadnjim pogonom imaju obicno 50-50% raspored raspored tezine, rekao bih da je to vise cisto zbog proizvodjaca koji ih prave, npr zna se da BMW insistira na savrsenom balansu, pa gura prednje tockove sto je vise moguce napred, gura motor pozadi, stavlja akumulator u gepek i sl, ali da sutra opel napravi auto sa zadnjim pogonom cisto sumnjam da bi imao takav odnos.
Sve u svemu svakako da ce auto sa prednjom vucom lakse izaci ako ga okrenes unatrag, jer tada on vec sam po sebi na pogonskim tockovima ima vise tezine a plus jos je na uzbrdici pa on tada mozda i 70-80% tezine ima na pogonskim tockovima, ali to ne vazi za kola sa fabricki zadnjim pogonom, on u najboljem slucaju moze imati 50%+ (ovo za BMW koji je najbolji po tom pitanju) prebacivanje tezine ka nazad na usponu.
Ono sto mogu iz licnog iskustva da ti kazem je sledece. Nekada davno, pre 15+ godina u porodici smo imali Ladu sa zadnjim pogonom i Stojadina sa prednjim pogonom. Iako pricam o zastarelim automobilima, zakoni fizike se u medjuvremenu nisu menjali

Takodje, na Fruskoj Gori imamo vikendicu i do koje kako bi se stiglo potrebno je proci jednu poprilicnu uzbrdicu, put se naravno prakticno ne cisti. E tada smo nebrojeno puta imali situaciju da Lada nije mogla da se popne gore dok se Stojadin u istoj prilici uspevao popeti na vrh. Jasno je da je ovde pogon igrao kljucnu ulogu.