Re: Paralelno parkiranje
Poslato: 11 Okt 2012, 16:35
Najvise volim kada nadjem parking mesto izmedju dva drveta ili dve zardinjere, gde moze da stane samo jedan auto 

Zvucacu grubo, ali to mi je prvo palo na pamet, kada sam juce probao ovaj nacin: "Ovo nema veze sa zivotom!" Staje se suvise daleko, ne moze se odmah okrenuti pun krug u desnu stranu.Ji 4Tze napisao:Kako vas nisu učili kako se pravilno parkira paralelno? Ima fora, gleda se preko ramena i dva puna okreta je dovoljno, možda tri ako ima malo mesta... Prvo se stane paralelno i krene lagano i gleda preko desnog ramena pa kad se u zadnjem desnom prozoru pojavi kraj prednjeg vozila, staneš, smotaš pun desni i kreneš dalje. Kad se, preko levog ramena na zadnjem levom staklu pojavi prednji levi kraj zadnjeg auta, smota se pun levi i krene dok se ne ispravi. I to je sve, eventualno ide jedan pun desni ako nema puno mesta iza, da se ispravi... Zvuči malo rogobatno i komplikovano ali prosto je...
To mi uopste nije palo na pamet. Znaci, nabavim te stapove i onda sta dalje. Imas li ti metod za parkiranje ili samo volis da pokusavas da budes duhovit?AcaKayak napisao:Uzmi stavi dve grane u flasu, napravi parking mesto i isprobavaj ceo dan, vise ces nauciti nego za vreme koje provodis na forumu sto ces procitati nesto
Probaj ponovo da objasnis. POstupno. Stanes, ubacis u rikverc, izjednacis auto ili ne, okreces volan, itd., kako vec ide. Hvala.cozmo napisao:Ja parkiram na retrovizore, osim kad je sneg kisa ili slicno onda gledam unazad.
Uvek se parkiram tako sto cekam da mi nestanu farovi auta iza a cosak auta (kad sam na dijagonali) gadja gornji cosak auta koji je iza (ili cega vec ima iza). Onda smotam desno malo pravo i nazad opet i uglavim se. Gotovo. Ne znam kako sam ovo objasnio, verovatno je nejasno ali uspeva uvek iz prve. Probacu da snimim.
Stanem na malo vise od pola duzine auta koji je parkiran levo od mene (u ovom slucaju Twingo), ubacim u rikverc, motam pun levi i krecem unazad tako da je moj levi zadnji cosak auta sto blizi autu pored mene u dijagonali (proveravas retrovizorom), naravno pazi prednji desni cosak da ne zakacis ako ima auto sa druge strane (kao kod mene). Ides u rikverc i u zadnjem retrovizoru gledaj da nestanu farovi auta iza ako ga ima i naravno levim bocnim retrovizorom gledaj gde je ivicnjak. Kad dodjes do te tacke ispravljas auto motajuci desni. Uostalom evo nocnog parkiranja, sad sam ti snimio. Razmak izmedju tocka auta i ivicnjaka nakon parkiranja je toliko da jedva stopalo mozes da uglavisDAF95 napisao:Probaj ponovo da objasnis. POstupno. Stanes, ubacis u rikverc, izjednacis auto ili ne, okreces volan, itd., kako vec ide. Hvala.
Shvatam, ali kad je u pitanju uzanost ulice, na koju ne vidim kako možemo uticati (to je standard), pa i ne vidim to kao problem, ne vidim kakvu ulogu tu ima dijagonala vozila? Po meni tu veći problem može stvoriti dužina vozila. To pokazuju i sledeće slike:ljubitelj napisao:Probaj da shvatis kuda ide prednji kraj vozila pri punom motanju volana.
Preko puta mesta gde se parkiras treba da ima dovoljno mesta jer moras dijagonalno da se ubacujes. Uzanost ulice je problem da se uglavis kada ima malo mesta. To je pogotovu problem ispred zgrada gde se u ulici parkiraju vozila po duzini sa svake strane pa izmedju ostane jedva do 2m sirine ulice.
Pola metra viska prostora je luksuz na parking mestima koji se ne srece cesto.
Naravno da je teze parkiranje na manje prostora nego na mestu sa znatnim viskom prostora okolo, ali je moguce kada se mora.
Hvala ti sto si se pomucio.cozmo napisao:Stanem na malo vise od pola duzine auta koji je parkiran levo od mene (u ovom slucaju Twingo), ubacim u rikverc, motam pun levi i krecem unazad tako da je moj levi zadnji cosak auta sto blizi autu pored mene u dijagonali (proveravas retrovizorom), naravno pazi prednji desni cosak da ne zakacis ako ima auto sa druge strane (kao kod mene). Ides u rikverc i u zadnjem retrovizoru gledaj da nestanu farovi auta iza ako ga ima i naravno levim bocnim retrovizorom gledaj gde je ivicnjak. Kad dodjes do te tacke ispravljas auto motajuci desni. Uostalom evo nocnog parkiranja, sad sam ti snimio. Razmak izmedju tocka auta i ivicnjaka nakon parkiranja je toliko da jedva stopalo mozes da uglavisDAF95 napisao:Probaj ponovo da objasnis. POstupno. Stanes, ubacis u rikverc, izjednacis auto ili ne, okreces volan, itd., kako vec ide. Hvala.
http://www.youtube.com/watch?v=8CInkUjo ... e=youtu.be
Uglavio sam se ovde izmedju Twinga i jednog Yuga iza i pogledaj kako stoje svetla moja (pravac) u odnosu na uzeg Twinga (od mog auta). Ovo sam uradio dosta, dosta sporije nego inace i po mraku da vidis trag svetla na autu ispred. Pocinjem da motam udesno kad far osvetli tocak od Puntica sa desne strane. Zatim kad sam dosao do ivicnjaka i Yuga koji je iza (posto nemam dalje gde) motam ponovo ulevo i ispravljam auto vozeci unapred i parkiranje je gotovo. Posle samo ako hoces ides unazad ili unapred da ostavis njima mesta kolko treba.
Da nije bilo Yuga iza mene blizu isao bi samo u rikverc motajuci prvo pun levi pa pun desni dok ne ispravim auto i stao - znaci onda ne moras da pravis onaj treci korak da ides unpared i motas ponovo ulevo - ali to je obavezno ako imas auto jako blizu iza tebe.
Moj auto ima preko 4m i to je sedan vozilo (Corolla) a po blizini Twinga vidis koliko je mali prostor za parkiranje. Yugo je isto toliko udaljen iza mene.
Astra '97. ona duza.cozmo napisao:Zadnji retrovizor, pogresno se izrazio, retrovizor onaj koji je na soferci, mislio sam kad gledam u njega i kad od svog zadnjeg kraja auta (gepeka) vise ne vidim farove auta iza, onda stanem.
Nisam udario u ivicnjak, posto u levom spoljnom retrovizoru vidim ivicnjak.
Koji auto vozis uostalom bese?