Stranica 5 od 16
Re: Pedal Box
Poslato: 10 Dec 2012, 12:39
od HellBoy
Najzad shvaćena poenta

fala ti brate Xepoj
Re: Pedal Box
Poslato: 10 Dec 2012, 12:58
od mr.Big
Pa to isto ti priča deset ljudi dva dana...
Re: Pedal Box
Poslato: 10 Dec 2012, 13:29
od Laki021
Xepoj87 napisao:Ja znam da bih prvi to stavio na mog karavana,jer nigde nisam video toliki lag pri gasu
Pazi, da li lag postoji i kad patosiras gas? Ako je odgovor pozitivan onda ni ovaj uredjaj ne moze nikako pomoci. To je ono sto se izmedju redova potencira, kako uredjaj smanjuje lag iako je jasno da on to zapravo nikako ne moze da radi... Sa druge strane ako patosiranje pedale resava problem laga, pa onda je lepo sam stiskaj jace.
Lag pri odzivu kod pritiskanja gasa je posledica konstrukcije motora i programa ECU-a a ne rada papucice gasa, laga njenog signala i sl.
Re: Pedal Box
Poslato: 10 Dec 2012, 13:37
od nuk
Gresis, gresis i gresis a uporan si u tome.
Ovaj uredjaj bas moze da uradi ono sto pokazuje grafikon sa prosle strane, promeni krivu signala i to mu je osnovna uloga, bas je to sto je Heroj rekao.
Veruj mi, kod nekih vozila je bas los odziv el gasa na stiskanje papucice, s'obzirom kako su reseni potenciometri, nije ni cudo u takvim slucajevima, osecaj sa pedal boxom je neprocernjiv, negde jednostavno nema svrhu.
Re: Pedal Box
Poslato: 10 Dec 2012, 13:38
od trojanac
Laki, nije mi samo jasno na osnovu čega sve ovo tvrdiš?
Re: Pedal Box
Poslato: 10 Dec 2012, 13:40
od Laki021
nuk napisao:Gresis, gresis i gresis a uporan si u tome.
Ovaj uredjaj bas moze da uradi ono sto pokazuje grafikon sa prosle strane, promeni krivu signala i to mu je osnovna uloga, bas je to sto je Heroj rekao.
Veruj mi, kod nekih vozila je bas los odziv el gasa na stiskanje papucice, s'obzirom kako su reseni potenciometri, nije ni cudo u takvim slucajevima, osecaj sa pedal boxom je neprocernjiv, negde jednostavno nema svrhu.
Ne gresim ne gresim i ne gresim!
Koliki bi inzenjeri trebali biti imbecili pa da pedala gasa ima zadrsku? Takodje, uredjaj se kaci na izlaz pedale gasa, tako da sve dok pedala ne posalje signal ni uredjaj ne moze da ga presretne i "pojaca", "ubrza" sta god hocete. Ako cemo u detalje, uredjaj moze samo da doda lag zato sto presretne signal pedale, pa ga zatim obradjuje menja i tek nakon toga prosledjuje dalje...
trojanac napisao:Laki, nije mi samo jasno na osnovu čega sve ovo tvrdiš?
Na osnovu zdravog razuma i tri sekunde razmiljanja.
Re: Pedal Box
Poslato: 10 Dec 2012, 13:42
od nuk
Ako tako kazes..
Re: Pedal Box
Poslato: 10 Dec 2012, 13:59
od trojanac
Pa valjda i mi ostali imamo malo mozga i zdravog razuma?
Koliko sam ja shvatio iz cele tvoje priče ti tvrdiš da je isti efekat kao kad stisneš papučicu do kraja. Ja prosto ne verujem da se dobija isto, jer svako je valjda probao to na svom autu i zna kako mu se auto ponaša. Valjda znaju ljudi da ocene razliku, ako su probali sa i bez tog Pedal Boxa. Neka razlika mora da postoji.
Re: Pedal Box
Poslato: 10 Dec 2012, 14:02
od Laki021
Da citiram samo iz tvog posta sa prosle strane, od ljudi koji hvale ovaj uredjaj:
" yes, you can get the same result by pushing the pedal to the metal, but it just feels different"
Dakle cak i oni kazu da je isto, samo je OSECAJ drugaciji.
Re: Pedal Box
Poslato: 10 Dec 2012, 14:23
od Kuzmanovic
ljubitelj napisao:
Kirhofova pravila, prvo i drugo, vaze bez dileme a ko misli da ne vaze zakoni fizike treba da ponudi koje su to zakonitosti koje uticu na promenu ponasanja elektrona.
Ajde sad ti meni objasni kakve veze imaju "zbir svih struja koja ulaze u jedan cvor jednak je zbiru svih struja koji izlaze iz cvora" i "algebarskih zbir napona na svim otpornicima i elektromotornih sila jednak je nuli" u ovoj prici oko Pedal Boxa?
I posto se vidi da si strucan, jel mozes da napises, ako nije tajna, koj si fakultet zavrsio?
Re: Pedal Box
Poslato: 10 Dec 2012, 14:33
od nuk
Nije me mrzelo da izguglam zanimljiv pdf koji objasnjava "fly-by-wire" princip rada.
Ovo na cemu laki uporno insistira bi imalo smisla da se radi o prostim korekcijama signala promenom otpora ali, postoji i digitalni signal koji se koriguje paralelno sa elektricnim, otuda i logicnog objasnjenja zasto potenciometri imaju i po vise od deset pinova.
Sistem kao sistem nije bezgresan, ima svoje nedostatke i svakako mogucnosti za korekciju parametara uredjajima kakav je ovaj pedal box, recimo.
Na strani tri je prakticno sve objasnjeno
Re: Pedal Box
Poslato: 10 Dec 2012, 14:42
od Laki021
E kad bi sve to imalo makar 5%, a strana tri bar 1% veze sa bilo cim o cemu pricamo bilo bi dobro.
Re: Pedal Box
Poslato: 10 Dec 2012, 15:03
od Rakhil
Laki021 napisao:Koliki bi inzenjeri trebali biti imbecili pa da pedala gasa ima zadrsku?
Evo, Laki, inzenjeri u Fordu su ocito imbecili posto meni pedala gasa ima zadrsku
Nije ti bas analogija da zabodes gas. Recimo, meni auto normalno krece sa malog gasa i ubrzava lepo u prvoj. Vec druga je dosta mrtvija i moram u prvoj panjiti gas vise ako mislim da drugu i trecu iskoristim u nekom ozbiljnom ubrzanju. E sad, ako meni pedal box koriguje krivu signala a da ja ne moram da navikavam nogu na vece doziranje (koje ce neminovno biti nepreciznije), onda mu kontam svrhu. Prosto vozim kao i do sada, a gas se sam dodaje vise, madjija
Inace se slazem sa tobom da je ovo bez veze stvar, ali ostajem pri tome da je to samo moje misljenje i da ja to ne bih metao na svoj auto tek tako, nekom drugom moze da bude super. Za neiskusnog vozaca bi verovatno bilo kontraproduktivno da se navikava na tako nesto.
Re: Pedal Box
Poslato: 10 Dec 2012, 15:07
od Laki021
Rakhil napisao:Laki021 napisao:Koliki bi inzenjeri trebali biti imbecili pa da pedala gasa ima zadrsku?
Evo, Laki, inzenjeri u Fordu su ocito imbecili posto meni pedala gasa ima zadrsku
Nije tebi zadrska u pedali gasa vec u ECU-u, bitna razlika

Re: Pedal Box
Poslato: 10 Dec 2012, 15:21
od MAD MAX
Voleo bi da neko ko ima iskustva prokomentariše moj komentar od juče, a posebno zastupnici uređaja:
MAD MAX napisao:Kod sistema "fly by wire" jedno je pritisnuta pedala gasa, a jedno je ugao otvorenosti leptira na usisnoj grani. Znači, mi imamo želju za punim gasom trenutnim pritiskom, a sistem ECU to radi po programu. Najčešće leptir je otvoren daleko od položaja pedale gasa. Sve zavisi od programa ECU i to je ono što mnogi po forumima zovu "loš odziv gasa", a koji isključivo postoji zbog ekoloških normi, počev od EURO 4, pa na dalje u sve gorem kontekstu. Jednostavno, stisnite na leru pun gas i neka neko pogleda brzinu i intetziet otvaranja leptira. Stvar je za zaprepašćenje. Ako u tom smislu može da pomogne Pedal Box, ja sam zainteresovan. I po pravilu, efekat bi trebalo čak da buge bolji na atmo benzincima, nego na turbo motorima. Znači, ostaje pitanje, može li ECU biti prevaren od strane Pedal Box, da odziv gasa bude bar slično kao na sistemima sa sajlom gasa.
U zavisnosti od programa, na sportskim mašinama ponekad ima ugrađen dvostepeni leptir, prvi na sajlu i drugi korektivni motorizovan, jer naravno, nije idealno uvek držati otvoren pun leptir. Sve zavisi od želje onoga ko je pravio program za ECU, a u našim uslovima sve se svodi na pustu ekologiju.
Znači nije stvar u sporom signalu kroz kablove, kako neki tvrde smešne stvari. Stvar je u programu ECU koji ne dozvoljava način rada koji nije ekološki prihvatljiv. Neće dopustiti bogatu smešu, emisiju nesagorelih ugljovodonika, bez obzira na želje vozača, već radi po idealnom režimu za sagorevanje. Zato vozila koja nemaju motorizovan leptir gasa ne mogu da podmire ni Euro 4 norme. Recimo, mnogi su na starim autima naučili da avgasuju pri polasku, a to novi sistemi uopšte ne dozvoljavaju i u potpunosti anulišu takve želje. Kako rastu obrtaji motora, leptir se polako otvara, bez obzira na pritisnut gas do kraja od samog starta.
Mene znači zanima, može li ovaj Pedal Box da "prevari" ECU da se ne ponaša tako rezistentno. Je li to uopšte moguće preko priključka potenciometra gasa?? Jer ako može, stvar je odlična, a jedino što se gubi su Euro norme a za to nas zabole.
Pokušajte da se fokusirate u diskusiji, na moje navode. Hvala.