Stranica 5 od 72
Re: DPF i regeneracija
Poslato: 07 Feb 2013, 17:25
od ADrei
ne bih se slozio da su dizeli predvidjeni da se voze na 2000obrtaja...

pa s-tronik ga saltuje tako da su obrtaj na 1200-1300, kod manuelnog je opet preporuka da se drzi na tim obrtajima...
Sent from my GT-N7100 using Tapatalk 2
Re: Corsa 1.3 cdti
Poslato: 07 Feb 2013, 17:27
od ljubitelj
Laki021 napisao:ljubitelj napisao:
Skoro svo to zaliveno gorivo se sliva u karter, tako da sada imamo mesavinu ulja i dizela, a nivo ulja raste.
Odakle ovakav zakljucak?
DPF se nalazi prakticno u auspuhu, dakle van motora. On se snabdeva nesagorenim gorivom iz motora. Kada to gorivo jednom izadje iz motora, nema vise nazad, pa mi nije jasno kako ono i na koji nacin moze da dodje do kartera, koji je sasvim odvojen od DPF-a?
Dizel se naliva direktno u motor u velikom visku i to nakon sto je normalno sagorevanje vec trebalo da se odradi, ideja je da zivo gorivo ode u DPF i tamo se zapali pa spali kao brener onu stroku tamo.
Svakako da deo dizela u tecnom stanju u tim trenucima kada nema vise jakog pritiska na karike (ciklus izduva) se sliva sa zidova cilindra direktno u karter.
Sto je vise zapusen DPF to je teze kretanje gasova i time povlacenja sa sobom zivog goriva pa se sve vise dizela zadrzava u cilindru.
Gorivo ne izadje iz cilindra dovoljno brzo i ne potpuno i eto problema. U idealnim uslovima DPF sistem je savrsen ali to idealno je ono sto kvari srecu.
To je uprosceni scenario dogadjanja.
U praksi ima svakakvih varijacija, ali generalno da bi se DPF regerisano potrebno je povecati njegovu temperaturu toliko da se sagore cvrste cestice taloga.
Nekada je to uspesno iz prvog pokusaja i tada je sve ok.
Neke preporuke za dizele sa DPF je da kada se dogodi taj proces regeneracije izvrsi servis zamene ulja i filtera bilo da je na redu bilo da je van plana.
Takvu preporuku ne navode proizvodjaci pa nije obavezna a kako je ulje krvotok motora a radi se o turbo motorima ta dodatna briga moze da pomogne a ne skodi jer ono sto obicno ubija motore su talozi i lakovi koji se stvaraju unutar motora i zacepljuju sita uljne pumpe, kanale podmazivanja, hidro podizace itd.
A ulje u svakom motoru, kod dizela posebno, u sebi u suspenziji nosi i raznosi razne cestice i ostalo sto je stetno pa u kombinaciji dodatnog zagadjenja dizelom kada ima uzastopnih pokusaja regeneracije zakljucak se namece da zamena ulja moze da bude korisnija nego sto izgleda na prvi pogled.
Izmedju ostaloga potrebna su posebna ulja kada postoji i sistem DPF, bas po specifikacijama namenjena takvim motorima.
Re: DPF i regeneracija
Poslato: 07 Feb 2013, 17:39
od Ivan
ADrei napisao:ne bih se slozio da su dizeli predvidjeni da se voze na 2000obrtaja...

pa s-tronik ga saltuje tako da su obrtaj na 1200-1300, kod manuelnog je opet preporuka da se drzi na tim obrtajima...
Sent from my GT-N7100 using Tapatalk 2
Vozio sam i DSG i manuelac i ta preporuka je debilna, kao neka ekologija, merio sam potrosnju, za 0.1-0.2l razlike mi ne pada na pamet da satirem auto, plus sto auto radi na "skrge" te nije spreman za preticacnje ili veca opterecenja te se vise pati zamajac a mora i vise da se radi menjacem.
Re: DPF i regeneracija
Poslato: 07 Feb 2013, 18:14
od NexT
ljubitelj, koliko znam, gorivo se naliva direkt u DPF filter, a ne u motor, pa kroz izduv.
ADrei, to jedino ako gledas dizele u autobusima...
Re: DPF i regeneracija
Poslato: 07 Feb 2013, 18:18
od Day Walker
Jedino sto znam je da kada se prekine regeneracija, DPF ispusti tu mesavinu u karter i razredi ulje... Ostalo je nebitno, posto sad znam kako u buduce da radim.
Re: DPF i regeneracija
Poslato: 07 Feb 2013, 18:32
od nidza
Ne bre.
Ako se prekine regeneracija škodi filtru, karter nema veze sa tim. Karter trpi podjednako kod svake regeneracije, jer motor naliva naftu koja ne sagori, to je objašnjenje. Zbog toga motori sa DPF imaju definisan broj regeneracija po zameni ulja, tako da mogu ranije da upale obaveštenje za mali servis, jer je ulje već izgubilo svojstva.
Postoje motori koji na drugi način rade DPF regeneraciju, ne ušpricavanjem nafte u izduv, tako da kod njih ne postoji taj problem.
Napominjem još jednom da nafta iz auspuha ne može nazad u karter da uđe, valjda toliko kapirate motore sa unutrašnjim sagorevanjem?
Tapatalk HD
Re: Corsa 1.3 cdti
Poslato: 07 Feb 2013, 22:44
od dragvorl
ADrei napisao:kako ja da znam kad auto radi regeneraciju DPFa?
kakve to veze ima sa uljem... valjda za to sluzi ad blue koji se sipa
Sent from my GT-N7100 using Tapatalk 2
Nemojte trpati Adblue i aditive za regenaraciju DPF u isti kos, jer su to dve potpuno razlicite stvari. AdBlue se koristi u tretmanu azotnih oksida.
Laki021 napisao:ljubitelj napisao:
Skoro svo to zaliveno gorivo se sliva u karter, tako da sada imamo mesavinu ulja i dizela, a nivo ulja raste.
Odakle ovakav zakljucak?
DPF se nalazi prakticno u auspuhu, dakle van motora. On se snabdeva nesagorenim gorivom iz motora. Kada to gorivo jednom izadje iz motora, nema vise nazad, pa mi nije jasno kako ono i na koji nacin moze da dodje do kartera, koji je sasvim odvojen od DPF-a?
U sustini ljubitelj je u neku ruku u pravu, mada je dosta uopsteno napisao, ali zato je tu training manual da to objasni.

Re: DPF i regeneracija
Poslato: 07 Feb 2013, 23:11
od Laki021
Pa u sustini je u pravu osim sto standardno zestoko preteruje, sto debelo utice na rezultate i tacnost svega napisanog...
Re: DPF i regeneracija
Poslato: 07 Feb 2013, 23:17
od dragvorl
Tako nekako, no to nije tema, ne mogu svaki njegov post da iscitavam.

Re: DPF i regeneracija
Poslato: 08 Feb 2013, 07:08
od somi-car
ADrei napisao:ne bih se slozio da su dizeli predvidjeni da se voze na 2000obrtaja...

pa s-tronik ga saltuje tako da su obrtaj na 1200-1300, kod manuelnog je opet preporuka da se drzi na tim obrtajima...
Sent from my GT-N7100 using Tapatalk 2
To sam i ja primetio na pasatu cc sa DSG menjacem. Kad ga umereno vozis, obrtaji su na 1200-1300 sto je za mene previse nisko. Imam neki osecaj i po zvuku da se motor gusi. Predpostavljam da je tako izbalansiran zbog potrosnje i ekologije..
Mada cim malo pritisnes papucicu, odlican menjac prica drugu pricu..
Re: DPF i regeneracija
Poslato: 14 Sep 2013, 17:50
od Misha
Re: DPF i regeneracija
Poslato: 14 Sep 2013, 18:32
od Paja
Meni samo nije jasno da li bord napiše da vrši ubistvo gremlina.
Re: DPF i regeneracija
Poslato: 14 Sep 2013, 18:50
od Xepoj87
Jok.
Kod mene ja cak nikada nisam uspeo ni da izvalim da to radi...
A kazu da se moze videti tako sto ti na leru drzi na 1000 i vise obrtaja...
Tada valjda zapocinje regeneraciju,a koliko sam skapirao,moras da imas neke konstantnije obrtaje(otvoren put),da vi se ista kompletirala.
Izbaci ti samo ako je ne znam ni ja koliko puta pokusao regenraciju,pa je prekinut,te ti kaze da je regeneracija neuspela i da odes na otvoreno,da vi se ocistio...
Re: DPF i regeneracija
Poslato: 14 Sep 2013, 19:24
od dragvorl
Re: DPF i regeneracija
Poslato: 14 Sep 2013, 20:58
od nuk
paja napisao:Meni samo nije jasno da li bord napiše da vrši ubistvo gremlina.
Kod Renaulta primetis po znatno povecanoj trenutnoj potrosnji i to se vrsi iskljucivo na otvorenom putu tj. u rezimu konstantne voznje.