Stranica 5 od 24
Re: Zimske gume - da ili ne? (lična iskustva)
Poslato: 07 Mar 2013, 21:47
od Ogi
@Nenad Ja sve vreme ti pisem misleci da si Nixa, vidis da spominjem RENO.
P.S. Zimske gume uvek izgledaju ispumpanije nego letnje.
Re: Zimske gume - da ili ne? (lična iskustva)
Poslato: 07 Mar 2013, 21:49
od ADrei
MAD MAX napisao:ADrei napisao:MAD MAX napisao:Zašto ne poštuješ fabričke preporuke?
Prednje na gume ne idu preko 2,2-2,3 bar, ni na jednom mercu sem ako nema neke baš niskoprofilne gume sa 18+ cola.
Zadnje od 2,2-2,8 u zavisnosti od opterećenja i tipa. Ali već pritisak od 2,8 bara ne podsnosi svaka guma i može biti opasan na praznim kolima zbog lošeg gripa, kao i na pneumatiku koji nema karakteristiku za takvo opterećenje (obično max opterećena karavan varijanta) i max pritisak.
sta fali pritisku preko 2.8bara
ja sam 19" na A3 pumpao na 3.3 sad sam isto i 19" na A5... sta moze da fali gumama?
auto je uvek prazan i nikad natovaren, mislim da je bolje tako nego da mi iskoci loptica kad udarim u rupu

Na svakoj gumi je naznačenMAX dozvoljen pritsak u PSI jedinicama, kao i MAX opterećenje pneumatika. Tako da ako ovo ne poštuješ možeš očekivati eksploziju pneumatika, onako bez veze....
A drugo, jakoo prepumpana guma znači da voziš na "lubenici" i a to znači veliku opasnost takođe.
Treće auto postaje neudoban i po srpskim rupama uništava silen blokove amortizere spone..., daleko više od normalnog...
Jel dovoljno zašto ne prepumpavat gume?
pa jel je ovo prepumpana guma?
mislim da je max 3.5bara koliko svaka guma mora da izdrzi?
udobnost mi je nebitna posto sam navikao da mi je auto neudoban

A5 je sa ovim 19" mnogo udobniji od prethodnog A3...
Re: Zimske gume - da ili ne? (lična iskustva)
Poslato: 07 Mar 2013, 21:49
od nenad.fil
nikaragva napisao:nenad.fil napisao:Jos nesto, kao sto napisah, pise 2.0 za svakodnevnu voznju sa dve osobe. DA LI BI TI duvao na 2.0 auto koji sam tezi 1610 kg?
Pa zavisi koji je i profil gume, ne samo težina. Ipak bih se držao fabričke preporuke. Nisu oni to stavili za pistu, nego za optimalne uslove. A i logika ti je pogrešna. Pre će mekana guma da upije neravnine nego tvrda, naravno ako nije neki nizak profil, ili ako nije baš izduvana.
Ja na biciklo od par kilograma duvam 5 bara

Kako mi je "leba ti" logika pogresna? pri udarcu na ostru "udarnu" rupu, guma se pod tezinom auta sabija i felna udara u podlogu, pri cemu je cepa zar ne? Ako je dobro naduvana, ona amortizuje udarac i eventualno dobije "stomacic."
Ogi, i za mene je knjiga "sveto pismo" sto se tice odrzavanja motora, mehanickih sklopova itd... Sto se tice pritiska u gumama? Nikad. Takodje nikada nisam imao problema ni sa trapovima.
Re: Zimske gume - da ili ne? (lična iskustva)
Poslato: 07 Mar 2013, 21:52
od nikaragva
Pa za dobro naduvanu gumu da, ali za prepumpanu ne baš. Nisam mislio da je toliko izduvana da se na rupama sabija do felne.
Zar ne ide na taj auto 205/60?
Kod mene na autu je 205/55r16 91v
Prednje 2.3, zadnje 2.1 za prazan i malo popunjen auto. Mrzi me sad da izlazim da vidim koliko je za pun.
Auto ima oko 1500 i kusur kg. Sa mojih 120 to prelazi stalno 1600, blizu 1700kg, jer imam džidža bidža u gepeku. Vozim ujutru tri žene to je sigurno oko 1900kg. I više ide po rupama i makadamu nego po normalnom asfaltu. Nikad nisam pocepao gumu. A baš često znam zveknuti u rupu, jer se bukvalno preko noći stvaraju, i iako svaki dan idem tim putem, uvek me iznenadi nova rupa sutra ujutru.
Ne mogu da se otrgnem utisku da je neka greška u pitanju, ako ti stoji 2 bara za tu dimenziju guma. Proveri molim te koje su fabričke dimenzije za taj auto.
Edit:Evo sad sam gledao, ide 205/55, a bio sam ubeđen da ide 205/60

Re: Zimske gume - da ili ne? (lična iskustva)
Poslato: 07 Mar 2013, 21:57
od NexT
205/60 ide na E klasu.
U svakom slucaju, mercedes osim kad je skroz opterecen zbog rasporeda tezine ima preporuku da obe osovine idu na isti pritisak. Za E klasu je preporuka 2.0, sto je po meni nenormalno malo, tako da ih drzim uvek na 2.2, ako znam da ce biti opterecen ili stalno na auto-putu 2.4...
Trudim se da prilagodim pritisak i dosta utice na voznju, 406 sa 5 ljudi i punim gepekom se potpuno drugacije ponasa kad su gume na 2.2 i kad pozadi podignem na 2.6, a napred na 2.4
Re: Zimske gume - da ili ne? (lična iskustva)
Poslato: 07 Mar 2013, 22:01
od pedja
Da ne ureknem:
Na sluzbenim automobilima pritisak se kontrolise dva puta godisnje, kada se menjaju gume. Kako majstor naduva, tako se vozi, sa jednim ili pet putnika, sa ili bezbtereta. Cisto sumnjam da nekome padne na pamet da prekontrolise. Ja sam jednom vizuelno primetio nejednako naduvane gume, pa stao na prvu pumpu. Ne smem ni da napisem koji su pritisci bili...
Elem, posle xx hiljada km, nikada niko nije iscepao gumu, niti je iskocio bubreg. Ne bih smeo da garantujem da svi cuvaju kola kao svoja (zato i dajem primer sluzbenih)i da budno motre na svaku rupu, te da se vrlo pazljivo penju na ivicnjake (a cesto se parkira penjanjem na ivicnjak). Ruku na srce, ne unistavamo automobile i cuvamo ih solidno. Zimske su uvek bile wintere, dok su letnje razne.
Znam da imamo srece, te da moze zaredjati i pet gumidefekata u tri dana i naravno da treba obracati paznju na pritisak, voditi racuna, kao i o ostatku automobila, jer nije tu samo pitanje cuvanja gume, vec i bezbednosti, ali u ovoj temi se napravi nauka o gumama i pritisku u istim.
TT
Re: Zimske gume - da ili ne? (lična iskustva)
Poslato: 07 Mar 2013, 22:03
od nenad.fil
Re: Zimske gume - da ili ne? (lična iskustva)
Poslato: 07 Mar 2013, 22:16
od fq400
Ja vozim 205/60 na autu od ~1500 kg i 2.0 mi stvarno deluje malo. Par puta mi se desilo da se spuste na 1.9 i to se oseća i u vožnji i na volanu. Lično, ne bih išao ispod 2.2 na sve četiri, ali je moj auto prednji pogon, pa je možda tu razlika?
Re: Zimske gume - da ili ne? (lična iskustva)
Poslato: 07 Mar 2013, 22:18
od nenad.fil
Kao sto rekoh...
Da li spustiti pritisak za 0.2 bara ili ne, pitanje je sad...
Re: Pravilan pritisak u gumama
Poslato: 07 Mar 2013, 22:48
od nidza
Preterivanje takođe ne valja (neko gore je napisao da duva na 3.5), jer će opet neravnomerno da se troši - sredina samo, a grip takođe, što bi trebalo da se oseti i na volanu.
Ja nekako uvek završim sa malo većim pritiskom. 16ice držim na 2.5/2.3. 17ice će verovatno da idu za 0.1-0.2 preko.
Tapatalk HD
Re: Pravilan pritisak u gumama
Poslato: 07 Mar 2013, 23:59
od dag81
Na GOlfu 4 karavan 1.9TDI pise preporuceni pritisak 1.9 na obe osovine prazan. Hmm, ja svima duvam na 2.1 ko dodje sa Golfonjom, osim ako ne izrazi zelju drugacije.
Komplikovano je to, i razlikuje se od proizvodjaca do proizvodjaca, ali na donji pritisak dodati 0.2 ne moze biti pogresno niti moze gumi nesto da fali. Ispustiti 0.2 je vec druga krajnost negativna.
Meni na A4 je 2.2 na obe osovine kada je na 235/45 R17, a auto ima oko 1.5t. Da je na 215/55 R16 tada kaze fabrika 2.5 cini mi se.
Ono sto vecina od vas zanemaruje je da veca guma trazi manji pritisak, odnosno vise vazduha. Pa znate li koliko mi treba vise vvremena da naduvam 2.0bara na neku 19'' u odnosu na neku 14'' npr. pa duplo vise.
Ili npr. traktorska guma, ide na oko 1 bar, guma od bicikla na 3 bara...
To sto se ''tinja'' to se vas ne tice, ako je ispravan manometar, doduse tesko ga naci i ja licno se oslanjam samo na onaj sto je na masini koji je fiksan, a ovaj prenosivi sa vremena na vreme bazdarim koliko laze.
@Nenade, drzi ih slobodno na 2.2, tj. i ja bih drzao na mecki toliko. Mada zavisi i od gume kakva je a i od voznje, pa se nadji gde ti najvise odgovara, ali nikada ispod propisanog min pristiska i propisanog max pritiska proizvodjaca-automobila. Sto se tice same gume nece joj nista bit i na 5bara, cak i na 6, ali kao sto je vec neko rekao imas na boku gume max dozvoljeni pritisak u PSI.
Uglavnom nemojte se opterecivati, i pridrzavajte se fabrickih upustava, samo dobro citajte koji pritisak za koju dimenziju vazi jer nije za sve isti.
Re: Pravilan pritisak u gumama
Poslato: 08 Mar 2013, 00:26
od nenad.fil
Znaci da ih spustim za 0,2 bara pošto su sada na 2.4 ?
Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2
Re: Zimske gume - da ili ne? (lična iskustva)
Poslato: 08 Mar 2013, 09:44
od dragan
ljubitelj napisao:dragan napisao:au sto se raspisaste o ovim pritiscima,stvarno svasta ima da se procita...
sa 0,1-0,2b nize nego toliko preko od preporucenog pritiska,
Pa tako je i pumpano do sada pa su gume upropascene po bokovima, sto je tipicno kada su slabo napumpane.
pa jel pritisak u gumama jedina stvar koja dovodi do njihovog nepravilnog trosenja?
lepo je rekao covek da trap nije stelovan ( a i ko zna u kakvom je stanju ), ali to kao da nema veze...
i koliki je uopste opseg pritisaka za ovaj auto, ne moramo praviti filozofiju i izmisljati toplu vodu, 99 posto sam siguran da nije 2,5b, niti vise... gagi?
sto neko vec napisa, ispade da ovde svi treba da imamo garaze sa strogo kontrolisanom temperaturom, vlaznoscu, zatamnjene jer sunce steti gumama, gde bar 5 puta dnevno sa 2 razlicita manometra kontrolisemo pritisak u gumama... inace smo u najmanju ruku nemarni...
napravi se ove velika filozofija bez potrebe...
Re: Zimske gume - da ili ne? (lična iskustva)
Poslato: 08 Mar 2013, 10:59
od ljubitelj
dragan napisao:ljubitelj napisao:dragan napisao:au sto se raspisaste o ovim pritiscima,stvarno svasta ima da se procita...
sa 0,1-0,2b nize nego toliko preko od preporucenog pritiska,
Pa tako je i pumpano do sada pa su gume upropascene po bokovima, sto je tipicno kada su slabo napumpane.
pa jel pritisak u gumama jedina stvar koja dovodi do njihovog nepravilnog trosenja?
lepo je rekao covek da trap nije stelovan ( a i ko zna u kakvom je stanju ), ali to kao da nema veze...
i koliki je uopste opseg pritisaka za ovaj auto,
U pravu si da nije pritisak jedino sto moze da uzrokuje nepravilno trosenje ali,
u ovom slucaju gde je preporuceni pritisak za ovaj auto 2,4 bara a gume su konstantno koriscene sa umanjenim pritiskom, prema prilozenim slikama specificnog trosenja koje tipicno odgovaraju nedovoljno napumpanim gumama mala je verovatnoca da je uzrok trap.
Ako auto nije udaran, nije mehanicki pohaban trap stelovanje raspona letve nije niti potrebno.
Tipicno kada je trap van norme guma se asimetricno nejednako trosi, veoma retko je trap razdesen tako da posledica bude ravnomerno simetricno trosenje bokova.
Dakle, za ovaj auto nije minimalni pritisak 2,5 nego 2,4 bara, naravno to je za letnje gume dato u hladnom stanju.
Kako je ovde ocigledno da su gume preslabo duvane treba zapoceti sa novim gumama postovanje fabricke preporuke od 2,4 + vec prema nacinu upotrebe i opterecenju auta.
Nema nikakve posebne mudrosti, ima pravila koja uglavnom vaze za sva vozila i sve gume a sve posledice bilo pogresnog pritiska veceg ili manjeg, ili pohabanosti trapova se vide na gumama.
Sto se vise drzimo pravila i fabrickih preporuka manje su sanse da se gume koriste sa pogresnim pritiskom.
U ovom slucaju minimalni preporuceni pritisak je 2,4 bara i ispod toga ne bi trebalo ici.
Manja steta je kada je guma prepumpana a velika steta i to jako brzo nastane kada je guma preslabo napumpana.
Dovoljno je preci 2-3km sa polunaduvanom gumom, tipa 1 bara ili manje, leti na povisenoj temperaturi koja je vozena na bokovima i ona je zavrsila karijeru.
Nije nista posebno komplikovano pravilno odrzavati gume ali ima vlasnika kojima je tesko da povremeno proveravaju pritisak pa onda nastanu opisi iskustva kako ova ili ona guma ne valja, prebrzo se potrosi, nejednako se trosi itd.
Delom je i neki model gume skloniji tome ali deo uzroka problema sa gumama potice od samog auta i nacina koriscenja guma.
Re: Pravilan pritisak u gumama
Poslato: 08 Mar 2013, 12:36
od dragan
da skratimo pricu, ja sam siguran da ovom autu jos nesto fali osim pritiska u gumama...
sa samim predjenim kilometrima dolazi do habanja delova vesanja koji veoma lako mogu da prouzrokuju trosenje guma, evo i juce sam ne prvi put bio svedok tome na pregledu kod ivanchoa, na fokusu su se pohabale kugle i gume su neravnomerno potrosene i to obe gotovo identicno iznutra vise nego spolja...pritisak je na sve 4 gume bio odgovarajuci, sto je i provereno pri samom pregledu, a i ja ga proveravam nekoliko puta mesecno, cesce kad je veca varijacija u temperaturama kao ovih dana...
imam iza sebe prevezenih preko 200.000km u 4 automobila od kojih sam 3 kompletno i samo ja odrzavao, ukljucujuci i pritisak u gumama, i sa pumpanjem guma na najnizi propisan pritisak, nekad i za 0,1 ispod toga u zavisnosti od potreba ni na jednom setu guma nisam primetio nepravilno trosenje, a jedan set ( michelin energy saver ) mi je trajao nepunih 100.000km, na odrzavanom autu sa ispravnim trapom, i bacen je zbog uplasticenosti gume a ne zbog zakonske neispravnosti u smislu dubine sare...
klio rs sa kako vec rekoh 800+kg na prednjoj osovini na 215/45 r17 uvek duvam na 2,2-2,3 na hladno i posle 20+ hiljada km nemam situaciju ni blizu ove sa slika, a nema potrrebe objasnjavati koliko su gume na njemu vise opterecene nego na gagijevom polo-u...
pogotovo sto kako sam shvatio on, kao i ja, uglavnom koristi prazan auto i ne vozi duge relacije autoputevima, gde se i koristi najnizi preporuceni pritisak...
s obzirom na variranje samog pritiska tokom koriscenja automobila koje je znatno vise nego 0,1-0,2b ( ujutro auto stoji u garazi koja je hladna preko noci, vazduh u gumama je hladan, pritisak nizi, onda isteras isti taj auto zagrejes gume, parkiras ga na suncu, pritisak skoci itd )... ne bih se frljao pausalno podacima, ali me zaista ne bi zacudilo da je razlika u pritisku pre jutarnjeg pokretanja iz hladne garaze i posle popodnevnog stajanja na suncu koje je prilicno jako ovih dana i pola bar-a...a mi sad ovde pricamo kako se gume raspadnu zbog neku desetinu bara ispod propisanog pritiska ( za koji sam inace nasao za polo da za neopterecen auto iznosi 2,3 napred )...
ne kazem ni da je greska da se napumpa na 2,4 ili 2,5b, ali s obzirom na nase puteve mislim da je uvek bolje ici na najnizi propisan pritisak, pogotovo kod ovakvog automobila...