I evo, da oživim malo temu. Sa obzirom da je automobil relativno zagazio u godine, dostupniji je kao polovnjak, evo kraćeg viđenja iz mog ugla, ukoliko nekoga možda zainteresuje. Odmah jedno izvinjenje: Fotografije nisu moje, jer nemam običaj da fotkam, a i nisam imao nameru da pravio ovaj opis, no 'ajde sad.
Imao sam priliku da vozim Lanciu Deltu 2.0mjet 165KS, sa oko 115kkm na satu, kako piše. Ovakvu:

Sve isto, samo čelične felne, no ne mari

Kao što znate, u pitanju je luksuznija verzija Brava, na nešto produženoj platformi, tako da mu dođe kao lepša Croma ustvari
Auto je bio solidno opremljen - sa (za mene) čudnim miksom opreme - verovatno neka osnovna verzija, sa par dodataka.. Uglavnom, automatska klima je nešto što je meni nedostajalo. Ne lično, već očekivano
Družio sam se sa njim/njom 10 dana i prešao preko 1600km, na putu po planinama Srbije i CG, malo do primorja i nazad.
Nisam očekivao da ću se odmah navići na gabarite, mrtve uglove i sl, kod jednog hečbeka dugačkog preko 4,5m. Međutim, kako sam seo i krenuo, imao sam utisak da se družimo već neko vreme. Možda je to zato što ssam od početka godine vozio xx različitih automobila, makar na kratko, pa mi privikavanje ide... Kako god, osim pogleda unazad (nema senzore, a ni kameru), nije bilo problema, čak ni sa onim "kljunom" napred.
Enterijer:
Stanje unutrašnjosti je odlično za jedan rent-a-car automobil, a obloga volana je baš prijatna. Nešto unutra bode oči, ima nekih već izakanih delova, kombinacija odlične kože i čudne plastike, ali ništa neočekivano

Niko nije imao loših komentara po sedanju i opipavanju unutrašnjosti. Sedišta su mnogo bolja no što sam očekivao. Kožna, sa alkantarom po sredini, iznenađujuće prijatna čak ina preko 30C. Nekako su tvrda kada se sedne, ali taman koliko treba. Čini mi se da je bočna potpora mogla biti dosta bolja. To otprilike ovako izgleda:
E sad, iako smatram da je naslon za ruku jedan od najboljih izuma ikada, ovaj mi se nešto i nije svideo, osim po tome što ima malu pregradu ispod, kao i klimatizovani odeljak za flašu, ili šta već. Ručica menjača mi je delovala nezgrapno četvrtasto, ali je u vožnji bila dobra. Posebno bih napomenuo da se pojas NE MOŽE podešavati po visini. Čak sam sedeo i pitao se da li sam ja lud, ili je ono čudo stvarno fiksirano...
Na moju žalost, tek sam poslednjeg dana seo pozadi i otkrio da je i tamo prilično dobro. Namestio sam prednja sedišta da mi bude komotno (sa 190+cm), a onda bez problema seo "iza sebe". Eto šta se dobije kada limuzina, sa svom svojom dužinom, dođe u hečbek izvedbi. Zanimljivo je da se zadnja sedišta pomeraju/klizaju:

.
Uglavnom, nema nekih zamerki na kvalitet izrade unutrašnjosti (dobro de, nije perfektno), iako ima tragova upotrebe. Komande na volanu su malo neprecizne, odnosno tasteri nisu na visini zadatka. Točkići na otvorima ventilacije ne rade svuda baš najbolje, ali krilca su kao nova, nigde polomljeni i sl. Najlošiji utisak je ostavio nedostatak ostava za flašice. Pored pominjane pregrade u naslonu za ruku, ostaju dva vrlo plitka mesta ispred pregrade, gde flaše samo smetaju i ispadaju. Suvozačeva kaseta ima dubinu skije da smestiš, ali za flašu...cvrc. Ujedno, lepo su smestili ostavu za naočare, levo iznad vrata, na mestu rukohvata, koji vozaču i ne treba, jel'? Možda malo, sa obzirom na onu bočnu potporu

Testirano na velikim vrućinama, naočare se ne greju.
Što se komandi tiče, lako za upotrebu i navikavanje. Bacio sam kratki pogled na manual i igranka je mogla da počne. Dosta toga se podešava vrlo lako kroz meni, pa se u par sekundi može isključiti zvučno upozorenje za pojas, kornering funkcija (maglenke u krivini), podesiti način prikaza podataka na bordu, muzika... Ovaj model je imao viška tastera, u skladu sa nedostatkom opreme, uključujući i tempomat.
Blue&Me sistem radi lepo. Upario se sa telefonom očas posla, a kvalitet razgovora je odličan, za oba sagovornika. Problem je što je meni na engleskom, ali upozorenja da je na italijanskom, pa sam uspeo i da prekopiram imenik sa telefona u auto, ali se srećom sve to lako pobriše

Naravno, to je multimedijalni sistem, gde možete podeliti i muziku sa uređaja i sl. Microsoft Link (USB) je takođe prisutan. Muzika ne svira loše, ali mi se čini da bi moglo bolje. Ima tu nekih podešavanja, ekvilajzera...ali nije neeki kvalitet. No, za prosečnog vozača je odlično.
Gepek je mali za ovaj automobil. Ne zanima me uopšte kolika mu je deklarisana zapremina - mali je i tačka

Dobro, nije minimalan i radi posao, ali opet, ovo je skoro karavan. No, ne može i jare i pare, odnosno komocija na zadnjoj klupi i televizor u gepeku. Tačnije može, oterao sam stari CRT 54cm kod majstora

Otvor prtljažnika je malo problematičan, ali ko hoće "modni" automobil... Druga loša stvar kod otvora je neka kao niklovana lajsna na pragu otvora, koja se očigledno lako oštećuje i ljušti, jer nije u nekom stanju. Daska gepeka sa zavesicom i obloga gepeka su bili u konstantom razilaženju, aja se nisam ni trudio sa ih namestim. Gepek ima duplo dno, gde se u donjem delu nalazi set za popravku pneumatika i ostale potrepštine.
Eksterijer:
Auto privlači poglede, pogotovo jednog komšije koji je zagledao jedno desetak minuta, vozeći se okolo na biciklu. U CG na pumpi me je momak pitao koji je to auto, jer da *ebe oca, takav nije video od kada na pumpi radi

Nekima se ne sviđa, ali mislim da niko nije ravnodušan. Farovi ne valjaju ništa. Rekoše mi da većina Delti ima problem sa sočivima. Nisam hteo da zalazim u to, ionako sam vozio samo danju. Maglenke sa kornering funkcijom rade odlično. Nekoliko dioda u zadnjim svetlima ne radi.
Motor:
Sa 165KS, imao sam prilično lagodnu vožnju, bez obzira na vrstu puta kojim sam se kretao. Šestobrzinski menjač radi posao, gde manji problem postoji samo na relaciji II > III brzina. U kojoj god da je brzini, ima dosta dobar odziv na gas. Doduše, gume nisu bile baš najsrećnije, tako da nije ni bilo pametno terati auto da pokaže sta može. Pri jačem gasu, auto ume da pobegne malo, jer gume to jednostavno nisu mogle da isprate. Kao što napisah u drugoj temi, računao sam na nekih 7l prosečne potrošnje, prošao sa manje, prilično sam zadovoljan.
Ostalo:
Pisao sam da sam se u automobilu osećao dosta komotno, čim sam seo. Gde god sam vozio, pa i po uskim puteljcima i serpentinama, nikada nisam imao utisak da ne znam gde mi je koji kraj autmobila, kao da ga vozim ko zna koliko vremena. Naravno, lampica za ulje je blinkala svih deset dana, da se zna poreklo

(sve je provereno pred put, ulje i nivo su u redu, lampica jednostavno mora da radi svoj posao). Elektronika je funkcionisala bez problema i bagova. Brisači rade posao dobro, čak i po najgorem pljusku, ali mi se činilo da bi u najbržem stupnju ipak mogli biti malo brži. Eh da, dodao bih i ekstremno smešnu šipčicu koja drži podignutu haubu.
Utisak:
Ako gledamo sa stanovišta kupca prosečnog automobila, malo čudan automobil, pre svega vizuelno.
Koliko mi se čini, proizvodnja je prestala prošle godine i verovatno će, kao polovnjak, imati sudbinu Lybre. Biće puno toga za relativno malo para, ali sa onim ALI. Da li bih ga ja kupio? Verovatno ne, ako mi je to jedini automobil, sa obzirom na specifičnost i slabu prisutnost. Odražavanje nije problem, ipak je to Fiat, ali gde na otpadu da nađeš vrata ili krilo? Večita dilema našeg čoveka

Da je viška novca, ko zna... Ukupno, meni je super poslužio i mogu reći da sam sve kilometre dosta dobro podneo u ovom automobilu. Sada će neko da čita (možda) i da se zapita da šta je pisac hteo reći, valja li auto ili ne. Nemam ni ja pojma, baš mixed feelings. Auto jeste dobar, ali šta se još može kupiti za te pare, uz rizik održavanja, postprodaje... Kao rent a car, voziš i ne misliš, nije tvoj = odličan automobil na kraće vreme (pogotovo ako su mu farovi valjani).
Kanim se uzeti i Brava, pa da uporedim.