Stranica 5 od 17

Re: Broj obrtaja i uticaj na motor i ostale elemente

Poslato: 07 Sep 2013, 21:10
od nuk
Markoni napisao:Nije stvar samo u agregatu... Zbog takve voznje trpi mnogo drugih stvari. Neka svako vozi onako kao misli da treba, ali niko me nece ubediti da je normalno i dobro voziti auto u opsegu do 1500 o/min...

Tapatalk Post

:plusone:

Re: Broj obrtaja i uticaj na motor i ostale elemente

Poslato: 07 Sep 2013, 21:14
od Markoni
nidza napisao:
Ni inžinjeri koji su napravili taj auto? :-D :-D :-D

Tapatalk 4
Pa ni oni. Sve se radi da se privuku kupci deklarisanom potrosnjom, a da bi se ona postigla moras maltretirati i sebe i kola. Ja to ne bih...

Re: Broj obrtaja i uticaj na motor i ostale elemente

Poslato: 07 Sep 2013, 21:31
od Heinz
Znam coveka koji je doktorirao na tome. Predaje na Masinskom.

TT

Re: Broj obrtaja i uticaj na motor i ostale elemente

Poslato: 07 Sep 2013, 21:41
od NexT
MAD MAX napisao:"Osećam da mu ne prija" i sl..... Baš me zanima kako se to oseća?? Da li ga boli, ili peče??
Razmišljate li koliko mu ne prija kad se vrti na 2-3 puta više obrtaja nego što mora?? Treba naći realne repere, po naosob za svaki motor.
Prija li vama da trčite ili hodate??
Motor ima životni vek, koji se može i definisati i brojem obrtaja za životni vek? Kako veliki motori pređu mnogo više od malih u principu? Jesu li kvalitetniji? Nisu! Nego za životna veka se manje muče, manje se puta okrenu, voze se na manjim obrtajima, jer nema potrebe za silovanje!
Kako je čoveku dobro nekada da se bavi sportom, tako i motor ponekad voli da produva, da očisti komore, ventile , izduv, DPF, katalizator i sl... Ali ponekad.
Svi koji imate asistenciju za vožnju od strane vozila, treba da poštujete ili bar da naučite da vozite po njoj. To je proizvođač i timovi stručnjaka razvijali godinama, a sad neko može da tvrdi kako je pametniji???Tako čuvate motor, štedite gorivo, kočnice, ustvari ceo auto. Ako nećete OK.
Nije zlo povremeno pusti mašto na volju. Ali da se zna. Ima onih koji tvrde da im pušenje prija. Tako da ne treba da se čudimo.
Uz svo duzno postovanje, ti si toliko nedokazan da to nema nigde.

Prvo, pricas globalno za sve motore. Drugo, ne glupiraj se i ne pricaj o silovanju, produvavanju ili cemu vec, prica se o razlici od par stotina obrtaja.
Da li je tebi lakse kada trcis zdrav, sit, pun snage ili kad prelezis bolest? TO mzoe da bude paralela izmedju motora koji se vozi na max obrtnom (sto je oko 1600-1700 obrtaja na dizelu) (100 obrtaja gore/dole), ili kad ga vozis na obrtajima gde ima duplo manju snagu? A na dizelima je upravo tih par stotina obrtaja razlika, jer imaju jako veliki skok % snage u malom rasponu.
Onda se vise muci ako istu tezinu vuce, a razvija duplo manju snagu, od optimalne, zar ne? Znaci ne treba da sprintas (da vozis punim gasom), ali postoji jedan ritam koji najvise odgovara.

Postoji druga stvar, ako izuzmemo neku deonicu ravnog puta u vojvodini ili zeleni talas na bulevarima na Nbg, koliko dugo mozes da vozis na minimalnim obrtajima, ujednaceno i da pratis saobracaj? To mozes ako si sam na putu. U tom slucaju, ako samo pipnes kocnicu ili pustis gas, obrtaji padaju previse nisko i ne mozes iz iste brzine da pratis dalji tok saobracaja. To znaci da ga saltas u brzinu nize, pa ubrzas do njih (sad su vec pobegli, a ti usporavas one iza), pa kad postignes brzinu, opet saltas u vecu da bi se vratio na te "minimalne obrtaje". Pa kakva je to voznja? To nije mucenje motora?

Re: Broj obrtaja i uticaj na motor i ostale elemente

Poslato: 07 Sep 2013, 22:07
od Milos_kg
Crni, Pajo, gde izbaci onu sliku, haos napravi :kezo:

Re: Broj obrtaja i uticaj na motor i ostale elemente

Poslato: 07 Sep 2013, 22:27
od Xepoj87
dragvorl napisao:Pogledajte koliko ga spusta ovaj automatik u gradu, na ~57 sekundi. Inace bas ovako nesto ce mi biti tema diplomskog pa cu postovati ovde rezultate.

http://www.youtube.com/watch?v=kUbHGOgK4pY
Ali ovo je twin turbo,on i jeste pravljen da ima snage na malim obrtajima,zar ne?


Elem,
svaki motor ima svoju krivu snage i svakom drugacije prijaju odredjeni obrtaji...
Ali najniza potrosnja ce skoro uvek biti tamo gde motoru(zamajcu recimo) vec ne prija,ali proizvodjace boli uvo sto ce to da ode na tvojim kolima,cak im se i zamena u garanciji debelo isplati,njihov interes je da ti prodaju auto sa 3l potrosnjom.
Kao i start/stop,sve to ne moze sigurno vise prijati motoru,nego da ga nema,ali snizava potrosnju i emisiju co2,proizvodjaci manje placaju dazbine,vise prodaju automobila i slicno,a kupci voze sa 10,15% nizom potrosnjom i naizgled svi srecni,jer 99.9% kupaca nece ni znati zasto mu je neki deo otisao...
Ja moj auto ispod 1.500 obrtaja nikada ne vozim.
Ne zato sto ne moze,nego zato sto se na svako stiskanje gasa trese, a na najblazoj uzbrdici krece da opada brzina,da se trese,pa i gasi ako se pretera.

Re: Broj obrtaja i uticaj na motor i ostale elemente

Poslato: 07 Sep 2013, 22:48
od nidza
Očigledno ne može svaki motor isto da se vozi. Moji traktori bez trešenja to dozvoljavaju, čak i ovaj novi TDI. Stari se jeste bunio poprilično.

Tapatalk 4

Re: Broj obrtaja i uticaj na motor i ostale elemente

Poslato: 07 Sep 2013, 23:15
od Xepoj87
Dam ti ja moj auto,pa ga ti vozi 4. po gradu,uzbrdo i nizbrdo na ispod 1.500 rpma :)

Re: Broj obrtaja i uticaj na motor i ostale elemente

Poslato: 07 Sep 2013, 23:18
od nidza
Prihvatam izazov. B-)

Tapatalk 4

Re: Broj obrtaja i uticaj na motor i ostale elemente

Poslato: 08 Sep 2013, 12:45
od ljubitelj
NexT napisao: mzoe da bude paralela izmedju motora koji se vozi na max obrtnom (sto je oko 1600-1700 obrtaja na dizelu) (100 obrtaja gore/dole), ili kad ga vozis na obrtajima gde ima duplo manju snagu? A na dizelima je upravo tih par stotina obrtaja razlika, jer imaju jako veliki skok % snage u malom rasponu.
Onda se vise muci ako istu tezinu vuce, a razvija duplo manju snagu, od optimalne, zar ne? Znaci ne treba da sprintas (da vozis punim gasom), ali postoji jedan ritam koji najvise odgovara.
Dobar, elastican motora ima 10tak% umanjenu sposobnost pri takvoj promeni obrtaja.Naravno ima i neelasticnih motora koje ne mozes da vozis manje od tih 1600-1700obrtaja jer naglo ostaju bez daha.

Za opisano kretanje potrebno je ok 20tak KS, motor koji ne moze toliko da ostvari pri 1000 obrtaja a pri tome je turbo nije bas cest.

Mnogi motori su podeseni, kao i ostatak pogonskog sistema koji to prati, da im je max momenat tu oko 1200 +- obrtaja i takvi se voze bez problema u najvisem stepenu prenosa bez ikakvog mucenja jer vec imaju 30 pa i 40KS na raspolaganju sto je sasvim dovoljna sposobnost za savladavanje otpora kretanja opisane ravnomerne voznje.
Pitanje je samo bilo da li 1.6mjet u Fiatu jeste takav motor, ili nije takav motor.

Ima i benzinaca i dizela koji su bas elasticni i nemaju nikakve skokove niti padove kako ti opisujes iskustveno vec vuku spremno u sirokom opsegu obrtaja.
Nidza ti je naveo primer takvog dizela. I to CR modernog dizela sa turbinom.

Kod turbo benzinaca je to skoro postalo pravilo, danas retko ko jos konstruise motor sa izrazenom turbo rupom.
Sto se tice voznje, razni vozaci razliciti stilovi. U Beogradu ima podosta dugackih pravaca gde se moze bas fino voziti u visokom stepenu prenosa u ritmu kolone ili samostalno bez ikakvog ometanja bilo koga.
A moze se tuda voziti i 2.gom 50km/h.
Pa ko kako misli da treba, slobodan izbor.

Ne treba 100 konjica na tocku da bi se vozilo po gradu bez mucenja motora pa tako obicno i ne treba dosta obrtaja koji to omogucuju.

150Nm pri 1000 obrtaja je nesto vise od 21KS a sto je vise od potrebnog za opisane uslove gradske voznje. Turbo dizel motor koji se muci da razvije tu snagu ispod 1700 obrtaja po meni nije ono sto bih razmatrao za kupovinu. ( to je nekih 88Nm koliko ima i neki atmo benzinac od 1300-1400 kubika pri tim obrtajima sto je dovoljno za opisanu voznju bez mucenja ili vibracija u 4. toj ili 5.toj )

Nije mi poznat takav CR turbo dizel koji ima 90Nm ili slicno malo pri obrtajima u okolini 1700 pa da se muci motor po ravnom pri 50-60km/h kada se jos spuste obrtaji.

VW 1.9 familiju dizela bih ostavio po strani po ovom pitanju.

Re: Broj obrtaja i uticaj na motor i ostale elemente

Poslato: 08 Sep 2013, 14:27
od snork
Velja napisao:+1
Odziv motora na stiskanje gasa sve govori
Tačno! Odziv na gas i trenutna potrošnja. Ako se auto "ne muči", onda brzo reaguje na gas, a takođe i malo troši. Na previše niskim obrtajima potrošnja raste, a o opterećenju ležajeva radilice + njihovom lošem podmazivanju da ne govorimo.
nikaragva napisao:Evo ja sad bas malo probao na 1250 obrtaja, treca i cetvrta. BC mi pokazuje da vise trosi nego na 1500-1750.
Onda ga svakako vozi na tim višim obrtajima. Naravno, ne znači da će min. obrtaji uvek biti isti - zavisi i od nagiba puta (možda nevidljivog golim okom), vetra, opterećenosti vozila, pritiska u gumama, temperature i atmosferskog pritiska, zaleta, itd...

Re: Broj obrtaja i uticaj na motor i ostale elemente

Poslato: 08 Sep 2013, 14:50
od dragan
jel palo nekome na pamet sta se dogadja sa podmazivanjem pri tim obrtajima...?
koji je pritisak ulja a koja potreba motora za podmazivanjem pri 1200rpm i davanju gasa?

Re: Broj obrtaja i uticaj na motor i ostale elemente

Poslato: 08 Sep 2013, 15:14
od somi-car
Mislim da bi takodje trebalo napraviti pravu podeleu izmedju automatskih i manuelnih menjaca kada je ova tema u pitanju.

- Automatski (DSG ili ostale nove generacije aut. menjaca) - sa predpostavkom da su bazdareni za takav nacin voznje

- Manuelni (gde imate slobodu da menjate brzine kako zelite) - i pitanje da li je dobro da vozimo na nacin na koji to rade (npr. DSG menjaci)

Re: Broj obrtaja i uticaj na motor i ostale elemente

Poslato: 08 Sep 2013, 19:15
od MAD MAX
NexT napisao:
MAD MAX napisao:"Osećam da mu ne prija" i sl..... Baš me zanima kako se to oseća?? Da li ga boli, ili peče??
Razmišljate li koliko mu ne prija kad se vrti na 2-3 puta više obrtaja nego što mora?? Treba naći realne repere, po naosob za svaki motor.
Prija li vama da trčite ili hodate??
Motor ima životni vek, koji se može i definisati i brojem obrtaja za životni vek? Kako veliki motori pređu mnogo više od malih u principu? Jesu li kvalitetniji? Nisu! Nego za životna veka se manje muče, manje se puta okrenu, voze se na manjim obrtajima, jer nema potrebe za silovanje!
Kako je čoveku dobro nekada da se bavi sportom, tako i motor ponekad voli da produva, da očisti komore, ventile , izduv, DPF, katalizator i sl... Ali ponekad.
Svi koji imate asistenciju za vožnju od strane vozila, treba da poštujete ili bar da naučite da vozite po njoj. To je proizvođač i timovi stručnjaka razvijali godinama, a sad neko može da tvrdi kako je pametniji???Tako čuvate motor, štedite gorivo, kočnice, ustvari ceo auto. Ako nećete OK.
Nije zlo povremeno pusti mašto na volju. Ali da se zna. Ima onih koji tvrde da im pušenje prija. Tako da ne treba da se čudimo.
Uz svo duzno postovanje, ti si toliko nedokazan da to nema nigde.

Prvo, pricas globalno za sve motore. Drugo, ne glupiraj se i ne pricaj o silovanju, produvavanju ili cemu vec, prica se o razlici od par stotina obrtaja.
Da li je tebi lakse kada trcis zdrav, sit, pun snage ili kad prelezis bolest? TO mzoe da bude paralela izmedju motora koji se vozi na max obrtnom (sto je oko 1600-1700 obrtaja na dizelu) (100 obrtaja gore/dole), ili kad ga vozis na obrtajima gde ima duplo manju snagu? A na dizelima je upravo tih par stotina obrtaja razlika, jer imaju jako veliki skok % snage u malom rasponu.
Onda se vise muci ako istu tezinu vuce, a razvija duplo manju snagu, od optimalne, zar ne? Znaci ne treba da sprintas (da vozis punim gasom), ali postoji jedan ritam koji najvise odgovara.

Postoji druga stvar, ako izuzmemo neku deonicu ravnog puta u vojvodini ili zeleni talas na bulevarima na Nbg, koliko dugo mozes da vozis na minimalnim obrtajima, ujednaceno i da pratis saobracaj? To mozes ako si sam na putu. U tom slucaju, ako samo pipnes kocnicu ili pustis gas, obrtaji padaju previse nisko i ne mozes iz iste brzine da pratis dalji tok saobracaja. To znaci da ga saltas u brzinu nize, pa ubrzas do njih (sad su vec pobegli, a ti usporavas one iza), pa kad postignes brzinu, opet saltas u vecu da bi se vratio na te "minimalne obrtaje". Pa kakva je to voznja? To nije mucenje motora?
Opet nisi pročitao moj komentar valjano. Više puta sam naglasi, da treba probati svaki motor po na osob i da ne važi generalno.
Na ovome su ljudi doktorirali, a ako se nisi potrudio da pročitaš kjigu, ne mora da vređaš,
Kao šofer bi trebao da naučiš po nešta novo,

Re: Broj obrtaja i uticaj na motor i ostale elemente

Poslato: 08 Sep 2013, 20:00
od nikaragva
Evo sad sam odradio turu malo fruska gora, malo ravnica. Spustio sam potrosnju po bordu prilicno, (za mene), barem po BC, ispod 5 litara.

Elem zakljucak je kao sto sam i do sad radio, ispod 1500, vise od dve debljine kazaljke je bezveze. Motor posle stiskanja gasa, ne reaguje, prenosi mi se puno vibracija na auto. Sve u sve ispod 1500 je za ne voziti po meni, i za moj auto.
Sa 1500 povlaci tecno. A ako hoces da budes u trendu onda vozis na 2000, onda povlaci, bas. I tu je sva filozofija.

Ne znam koliko je star motor, mislim da je 2004 izasao ovaj model i tip. Tada nije bilo aktuelno kao sada voziti ispod 1500?