Stranica 5 od 26
Re: Ne brže od života!
Poslato: 23 Dec 2013, 08:19
od Paja
Da li bi pomogle ili ne zavisi od samih vozača, ali su mogli biti upozoreni da je gadna magla i da je ograničenje npr 40.
Od kad sam video fofotografije BMW-a razmišljam da li je vozač mogao da bolje odreaguje i pobegne desno u zaustavnu. Ustvari razmišljam kako nismo naučeni da reagujemo kako treba nego instinktivno nabadamo kočnicu.
Re: Ne brže od života!
Poslato: 23 Dec 2013, 08:27
od Geza
A opet nikad ne znaš da li se neko već postavio u zaustavnu traku pored kamiona.
Re: Ne brže od života!
Poslato: 23 Dec 2013, 08:32
od Paja
Ma više pričam teorijski kako svi reagujemo na isti način u stresnim situacijama. Vozač BMW-a je i pokušao da pobegne desno, ali nije uspeo.
Re: Ne brže od života!
Poslato: 23 Dec 2013, 08:32
od somi-car
trojanac napisao:Hm, pitanje je po magli i koliko bi se videli te table. Ima ih na par mesta na ulazu u BG iz pravca Batajnice i od Aerodroma. Sad, ne ih stvarno da pričam napamet, ali kad je gusta magla sumnjam da se vide, tj. pitanje koliko se jasno vidi tekst. Mada sam pristalica toga da ih ima, ali džabe to sve kad tamo napišu da se smanji brzina, a niko to ne poštuje. To ili imaš u glavi ili nemaš.
Mislio sam mobilne table koje se montiraju na vozila koja stoje u zaustavnoj traci kada se nesto radi.
Npr. juce je vidljivost oko 11-12h bila odlicna i u mnogome bi pomogla pandurima prilikom usporavanja kolone i preusmeravanje saobracaja.
Ovako nesto samo sa odgovarajucim natpisom

Re: Ne brže od života!
Poslato: 23 Dec 2013, 09:22
od trojanac
To svakako, slažem se.
Re: Ne brže od života!
Poslato: 23 Dec 2013, 15:43
od dragan
Day Walker napisao:dragan napisao:ja se slazem sa nidzom. vozio sam automobile razlicitih klasa kroz nekih desetak zemalja evrope, i sto se tice autoputeva, ako se izuzmu makedonija i ceska, mi smo ubedljivo najgori. jednostavno, obelezavanje puteva je medju najlosijima, povrsina takodje ( mene jako zamara kad se truckam kao po kaldrmi umesto da klizim po putu ), jos ako vec umoran dodjes u srbiju bas imas sanse da napravis neku svinjariju...
kod nas je mentalitet i nacin voznje uzajamno zavisan i prilagodjen nasim putevima, i kad dodje neko iz druge price veca je sansa da se napravi problem...
Grcki autoputevi su takodje losi (izuzev onih novih delova), kod Beca takodje nije nesto cime bi se mogli Austrijanci hvaliti kao dobar AP.
O Bugarima da ne pricam...
Dakle nije bas da smo toliko losi
u grckoj nisam bio, u bugarskoj pre desetak godina, pa i ne racunam... kod beca jeste krpljen autoput, ali su te zakrpe pojam za ovo sto rade nasi putari u 99 posto slucajeva...meni je, cak i u malom kliju 2 bilo dovoljno dobro, za razliku od naseg ap, recimo relacije iskljucenje sabac-iskljucenje sr. mitrovica, koje je posebna hirosima na tom delu, koji inace generalno ne valja. ali zato, madjari, hrvati, slovenci ( meni najbolji, odlicni putevi, sa dugim krivinama i usponima/nisbrdicama, jako zanimljivo ), u dobrom delu italijani, pa i austrijanci, slovaci...za nase pojmove piste...i svaki put kad udjem u srbiju iz hrvatske ili madjarske odmah znam da sam u srbiji

Re: Ne brže od života!
Poslato: 23 Dec 2013, 20:41
od ljubitelj
trojanac napisao:Hm, pitanje je po magli i koliko bi se videli te table.
To ili imaš u glavi ili nemaš.
Slazem se a pri tome uopste ne vidim svrhu bilo kakve table kada se ulazi u maglu jer je tada dobra vidljivost sasvim sigurno posto magla ne nastaje nikada iznenada vec postoji prelaz. Dobra vidljivost je i preduslov da se vidi tabla ali glavno je ono imas u glavi.
U konkretnom slucaju ove nesrece meni deluje da je vozac zaspao na trenutak a da je magla samo dodatni faktor. Nemoguce je da pre toga nije primecena magla u daljini pa se nije mogla smanjiti brzina, a redovno vidjam pogotovu strance, kao sto je ovde bio slucaj, da voze nepropisno u koloni na minimalnom rastojanju.
Neko nepisano pravilo o 2 sekunde predjenog puta do vozila ispred kao minimum rastojanja primecujem da ne postuju ni vozaci profesionalci i kada nema magle, narocito autobusa i kombija.
Ovo narocito primecujem na Ibarskoj magistrali.
Re: Ne brže od života!
Poslato: 23 Dec 2013, 21:01
od Delija
ljubitelj napisao:...posto magla ne nastaje nikada iznenada vec postoji prelaz...
Najzaje*anije je upravo kada je prelaz ostar kao zilet, a to se desava na primer na samom prilazu reci i/ili na mestima gde se naglo menja nadmorska visina, kao i tamo gde se naglo menja pravac vetra (u planinama recimo). Preko dana to jos moze da se vidi iole iz daljine, ali nocu ponekad nema trika.
Re: Ne brže od života!
Poslato: 23 Dec 2013, 21:04
od djiuliju
Tacno, pored reke bas zna da bude zajebano. Nekako nemas utisak koliko je zapravo gusta magla sve dok ne udjes, a dok se priblizavas uopste ne deluje da je strasno. To mi se desilo mnogo puta oko Morave.
Ali sve je u glavi, definitivno
Re: Ne brže od života!
Poslato: 24 Dec 2013, 00:22
od ljubitelj
Delija napisao:ljubitelj napisao:...posto magla ne nastaje nikada iznenada vec postoji prelaz...
Najzaje*anije je upravo kada je prelaz ostar kao zilet, a to se desava na primer na samom prilazu reci i/ili na mestima gde se naglo menja nadmorska visina, kao i tamo gde se naglo menja pravac vetra (u planinama recimo). Preko dana to jos moze da se vidi iole iz daljine, ali nocu ponekad nema trika.
Nikada nisam video, cuo od nekoga ili video neki snimak tako ostre granice, sada nema i odjednom ima guste magle u par metara ili par desetina metara, tek toliko kratko da ne stigne vozac da odreaguje i pocne kocenje.
Pri tome mislim da kada vozis i imas dobru vidljivost, recimo 200-300metara onda imas i priblizno toliko u daljini taj front magle tako da imas fore da se prilagodis i smanjis brzinu.
Ja sam najguscu mogucu maglu doziveo u dolini Une gde se uz prugu provlaci put tik uz reku i gde je nekako zaptiveno. Secam se isto i ceste magle u okolini Okucana blizu Zagreba uz Savu cak i usred leta.Ove magle po Vojvodini bih svrstao u stepen dva blaze.
Ovde kod ovih lancanih naletanja na dugackim pravcima mislim da je glavni uzrok svesni rizik vozaca a ne toliko sama nemogucnost da se uoci da negde ispred ima magle.
Re: Ne brže od života!
Poslato: 24 Dec 2013, 00:29
od Texonja
Kad cujem za reku Unu, meni krene da igra oko. Moj komsija, Bosanac iz Bihaca, razbijao me je mentalno sa pricom o toj reci. To je najcistija voda, najhladnija zimi, najlepsa leti, najlepse zubori, najcistija, najdivnija, predivna u svakom pogledu. Sad cujem i da je najgusca magla tamo, tako da ima na kraju da idem i vidim to svetsko cudo. (ako uspem da vidim od guste magle)
HTC
Re: Ne brže od života!
Poslato: 24 Dec 2013, 00:29
od Laki021
Delija napisao:ljubitelj napisao:...posto magla ne nastaje nikada iznenada vec postoji prelaz...
Najzaje*anije je upravo kada je prelaz ostar kao zilet, a to se desava na primer na samom prilazu reci i/ili na mestima gde se naglo menja nadmorska visina, kao i tamo gde se naglo menja pravac vetra (u planinama recimo). Preko dana to jos moze da se vidi iole iz daljine, ali nocu ponekad nema trika.
+1
Poznato je da je takva magla najopasnija. Ne mora da bude tako na jednom mestu prelaz, desava se da se bukvalno kao kreces kroz oblake, 300m magle, pa 500m bez pa ponovo magla i tako naizmenicno. To je najopasnije jer na cistini se ubrza pa se ulece u gustu maglu...
Re: Ne brže od života!
Poslato: 24 Dec 2013, 07:10
od somi-car
Ja sam skoro doziveo gotovo nestvarnu maglu...
Prelazi su bili ostri i taman kad ubrzam uletim ponovo u toliko gustu maglu da sam morao da kocim kao da je ispred mene betonski zid. Ujedno na nekim mestima je iznad krova bila toliko gusta kao da je neko razvukao beli carsav. Tesko da se opise...
Re: Magla
Poslato: 24 Dec 2013, 08:07
od Martin
Juče ujutru stižemo u BG i drugarima sa kojima putujem kažem - česstitam nam što smo stigli do Beograda!!!
Uglavnom, setio sam se da se nešto slično desilo početkom decembra u Belgiji.....
http://www.usatoday.com/story/news/worl ... g/3848391/
Re: Ne brže od života!
Poslato: 24 Dec 2013, 08:20
od Delija
ljubitelj napisao:Pri tome mislim da kada vozis i imas dobru vidljivost, recimo 200-300metara onda imas i priblizno toliko u daljini taj front magle tako da imas fore da se prilagodis i smanjis brzinu.
Lose mislis... Recimo izmedju NS-a i Zrenjanina imas most na Tisi gde sa jedne strane uopste nema magle, a sa druge strane je mozes seci nozem. Most je zakrivljen dovoljno da se druga strana uopste ne vidi - pogotovo nocu. U tom reonu se desava i to sto je Laki napisao - smenjuju se potpuno cisti delovi i totalno zamagljeni.