Stranica 5 od 16
Re: Prolazak kroz crveno i/ili žuto svetlo-diskusija
Poslato: 23 Jan 2014, 10:11
od ftj
Kako misliš retki, pa na mestima gde ih ima to autobusi rade uvek a ja znam bar 5 lokacija.
Re: Prolazak kroz crveno i/ili žuto svetlo-diskusija
Poslato: 23 Jan 2014, 10:25
od Uroš S.
+1 za Gruju, ja sam najtolerantniji prema busdžijama, užasan posao. Voziš pretovarenog poluispravnog krša punog ljudi i dece, pravila su za tebe stroža često i još te svi psuju i hoće da te biju, što de neretko i dešava.
Re: Prolazak kroz crveno i/ili žuto svetlo-diskusija
Poslato: 23 Jan 2014, 10:42
od trojanac
ftj napisao:Kako misliš retki, pa na mestima gde ih ima to autobusi rade uvek a ja znam bar 5 lokacija.
Retko gde ima tih semafora, a ovo nije baš retka pojava. Evo ti primer Cara Dušana u Zemunu. Tu nemaš nigde uslovno za GSP, a stalno rade ovo što sam naveo.
Re: Prolazak kroz crveno i/ili žuto svetlo-diskusija
Poslato: 23 Jan 2014, 10:47
od Saobraćajna Kamera
Uroš S. napisao:+1 za Gruju, ja sam najtolerantniji prema busdžijama, užasan posao. Voziš pretovarenog poluispravnog krša punog ljudi i dece, pravila su za tebe stroža često i još te svi psuju i hoće da te biju, što de neretko i dešava.
Slažem se, ali to mu je posao, ne radi on to iz hobija. I vrlo dobro zna koliko oprezan mora da bude.
Re: Prolazak kroz crveno i/ili žuto svetlo-diskusija
Poslato: 23 Jan 2014, 12:08
od dragvorl
I u NS krecu na crveno. Posebno na raskrsnici kod fakulteta, kad se ide sa Limana u Strazilovsku.
Re: Prolazak kroz crveno i/ili žuto svetlo-diskusija
Poslato: 23 Jan 2014, 22:02
od ljubitelj
ftj napisao:Kad autobus krene na crveno najčešće ima poseban semafor za javni prevoz koji se prvi uključi da bi autobus posle mogao da se prestroji.
Generalno, ova ideja mi uopste nije jasna.
Stvarni saobracaj. 3 trake. vozila imaju crveno na semaforu, pesaci prelaze pesacki i imaju zeleno.
Autobus sa putnicima, koji kako je vec opisano, ima lose kocnice u odnosu na auto, ima tramvajski znak vertikalne crte pa stoga prolazi kroz crveno na semaforu i naravno prelazi preko pesackog prelaza na kome je zeleno za pesake.
Ono sto znam iz prakse je da slicna situacija kada kolone vozila stoje na semaforu a jedno vozilo, putnicko na primer, iz neke slobodne trake prelazi kroz crveno preko pesackog znaci da je veoma velika verovatnoca da ce nastradati pesak koji se zatekne na pesackom tokom svog zelenog svetla.
Da ne pricam sto postoje pesaci koji trkom ulecu na pesacki u nekoj zurbi i gledaju samo i jedino na boju semafora dok za ostalo oko sebe nemaju uvid.
Meni nije jasna logika da je za putnicki auto koji je manji, okretniji, bolje kocnice, manja masa je opasan manevar prolazak kroz crveno (sto zaista i jeste) po pesake a nije opasan manevar kada to uradi autobus koji je neokretan, losih kocnica, velike mase i pri tome pun nevezanih putnika a po tog istog pesaka.
Ja ne vidim logiku da zato sto je javni autobuski prevoz ne vaze inace prirodni zakoni (fizike) niti razlozi koji postoje uopste da bi postojao semafor kao nacin regulisanja kretanja svih ucesnika u saobracaju.
Ima jos jedna stvar u zakonu koji mi je potpuno nelogicno postavljena.
Ako ja kao vlasnik i vozac privatnog automobila povezem recimo povredjenu osobu, npr dete koje se povredilo, na zadnjem sedistu u narucju roditelja to se smatra teskim saobracajnim prekrsajem uz sve sto to prati.
Ako isto to dete u narucju roditelja sedi na zadnjem sedistu javnog prevoza, konkretno taxi vozila, onda je po zakonu sve ok i to je bezbedno. Nije prekrsaj i nema kazne.
Kada bi neko mogao da pokusa da mi objasni u cemu je razliku u stvarnom zivotu i saobracajnim rizicima u ta 2 slucaja da se tako drasticno pravno razlikuje kvalifikacija jednog te istog cinjenicnog stanja. Ja sam glup previse da bi razumeo zasto je zakonodavac tako normirao.
Ima jos situacija gde je suludo regulisano ukrstanje putanje kretanja autobusa sa putnickim vozilima gde je pravo cudo da ne dolazi do ucestalih nezgoda.
Re: Prolazak kroz crveno i/ili žuto svetlo-diskusija
Poslato: 23 Jan 2014, 22:18
od Paja
Voislava Ilića u Žičku i Bulevar u pravcu grada kod pravnog su dve raskrsnice na kojima postoji poseban semafor za GSP. Semafor pušta ranije nego ostala vozila. Logika je u tome što se na oba mesta završavaju žute trake pa se tako GSP-u daje prednost u odnosu na ostale. Da toga nema bilo bi veselo.
Re: Prolazak kroz crveno i/ili žuto svetlo-diskusija
Poslato: 23 Jan 2014, 22:24
od dragan
cemu tolika filozofija?
jednostavno, a koga bas zanima neka ode na semafor ispred kineza u j. gagarina npr, mada ih ima jos dosta po nbg ( kod grand kafe jos recimo mi odmah pada na pamet ) - semafor za vozila je crveno za sve, semafor za pesake je zelen. u jednom momentu semafor za pesake crveni, a semafor za gsp ( onaj sa linijom ) pusta gsp da krene mozda 5 sekundi ranije nego sto se pali zeleno za vozila. to je zbog toga sto taj isti bus mora do sledece raskrsnice da bude u traci za skretanje levo ( dok je stanica naravno u desnoj ). kad je guzva jako korisno za vozace gsp-a. naravno pri tome nikoga ne ugrozavaju. kod grand kafe je situacija malo drugacija, jer traka gde je stanica gsp nestaje bukvalno odmah posle stanice ( sluzi za skretanje desno i cela raskrsnica je totalno defektna i cudi me kako se tamo bar jednom dnevno neko ne polupa, a bus mora da ide pravo i nizbrdo prema blokovima ). tu se semafor za gsp takodje upali nekoliko sekundi ranije, taman dovoljno da bus izadje ispred automobila koji idu pravo i koji bi ga pustili verovatno nikad...
poenta ovih semafora je da ni u jednom momentu niko nije ugrozen i da u jednom momentu nije dozvoljen prolazak vise od jednog ucesnika u saobracaju...ja to sasvim razumem i pozdravljam....
edit - pretece me paja...
Re: Prolazak kroz crveno i/ili žuto svetlo-diskusija
Poslato: 23 Jan 2014, 23:17
od Grujic
Nikad taj semafor ne pušta GSP kada je pešacima zeleno.
I to je jako korisno ko što su rekli jer je uvek na mestima spajanja traka.
Re: Prolazak kroz crveno i/ili žuto svetlo-diskusija
Poslato: 24 Jan 2014, 07:02
od Heinz
Mislim da ima i na stanici kod Genexa, u Oml. brigada, tu nema spajanja traka.
Re: Prolazak kroz crveno i/ili žuto svetlo-diskusija
Poslato: 24 Jan 2014, 08:37
od Kuzmanovic
Da, ali tu vecina autobusa mora da se prestroji do nadvoznjaka u skroz levu traku.
Sent from my ALCATEL ONE TOUCH IDOL using Tapatalk
Re: Kršenje saobraćajnih propisa - FOTO i VIDEO
Poslato: 02 Apr 2014, 08:45
od Saobraćajna Kamera
http://www.youtube.com/watch?v=0Z8EhaI2mCY
Ovde nema sumnje: uključio je rotaciju (bez sirene) samo da bi prošao raskrsnicu, pritom je to bio običan putnički kombi.
Re: Kršenje saobraćajnih propisa - FOTO i VIDEO
Poslato: 02 Apr 2014, 09:33
od dunx81
Drugar mi radi kao vozac u hitnoj,kaze praksa je da im panduri tolerisu prolazak na crveno kada su pod rotacijom al ako naprave neki kurslus nahebu kao da su u "obicnom" autu i van duznosti.
A to sto im tolerisu,ovi naravno zloupotrebljavaju.
Re: Kršenje saobraćajnih propisa - FOTO i VIDEO
Poslato: 02 Apr 2014, 09:34
od ftj
Ako nikog ne ugrožavaju i treba da "zloupotrebljavaju".
Re: Kršenje saobraćajnih propisa - FOTO i VIDEO
Poslato: 02 Apr 2014, 09:38
od dunx81
Zasto mislis da treba ako u autu nema pacijenta i svrcka se po gradu?