Nemački proizvođač Opel predstavio je petu generaciju jednog od svojih najpopularnijih automobila - model Corsa!
Nakon više meseci iščekivanja, Opel je i zvanično predstavio novu, petu generaciju Corse. Opelov najprodavaniji model treba da ponudi novo vozačko iskustvo na tržištu malih automobila, postavljajući nove standarde kako na polju šasije, tako i motora i menjača. Novi, poboljšan i ekonomičan turbo motor zapremine 1,0 litara sa tri cilindra, efikasan sistem prenosa, novo oslanjanje i optimizovan upravljački sistem pružaju preciznost i udobnost na svetskom nivou.
Spoljašnji dizajn je svežiji, sofisticiraniji i još više naglašava karakter ovog modela. Upadljiv prednji deo karakterišu farovi u obliku „krila“ sa Opelovim karakterističnim dnevnim LED svetlima u obliku „krila“, nisko postavljenom trapezoidnom rešetkom sportskog izgleda, sa Opelovim zaštitnim znakom. Ali, promene su najuočljivije tek kada sednete u novu Corsu i provozate je. Potpuno nova kabina, sa svedenim, izduženim oblicima i kombinacijom sofisticiranih materijala, uz šasiju koja nudi još veću udobnost, preciznije upravljanje, potpuno nov pogonski agregat i smanjen nivo buke, zajedno pružaju potpuno novo iskustvo u vožnji.
Korisnici mogu izabrati jednu od dve vrste šasija: „Comfort“ i „Sport“. „Sport“ podvozje ima kruće opruge i amortizere, kao i specifičnu geometriju i kalibraciju upravljačkog sistema, što omogućava brži odziv i generalno pruža sportski osećaj u vožnji.
Najvažniji detalj ispod poklopca motora nove, takozvane Corse E, jeste novi trocilindarski motor, 1.0 ECOTEC Direct Injection Turbo, koji je deo ofanzive ove firme na polju pogonskih agregata. Ovaj ultra-moderni pogonski agregat „džepnog“ formata predstavlja jedini jednolitarski trocilindarski motor u proizvodnji koji ima uravnotežavajuće vratilo, čime pomera standarde u svojoj klasi po pitanju drastično smanjenog nivoa buke, vibracija i gruboće rada (NVH karakteristike), kao i po pitanju udobnosti vožnje. Kompaktni 1.0 ECOTEC Direct Injection Turbo motor, u celosti izrađen od aluminijuma, naravno u skladu sa Euro 6 standardima, dostupan je u dve konfiguracije: sa izlaznom snagom od 66 kW/90 ks ili 85 kW/115 ks. Oba motora pružaju solidan obrtni moment pri manjem broju obrtaja, od 170 Nm na samo 1.800 o/min.
Nova Corsina linija benzinskih pogonskih agregata proširena je uvođenjem novog 1,4-litarskog turbo motora od 100 KS i 200 Nm, kao i unapređenih atmosferskih 1,2-litarskih i 1,4-litarskih motora od 70, odnosno 90 „konja“. Pored toga, potpuno redizajnirani i poboljšani 1.3 CDTI motori snage 75 KS i 95 KS proširuju Corsinu ponudu dizel motora. U trenutku izbacivanja na tržište, najštedljivija verzija Corse – sa motorom od 95 „konja“, ručnim menjačem sa pet stepeni prenosa i Start/Stop sistemom – emituje samo 89 g/km CO2.
Obe verzije 1.0 ECOTEC Direct Injection Turbo dolaze sa potpuno novim manuelnim menjačem sa šest stepeni prenosa, a Opel će ponuditi i najnoviju automatsku transmisiju sa šest stepeni prenosa, kao i potpuno novi Easytronic 3.0 poluautomatski menjač sa šest „brzina“ koji omogućava bolje i ravnomernije ubrzanje – savršen način da se uz pristupačnu cenu iskombinuju lakoća korištenja automatskog i efikasnost ručnog menjača.
IntelliLink sistem sa 7-inčnim ekranom u boji osetljivim na dodir, idealno je pozicioniran u centralnom delu kabine, blizu menjača. Corsin novi, vrhunski informaciono-zabavni sistem omogućava najbolje povezivanje, kompatibilan je sa Apple i Android uređajima i podržava upravljanje glasom. Mogu se koristiti i Bluetooth i Siri Eyes Free funkcije. Dostupno je nekoliko aplikacija, poput „BringGo“ za navigaciju, kao i „Stitcher“ i „TuneIn“ za internet i radio prenos, a postoji i praktični „FlexDock“ držač i punjač za pametne telefone.
Nova Corsa uvodi niz sistema za podršku u vožnji, od kojih su mnogi bez premca u ovoj klasi vozila. Bezbednost je unapređena zahvaljujući novim sistemima koji su po prvi put dostupni na Corsi – poput bi-ksenonskih farova sa svetlima za skretanja, „Side Blind Spot Alert“ sistema za detekciju mrtvog ugla i „Opel Eye“ prednjom kamerom sa prepoznavanjem saobraćajnih znakova, automatskom regulacijom dugih svetala, indikatorom rastojanja i sistemom za upozorenja od čeonog sudara. U cilju pružanja maksimalne bezbednosti, sistem za upozorenje od čeonog sudara projektuje upozorenje crvene boje direktno na vetrobransko staklo. Pored toga, sistem za praćenje pritiska u gumama upozorava vozaču u slučaju drastičnog smanjenja pritiska u nekoj od guma. A, za aktivne sportiste, u karakterističnom zadnjem delu Corse, Opel ekskluzivno nudi, kao opciju, integrisan praktičan FlexFix nosač za bicikle.
Nova Corsa je opremljena svim što je potrebno da bi se obezbedio kontinuitet od 32 godine uspeha na veoma konkurentnom tržišnom segmentu. Peta generacija Opelovog najprodavanijeg modela imaće premijeru na “Mondial de l’Automobile 2014” u Parizu (od 4. do 19. oktobra), a prvi primerci će napustiti fabrike u Saragosi i Ajzenahu do kraja ove godine.