Nisam hteo prerano da se odusevljavam, pa sam cekao da predjem malo vise s njim.
E 220 CDI, w211 restilizovani.
Motor je i dalje 2.2, ali sad ima 170 konja. Manuelni sestostepeni.
Dakle, ovo je cisto poredjenje ph1 vs ph2.
O eksterijeru necu da pricam, svi ste videli taj auto milion puta na ulici. Izgleda sveze, lepse, zategnuto, sto je i poenta restilizacije.
Avantgarde oprema, ista kao i na modelima pre restilizacije.
Najveca razlika je upravo motor. Ne znam da li je blok drugaciji, ali sve ostalo jeste. Rezultat je 20 konja vise i 60 Nm. (170 vs 150 i 400 vs 340 nm). Posledica toga 15 kmh veca maks brzina i skoro sekunda u sprintu do 100.
U praksi, na novom je izrazenija turbo rupa. Do 2000 obrtaja je potpuno mrtav, skoro da pocinje da se buni sto je ispod 1800, a od 2000 kao da ima raketu u dupetu. Na starijem je prelaz dosta nezniji, i on pocinje vec od 1800 obrtaja lakse da povlaci.
Za voznju u gradu je novi skoro nesposoban. Neverovatno kratka prva i druga brzina, i nervozniji odziv na gas sto prilicno umara u guzvi.
Da se razumemo, E klasa nije pravljena za gradske guzve, pogotovo sa manuelnim, ali jednostavno, postane naporno.
Kada se isteraju na otvoren put, kao da vozite razlicite modele. Novi ima osetno precizniji volan, lepse lezi na putu (mada ja to pripisujem 17icama), znatno je zivlji kad se potopi gas na 2000+. Nema potrebe da se menja brzina, na magistrali lagano obilazi i u sestoj brzini. Iako nije isti kocioni sistem, tj izmenjen je u restilizovanom jer je u ph1 povremeno pravio probleme, nisam primetio neku razliku u kocenju.
ph2, kao i u vecini slucajeva donosi lepsi, brzi i bolji auto. Par sitnica koje su bile problem (farovi koji se prljaju iznutra i zute, trece stop svetlo koje crkava parcijalno (LED), SBS kocioni sistem) su izmenjeni i sada je prava E klasa.
Ja ne vidim neku prednost w212 u odnosu na ovaj auto. Enterijer i eksterijer su mi lepsi na w211, motor i menjac su potpuno isti (cak je w211 zbog manje tezine (moguce i zbog euro normi) i brzi). Osim nekog statusnog simbola, zaista ne vidim razlog da se (u normalnoj opremi i sa 2.2 motorom) daje par hiljada evra vise.
