nidza napisao:Aha, znači pri silasku niz zaleđenu planinu je bolje da prednji točkovi izgube trakciju?
.
Tacno tako, odlican primer. Cim osetis da prednji tockovi gube ( i vraca se zavisno od okretanja volana) trakciju znaci da ides prebrzo i imas sanse da povratis kontrolu.
Kada osetis da su zadnji tockovi vec izgubili trakciju vise nema sanse da povratis kontrolu.
Za nizbrdo, lance treba da stavis na zadnje tockove a jos tacnije na sva 4 tocka. Ne smes nikada na nizbrdici da dozvolis da zadnji kraj "obilazi" prednji kraj a sto se desava sa tvojom postavkom napred dobre a nazad lose trakcije.
To je osobina raspodele sile tezine i nema nikakvog znacaja koja je vuca. I kod zadnje vuce bezi prednji deo, vuce nos, napolje.
Mozes potpuno da zanemaris motor, iskljucis kompletno i uvek se na isti nacin ponasa vozilo i uvek su zadnji tockovi ti koji moraju da imaju vece trenje klizanja od prednjih da bi imao kontrolu spustanja nizbrdo.
Prosao sam ja kroz tu tvoju teoriju sa visestrukom piruetom nizbrdo, dok nisam naucio pravu teoriju i poslusao proizvodjace guma i auta.
Ovo sto sam napisao je jasno definisano u nauci, odavno nema dilema a i pise u udzbenicima ako vec trazis neki razlog zasto se teorija i praksa podudaraju.
Ili mozda mislis da inzenjeri koji konstruisu gume i automobile slucajno napisu preporuke?
Da si napisao da se radi o uzbrdici, bio bi u pravu da su zadnje gume sporedne a da prednje imaju prioritet. Do jedne granice a onda opet postaje problem zadnji deo vozila.
Era napisao:
Sneg i led nije izuzetak, nego samo ekstremni slučaj, koji jasno pokazuje da vaša priča o stavljanju boljih guma pozadi na prednjoj vuči nije tačna. Ta teorija potiče od većih vozila sa zadnjom vučom, gde to i ima neke logike i ispravnosti.
Sneg i led nije ekstremni slucaj vec svake godine normalna prirodna pojava i situacija pri kojoj se voze automobili. Nije to nasa prica vec nauka. Teorija ne potice od vecih vozila sa zadnjom vucom vec je opisana u fizici, u oblasti koja se zove fizicka mehanika i opisana do detalja. Matematicki dokazana i lako proverljiva a uz to ponovljiva kao vazeca za svaki auto na planeti.
Slucaj snega i leda je bas dobar jer vrlo plasticno, jasno, pokazuje odnose sila trenja klizanja i sila trenja kotrljanja koje se lako mogu i vizeulno opaziti kada prednji ili zadnji kraj krutog tela sa 4 dodirne povrsine sa podlogom izgube trakciju.
Ako nije pogodan slucaj snega i leda za analizu sila su pogodna kolica za kupovinu u supermarketu jer se ponasaju na isti, zakonit, nacin sa silama trenja klizanja i kotrljanja.
Uostalom, sasvim je dovoljno da se vozac auta pridrzava uputstva za upotrebu proizvodjaca guma i nece pogresiti.