Imace Bentayga svoje trziste. On i ne treba da bude klasicno lep, njegov dizajn treba da bude takav da auto bude "mocan" a mislim da su tu ipak pogodili.
Ni meni nije nesto lep ali mi je itekako mocan, pogotovo mogu misliti kakva je grdosija kada ima vece dimenzije od Q7 i VOG-a.
To sto je na istoj platformi sa Q7 ne treba mesati sa svime ostalim sto ce nuditi.
Imao sam prilike da vozim desetak dana Bentley Fly Spur koji je radjen na istoj platformi kao i Feton, pa ta dva auto i nemaju bas neke veze u voznji. Slican odnos ocekujem i izmedju Q7 i Bentayge.
Prva razlika je motorizacija i performanse, koliko znam nijedan proizvodjac ne nudi motorizaciju - W12 6.0 Twin-Turbo 600KS. A i performanse od 4,0s do 100km/h i preko 300km/h maskimalne brzine sa ovolikom grdosijom zvuce respektabilno.
A sta tek treba ocekivati od Bentayga Speed verzije...
Druga razlika je zavrsna obrada, bas ono sto me je jos kod Flay Spura odusevilo. Na tom autu u celom enterijeru nisam uspeo da pronadjem bukvalno ni jedan jedini detalj koji nije oblozen kozom, drvetom ili aluminiumom (od patosa, plafona, kompletnog tapacirunga... - bilo je samo plasticinih tastera i to ne svi), a da ne pominjemo neke detalje tokom same izrade takvih enterijera sto se tice odabira i obrade drveta i koze, delimicno rucnog rada.... Slicnu i jos bolju zavrsnu obradu ocekujem i u Bentaygi, a to ipak ne moze da se dobije u nizim klasama.
Moguce je dobiti nesto slicnu u najjacim verzijama poptu Audi Exclusive ili Mercedes Designo ili kod VOG-a Autobiografy... ali je razlika sto Bently jednostavno ne ide ispod toga sto je kod ostalih sami vrh i retka ekskluziva.
Treca razlika je naravno brend, imidz, ekskluzivnost i nerasporostranjenost na ulicama. A tu ce Bentayga ipak biti daleko ispred svih a to je kod ciljne grupe koja pikira ovakav auto mozda cak i No1 adut automobila.
Sto se tice cene. Njemu realno nema ko da parira osim mozda priblizno Mercedes GL63AMG u nekom najjacem paketu opreme koji onda kosta i blizu 200.000eur. ili Range Rover VOG Supercharger Autobiography Lang opet iskljucivo u najjacem paketu opreme koji onda opusteno ide do 250.000eur.
I opet oni kao takvi zaostaju za Bentaygom po motorizaciji, mozda i performansama, imidzu, brendu, ekskluzivnosti... a to itekako na trzistu ima svoju cenu i eto mu skroz realno odredjena cena.
Meni licno se ne svidja eksterijer iako mi je mocan i ocekujem da je uzivo jos mocniji.
Enterijer mi je vec odlican i volim taj Bently fazon.
Tehnicki i zavrsna obrada vec nema diskusije, samo naklon.
