Stranica 5 od 21
Re: Voznja turbobenzinca i kako koristiti klimu
Poslato: 21 Sep 2016, 10:31
od Miljankg
15 min je dovoljno da se sve lepo zagreje na radnu temepraturu. Za prosto cirkulisanje, verujem da dovoljno 10-tak sekundi.
Ne verujem bas u uputstva mnogo, znajuci da se ne pisu uvek kako treba. Pogotovo ako dobijem neko prevedeno, neoriginalno izdanje. Ako te sitnice oko nacina voznje znace za turbo, to je onda fakat i iako ti autu nista nece biti dok ga vozis u garanciji, kasnije hoce ili onom ko kupi auto posle tebe.
Stoji i da vecina ljudi ne obraca paznju na takve stvari, ali ja ne bih nikad kupio auto od "babe" koja je "isla do pijace i nazad", jer cak i da je to tako bilo, verujem da je bakuta potpisala smrtnu kaznu za taj auto, mnogo pre nego sto bi dosao do mene

Bas zbog toga sto ne obraca paznju.
Re: Voznja turbobenzinca i kako koristiti klimu
Poslato: 21 Sep 2016, 10:34
od Delija
starac vujadin napisao:To što pišem je normalna eksploatacija motora i znak normalne tehničke kulture.
Razumem ja tvoj rezon, ali 99% vozaca savrseno zabole za bilo kakve tehnikalije, tako da savremen auto mora da bude "otporan" na njih. I jeste.
@Miljankg
To je odgovor i tebi - kakva crna bakuta - 99% ljudi tako vozi. Je*e im se za auto. Realno - i treba da im se je*e.
Sve to lepo moze danas softverski da se uradi. Kao sto M3 ima ogranicenje obrtaja dok je hladan, tako moze i bukvalno svaki auto.
Re: Voznja turbobenzinca i kako koristiti klimu
Poslato: 21 Sep 2016, 10:38
od Miljankg
Bas ne mora

I sigurno nije otporan. Sigurno je da auto nece odmah crci, ali da mu se skracuje radni vek zbog lose eksploatacije, to sigurno. Mozda se tebi auto ne kvari, jer vozis normalno, ali mozemo da pitamo bilo kog majstora cega se sve nagledao.
Imao sam jednog rodjaka, koji je jednom zaboravio da spusti rucnu i vozio je auto tako kroz ceo grad. Nije ni provalio, vec sam ja, kad sam prosao pored njegovog auta (jedno dobrih par desetina minuta kasnije), video kako zadnji diskovi sijaju u mraku.
Shvatio sam sta se desilo, sutra kada mi je rekao da mu je auto nesto slabo vukao.
P.S.
Sad videh edit, za ogranicenje obrtaja, to je svakako ok i stoji sto kazes, samo ne mogu sve da sprece.
Re: Voznja turbobenzinca i kako koristiti klimu
Poslato: 21 Sep 2016, 10:43
od Delija
A jbg sad to za rucnu je idiotluk. Treba mu trajno oduzeti auto.
To nema veze sa ovom pricom.
A sto se tice skracivanja veka - jeste, skratice mu sa 500k km na 450k km. Ko bre danas vozi isti auto (ne pricamo o teretnjacima i radnim masinama) vise od 200-300k km?
Budimo realni - da nema pacenika u Srbiji i slicnim zemljama zapadnjaci bi automobile odvozili direktno na otpad kad uzimaju nove.
Re: Voznja turbobenzinca i kako koristiti klimu
Poslato: 21 Sep 2016, 10:47
od Miljankg
Delija napisao:A jbg sad to za rucnu je idiotluk. Treba mu trajno oduzeti auto.
To nema veze sa ovom pricom.
A sto se tice skracivanja veka - jeste, skratice mu sa 500k km na 450k km. Ko bre danas vozi isti auto (ne pricamo o teretnjacima i radnim masinama) vise od 200-300k km?
Budimo realni - da nema pacenika u Srbiji i slicnim zemljama zapadnjaci bi automobile odvozili direktno na otpad kad uzimaju nove.
Za rucnu sam samo hteo da napravim poentu cega sve ima

I dan danas se iskidam od smeha kada se setim toga.
Za strance i otpad => 110% tacno (pod uslovom da auto prodaju sa 200k a ne posle godinu dana ili nesto malo km).
Ima smisla generalno da ne treba praviti famu oko toga, jer sam siguran da ce prvih 100-150 da prodje ok. Medjutim, za vise od toga nisam siguran.
Re: Voznja turbobenzinca i kako koristiti klimu
Poslato: 21 Sep 2016, 11:00
od Kabal
Delija napisao:A jbg sad to za rucnu je idiotluk. Treba mu trajno oduzeti auto.
To nema veze sa ovom pricom.
A sto se tice skracivanja veka - jeste, skratice mu sa 500k km na 450k km. Ko bre danas vozi isti auto (ne pricamo o teretnjacima i radnim masinama) vise od 200-300k km?
Budimo realni - da nema pacenika u Srbiji i slicnim zemljama zapadnjaci bi automobile odvozili direktno na otpad kad uzimaju nove.
Jbg, pacenici su "primorani"da kupuju takva kola, svi bi rado vozili nova kola
Kola sa automatskom klimom, jel je gasite uopste ili ste je upalili kad ste kupili auto i zaboravili na nju? Ili uvek gasite par minuta pre gasenja motora da se "osusi"?
Re: Voznja turbobenzinca i kako koristiti klimu
Poslato: 21 Sep 2016, 11:04
od Milos
Ja ugasim 5 minuta pre gasenja motora klimu.
Meni bilo dosadno danas kad sam isao na trening pa sam slikao kako temperatura ulja i vode raste na 2.0 TSI.
U 9:01 sam izasao iz garaze.Relacija je 2.2 km.
Ja moj auto cepam kad predje 75-80,a gasim tek kad spusti ispod 92.
Re: Voznja turbobenzinca i kako koristiti klimu
Poslato: 21 Sep 2016, 11:06
od nidza
5-ta strana u procesu zaključivanja da se auto sa klimom vozi isto kao auto bez klime, kao i da se auto sa turbom vozi isto kao auto bez turba.
Fazon automatske klime i jeste da joj zadaš temperaturu i ne razmišljaš o drugim parametrima, samim tim, nema potrebe da razmišljaš o njoj. Ja sam prvi put počeo da razmišljam o klimi kad je crkla.
Re: Voznja turbobenzinca i kako koristiti klimu
Poslato: 21 Sep 2016, 11:08
od Miljankg
Kabal napisao:Jbg, pacenici su "primorani"da kupuju takva kola, svi bi rado vozili nova kola
Kola sa automatskom klimom, jel je gasite uopste ili ste je upalili kad ste kupili auto i zaboravili na nju? Ili uvek gasite par minuta pre gasenja motora da se "osusi"?
Rekao bih da je mislio na one koji namerno kupuju veliku izraubovanu masinu, umesto nesto sto vise odgovara realnim mogucnostima.
Sto se klime tice, ja nikad nisam pazio, ali sam siguran da bi trebalo obratiti paznju kod:
1. Momenta paljenja kompresora
2. Vec je gore pisano da treba gasiti kompresor malo pre gasenja motora, ali nisam siguran u taj efekat, jer ne znam zasto se ne bi osusilo kad ugasim motor? I dalje ce biti vruc neko vreme... Mozda nije dovoljno.
Milos napisao:Ja moj auto cepam kad predje 75-80,a gasim tek kad spusti ispod 92.
To se uklapa u ovo sto smo do sada pricali i to isto radi i ovaj moj poznanik, serviser.
Re: Voznja turbobenzinca i kako koristiti klimu
Poslato: 21 Sep 2016, 11:09
od Milos
Dva najveca saveta koja mozemo da ti damo jesu : redovno menjaj ulje i ne koristi rebraste kondome,zene kazu da ih grebu.
Re: Voznja turbobenzinca i kako koristiti klimu
Poslato: 21 Sep 2016, 11:11
od Delija
Kabal napisao:Delija napisao:A jbg sad to za rucnu je idiotluk. Treba mu trajno oduzeti auto.
To nema veze sa ovom pricom.
A sto se tice skracivanja veka - jeste, skratice mu sa 500k km na 450k km. Ko bre danas vozi isti auto (ne pricamo o teretnjacima i radnim masinama) vise od 200-300k km?
Budimo realni - da nema pacenika u Srbiji i slicnim zemljama zapadnjaci bi automobile odvozili direktno na otpad kad uzimaju nove.
Jbg, pacenici su "primorani"da kupuju takva kola, svi bi rado vozili nova kola
Kola sa automatskom klimom, jel je gasite uopste ili ste je upalili kad ste kupili auto i zaboravili na nju? Ili uvek gasite par minuta pre gasenja motora da se "osusi"?
Da ne bude zabune - komentar je bio pezorativan iskljucivo na racun drzave iliti svih nas zajedno, a nikako pojedinaca!
Ne gasim klimu nikad. Ni zimi. Uvek je na 21-22C.
Re: Voznja turbobenzinca i kako koristiti klimu
Poslato: 21 Sep 2016, 11:19
od Laki021
I ja sam za osnivanje udruzenja protiv gasenja klime!
I meni uvek radi, i zapravo sam skontao da je to nacin da se izbegne neprijatan miris iz klime a ne fora sa gasenjem pred kraj puta.
Re: Voznja turbobenzinca i kako koristiti klimu
Poslato: 21 Sep 2016, 11:33
od Miljankg
Milos napisao:Dva najveca saveta koja mozemo da ti damo jesu : redovno menjaj ulje i ne koristi rebraste kondome,zene kazu da ih grebu.
@all: To za klimu ostaje nedefinisano, ali za ulje svakako treba paziti.
Re: Voznja turbobenzinca i kako koristiti klimu
Poslato: 21 Sep 2016, 11:49
od nmaric1993
nidza napisao:5-ta strana u procesu zaključivanja da se auto sa klimom vozi isto kao auto bez klime, kao i da se auto sa turbom vozi isto kao auto bez turba.
Fazon automatske klime i jeste da joj zadaš temperaturu i ne razmišljaš o drugim parametrima, samim tim, nema potrebe da razmišljaš o njoj. Ja sam prvi put počeo da razmišljam o klimi kad je crkla.
Pa to moze da vazi za vozila koja imaju dosta snage, ili visak, kao ti sa mjet....
Ali imas i turbodizele manje snage obicno u malo starijim vozilima. Njih ne mozes da vozis isto jer su na vecim uzbrdicama dosta optereceni.
Ja recimo sa mojim td 90 ks idem cesto u neko selo sa punim kolima, uz brdo se ide nekih 9 km, a non stop druga pun gas, malo treca, jer ima dosta krivina. Tad u takvim situacijama kad je motor dosta opterecen bas i nije dobro da cim stanem ugasim motor, posto mi je destinacija odma na vr' brda

Re: Voznja turbobenzinca i kako koristiti klimu
Poslato: 21 Sep 2016, 11:53
od Delija
Opel je generalno imao ocajne klime, koje su "krale" previse snage. Ne znam kakva je danas situacija.
Na Lefkadi sam sa 1.8 125 ks motorom u nekim situacijama morao da iskljucujem klimu
