Velja napisao:
Oba dela su OEM i imaju isti kataloški broj, a u opisu može biti nabrojano 3-4 proizvođača...
Sve si lepo objasnio kroz niz poruka.
Npr, VAG je koristio klipnu grupu Nurral i klipnu grupu Mahle u jednom isstom dizel motoru.
Isti kataloski broj, razlicit je kvalitet sto se dokazalo u praksi, oba proizvodjaca zadovoljavaju trazenu specifikaciju. Isto tako ventile, glave motora itd od barem 2 dobavljaca koji su bili razlicitog kvaliteta izrade. Recimo MIV ventili su isli u Audijeve motore a drugog dobavljaca u VW motore. Inace isti motor iste oznake sa istim karakteristikama, ali unutra kada se otvori nisu isti delovi.
Mahle je ugradjivan u modele za DACH podrucje,za Skandinaviju, za USA. Nurral za juznu Evropu i ostale.
I u praksi se ta razlika u pretpostavljenom kvalitetu po pravilu pokazivala, pa su motori sa Mahle delovima imali duzi tipicni radni vek tj manje su se mehanicki habali.
Pa kocione plocice, isti proizvodjac, isti model ali razlicite pocetne debljine a time i radnog veka.
Isti kataloski broj uz razlicit sufiks. Skuplje plocice za glavna trzista, jeftinije za ostale.
VAG je pravio na istoj proizvodnoj traci u Volfsburgu model sa jednim delovima za jedne kupce/zemlje kao i model sa drugim delovima za druge kupce/zemlje. Tacno se znalo pre pocetka proizovdnje za svaki komad vozila po VIN broju za kog kupca je namenjen, pise u radnom nalogu koji prati vozilo na traci. Ovakav nalog sam video u Wolfsburgu.
Zastava je Floridu sklapala na istoj tracij sa razlicitom kontrolom kvaliteta vozila koja idu za domacu upotrebu i ona koja su isla u izvoz u Nemacku npr.
Gde god moze da se ugradi jeftinije a da se ne vidi odmah od strane kupca fabrike to i urade.
Najprostiji primer su akubaterije i gume. Za odredjene kupce/zahtevnije zemlje stavljaju se veci aku i gume prve kategorije proizvodjaca (Michelin, Pirelli, Conti i slicno) dok za manje zahtevne zemlje ide za broj manji aku i gume nekog od brenda iz podgrupe ove prve kategorije(Semperit, Barum, itd).
Kako se radi o velikim brojkama, milionima komada, ustede tog tipa da se stavi jeftiniji dobavljac tamo gde moze su velike. Veliki proizvodjaci to obilato koriste decenijama, ne verujem da se danas promenilo bitno.
Tradicionalno se zna da je CH najzahtevnije trziste gde se prodaju modeli najkvalitetnije uradjeni sa najvise standardne opreme. CH nema svoju auto industriju, dobor su platezni kupci a konurencija velika.
VAG je tako za CH imao posebne GTX modele koji su bili dovoljno drugaciji (citati kvalitativno visi nivo finalne izrade) od GT modela za Nemacku i Italiju, i naravno skuplji u startu. Cim se udje u auto i pogleda materijal enterijera vidi se razlika.
Danas je to mozda manje vidlljivo spolja ali ne verujem da su svi komadi jednog modela auta isti za sve kupce.