Stranica 5 od 5

Re: Zamena brezona i kočnice

Poslato: 03 Apr 2012, 13:36
od TheWickerMan
Svi šraf za uvrtanje u glavčinu zovu brezon,a brezon je ustvari navojna šipka čiji se jedan kraj uvrće u glavčinu pa se nabaci točak pa se navije matica ;)
ovako

Slika

Slika

Re: Zamena brezona i kočnice

Poslato: 03 Apr 2012, 13:38
od Grujic
Slika

Re: Zamena brezona i kočnice

Poslato: 03 Apr 2012, 14:39
od perfiko
Glupo pitanje, ali kako ste uspeli da sj..... brezon? Mislim, vidim da je i Prolupator menjao isto, pa me interesuje jel to neka mana na i30?

Re: Zamena brezona i kočnice

Poslato: 03 Apr 2012, 16:04
od codemaker
Auff, pa taj (glupog li imena) brezon može da se odšrafi sa glavčine i džaba sam lepo zategao šrafove nakon stavljanja felne? Kuku, pa meni točkovi vise na par šrafića i usput imam dve šanse za nahebavanje:
- ili mi se odvrnu šrafovi koji drže ceo točak
- ili mi se odvrne brezon sa druge strane iz glavčine
U oba slučaja izgleda d bih programirao i razvlačio network negde jaaaako visoko ili jaaako nisko (zavisi koliko sam u životu sranja pravio)

Re: Zamena brezona i kočnice

Poslato: 03 Apr 2012, 16:06
od Grujic
Ako imas brezon nemas sraf, a tocak se ne drzi na srafovima nego na glavcini ;)

Re: Zamena brezona i kočnice

Poslato: 04 Apr 2012, 23:05
od AR33401
Predpostavljam da je brezon ostecen tako sto je navoj ukrivo uhvacen prilikom zavrtanja matice... Istina, brezon moze da se odsrafi, ali nece tek tako sam od sebe. Meni se desavalo na kamionima da matica toliko zapekne, da ja uspem da okrenem (provrtim) brezon sa sve tom maticom na njemu. :( Sumnjam da je to slucaj sa i30 :nonono: A sta mislite, zasto svi kamioni imaju brezone i matice, a ne srafove?

Re: Zamena brezona i kočnice

Poslato: 04 Apr 2012, 23:07
od Grujic
Pa ono sto mi pada na pamet je da je kod njih situacija "laksa" jer se tocak mnogo sporije okrece? Mislim nije da se razumem, al sto se tice tripova da ce da se odvrne kola su mi tu zbog toga opasnija :)

Re: Zamena brezona i kočnice

Poslato: 04 Apr 2012, 23:21
od AR33401
Kod automobila brezon jeste ovakav:

http://t3.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9 ... 3g9PQRDQSX

Navoj je i sa jedne i sa druge strane.

Kod kamiona i autobusa je ovakav:

http://www.kupindo.com/BREZONI-ZA-AUTOB ... 160076.jpg

U glavcini nije navoj. Odnosno, brezon se ne zavrce nego se iznutra nabije ;) E sad, zasto je kod njih iskljucivo brezon, pitaj boga...

Re: Zamena brezona i kočnice

Poslato: 04 Apr 2012, 23:29
od Paja
Možda da bi brezoni držali točak dok ne naviješ matice. Ko bi imao snage da se bije sa kamionskim točkom i da nišani šraf.

Re: Zamena brezona i kočnice

Poslato: 04 Apr 2012, 23:39
od Ogi
AR33401 napisao:Kod kamiona i autobusa je ovakav:

http://www.kupindo.com/BREZONI-ZA-AUTOB ... 160076.jpg
Na i30 je bas ovakav!! Nisam znao da vozim autobus. :D

Re: Zamena brezona i kočnice

Poslato: 04 Apr 2012, 23:42
od AR33401
:bravo: Moguce da je bas to razlog. I ovako se tocak navlaci velikim pajserom na glavcinu. Sta bi tek bilo sa srafovima, ko bi ga drzao... Eto vidis! :D Nisam znao da ima takvih i na automobilima :)

Re: Zamena brezona i kočnice

Poslato: 04 Apr 2012, 23:59
od Ogi
Majke mi, identican je. I ne usrafljuje se nego se nabija dok se ne zaglavi preko ovog malog rebrastog kraja...