Ako ste sedeli u balonu, ja sam bio onaj desno od vas u plavoj dukserici, što se upucao totalno od čekanja...
Kao što sam rekao, vozio sam C-max dizel, Focus dizel (automatik), Focus dizel (manuelni menjač) i Infiniti FX 3.0d, a kao suvozač sam bio u Volvou V40, Focusu (benzinac), Volvou XC60 i još jednom Focusu dizelašu... Instruktori nisu imali pojma o kojim motorima je reč, tako da neću ni ja da lupam, ali kapiram da su ovi fordovi 1.6 ili 1.8tdci, za benzinca nemam pojma...
C-max me je oduševio, enterijer odličan, zadnja klupa sa 3 sedišta, dosta prostora pozadi... Sa njim sam radio onaj test ''severnog jelena'' i komotno sam u drugom pokušaju prošao krivine sa nekih 85km/h, a da se nije ni trunku zaljuljao.
Što se tiče motora, ne znam šta da kažem...ako je 1.6tdci onda mu je oprošteno. Možda ja nisam navikao na dizele, ali 1. brzina totalno mrtva, u drugoj krene da puni na nekih 2500 rpm, da bi se stiglo do 80-85 potrebno je prebaciti u 3. brzinu...nije to za mene. Dok stoji u mestu oseća se podrhtavanje dizel motora (mislio sam da se na novim dizelima ne oseća

) i to se osetilo na svakom Fordu juče.
Drugi automobil koji sam vozio je Focus dizel sa manuelnim menjačem, pretpostavljam da je isti motor kao u C-maxu. Nekako mi se čini da je sam enterijer lošije uradjen, da li zbog opreme ili je možda neki lošiji materijal korišćen u Focusu, nisam mogao da ocenim, a to je primetio i dečko koji se vozio sa mnom. Sa motorom ista priča kao i kod C-maxa. Ne znam da li se meni toliko svideo C-max pa sam subjektivan što se tiče 'severnog jelena', ali lepši mi je osećaj bio u C-maxu nego u običnom Focusu.
Sledeći test je bio naglo kočenje sa 60 i 80km/h, kočenje do čunjeva, a pri većoj brzini, kočenje i izbegavanje prepreke.
Tu sam kao suvozač bio u Volvou V40. Iako je automatik, onaj auto je brutalan pri ubrzanjima. Žao mi je što ga nisam provozao po stazi, ali dobro. Vizuelno mi je verovatno najlepši automobil bio na celom Test day-u, ali ne mogu ipak da svarim taj klasičan izgled enterijera. Možda bi mi bilo potrebno neko vreme da se naviknem, ali ovako posle 10 minuta provedenih u tim kolima, teško.
Kasnije sam ja na istom testu ušao u Focusa sa dizel motorom. Ista pričao kao i na prethodnom testu.
Treći test - vožnja po stazi, žao mi je što tu nisam vozio nekog benzinca sa manuelnim menjačem, a ne opet Focus dizel i to automatik. Vožnja je trajala nekih 10ak minuta i tu mi se pomenuti automobil nikako nije svideo. S obzirom da sam se pre toga vozio u V40 sa automatskim menjačem, malo sam izvršio neko poredjenje i primetio da je menjač u Focusu dosta sporiji. Volvo je odmah kretao pri dodavanju gasa, dok je Focus morao da razmisli šta hoće. Takođe u vožnji Focusa, čuo sam neki konstantan zvuk, kliktanje, ili kao kad ventilator duva u one vezane tračice pa se čuje neki karakterističan zvuk...jbg, ne znam kako bih objasnio. I to se uglavnom čuje (pojačano) pri jačem dodavanju gasa, tj. valjda prilikom njegovog šaltanja u nižu brzinu, koje dosta sporo ide.
Na istom testu sam se vozio kao suvozač u Focusu sa benzinskim motorom i manuelnim menjačem. To je već druga priča, jedino što je ovom liku bilo žao da ga cepa (verovatno je navikao na svoj dizel) pa mi je bilo smor
Poslednji test - off road. Vozio sam Infiniti FX, a suvozač sam bio u XC60.
Infiniti otmen, kvalitetno urađen, vozačka pozicija odlična, udoban, da li zbog toga što sam ja prvi put seo u tako nešto pa imam taj osećaj, ili je stvarno tako, ne znam. Jedino što mi se čini, da je za off road bolji XC60.
Žao mi je što je tu svega bilo par prepreka koje treba preći, pa smo baš brzo završili. Ne znam kako se zove prva prpreka, ali druga je vožnja po bočnom nagibu od (lupiću) 25 stepeni, a treća je spuštanje niz nagib (verovatno isto toliko stepeni).
Sve u svemu, nije loše bilo, jedino što sam uvenuo od čekanja i verovatno zbog tog ogromnog kašnjenja su morali da uzimaju na vremenu od nas koji smo kasnije vozili, kako bi stigli sve pre mraka da završe.