Re: Ford S-Max 2014 2.0tdci - ujanje dok je motor hladan izmedju 1750 i 2000 obrtaja
Poslato: 17 Dec 2022, 20:25
od ljubitelj
Da, vazduh prolazi kroz creva, kroz cevi i kroz plenum pre nego što udje u motor (do usisnih ventila).
I sve mora da bude apsolutno zaptiveno, da nijedan molekul vazduha ne curi napolje....
Ulje i podmazuje turbinu i hladi a antifriz isto hladi turbinu. Ulje se u turbinu transportuje kao i kroze ceo motor, od magistralnog voda preko kanala i cevi (cev jedna ulazi u turbinu a cev druga izlazi iz turbine i ide u karter).
Dalje tu je BOV ventila koji takodje vrši redirekciju vazduha u usisu u tzv. ,mali ili veliki krug protoka vazduha.
BOV ventila ima u sebi membranu, može da pukne i ona.
na izlaznoj strani turba je EGR ventil koji takodje može da ima membranu ako je pogon klipa pneumatski.
U principu jednostavan sistem, samo da se isprati tok vazduha kako na usisu tako i na izduvu.
Re: Ford S-Max 2014 2.0tdci - ujanje dok je motor hladan izmedju 1750 i 2000 obrtaja
Poslato: 17 Dec 2022, 21:47
od pegazbre
Sad sam nasao prepisku od jednog majstora koji je gledao turbinu i koji je rekao da je ona ok, on mi je tada rekao da zvukove koje sam tad cuo dolaze od strujanja vazduha kroz USIS.
Ovo nije bas takav zvuk ali mi se sve cini da ja na usisu treba da trazim izvor zvuka, da je tu nesto sto delimicno blokira protok vazduha pa dolazi do ujanja.
Re: Ford S-Max 2014 2.0tdci - ujanje dok je motor hladan izmedju 1750 i 2000 obrtaja
Poslato: 17 Dec 2022, 21:54
od Dare4x4
Pa proveri da li ti je lepo zatvoreno kućište filtera vazduha i da li uopšte imaš odgovarajući filter.
Ako se ne varam, neko (možda Saša) je ovde postavljao sliku kako su nekome na neki auto ugradili manji filter nego što treba, pa je vazduh komotno prolazio mimo filtera.
Re: Ford S-Max 2014 2.0tdci - ujanje dok je motor hladan izmedju 1750 i 2000 obrtaja
Poslato: 17 Dec 2022, 23:09
od Bax
Ja sam postavio...
Re: Ford S-Max 2014 2.0tdci - ujanje dok je motor hladan izmedju 1750 i 2000 obrtaja
Poslato: 19 Dec 2022, 12:18
od pegazbre
Evo danas sam angazovao kolege sa posla da mi pomognu da bolje snimim sta se desava. U prvi mah nisu nista cudno skontali kad smo otvorili haubu dok mu nisam pokazao kako se cuje iz kabine a onda smo i uhvatili zvuk sa otvorenom haubom.
Kaze jedan od kolega meni, ovo meni uopste ne zvuci kao turbina sad ces da cujes kako se ona cuje i pali svoj auto kome se cuje turbina i ono je klasicno zvizdanje, jasno se cuje turbina a ovo nije takav zvuk.
Evo vidao koji smo snimili, nadam se da se sad jasnije cuje sta je problem.
Re: Ford S-Max 2014 2.0tdci - ujanje dok je motor hladan izmedju 1750 i 2000 obrtaja
Poslato: 19 Dec 2022, 13:41
od horvat
Bas tesko reci + nisam strucan, al' ovako na prvu bih se slozio da ne zvuci kao turbina. Sta bi jos moglo ovako da zvuci, moooozda pumpa visokog pritiska ili neka remenica/kais? Pumpa se isto okrece s obrtajima, kao i remenica. Cini mi se da se frekvencija zvuka povecava sa obrtajima, pa otuda te ideje...
Re: Ford S-Max 2014 2.0tdci - ujanje dok je motor hladan izmedju 1750 i 2000 obrtaja
Poslato: 19 Dec 2022, 13:46
od ljubitelj
Ovo je vezano sa obrtajima, nema sigurno nikakve veze sa turbinom (jer ona nema veze sa obrtajima motora).
Remen, remenica, španer, roler....u tom smeru.
Roler- španer bih prvo pregledao mikrofonom pa onda dalje delove koji su pokretani direktno sa brojem obrtaja motora tj povezani da se okreću u istom ritmu.
Može biti i neki od ležajeva u motoru da je načet, pogotovu ako je voženo bez (dovoljno) pritiska ulja ili je ulje bilo neodgovarajuće.
Re: Ford S-Max 2014 2.0tdci - ujanje dok je motor hladan izmedju 1750 i 2000 obrtaja
Poslato: 19 Dec 2022, 13:48
od pegazbre
Pumpa visokog pritiska i vakum pumpa se nalaze sa desne strane i kad tu pomerim telefon na trenutak svuk se smajuje, najvise se cuje iza motora gde je najvise i fokusiran telefon na snimku. E sad tu iza motora jeste turbina i sad je pitanje da li je sama turbina ili neko crevo koje ide u ili iz turbine. Sa leve strane motora su kaisevi i tu se necuje taj zvuk. Iz kabine se cuje negde ispred vozaca (pravac turbina/pimpa visokog pritiska) a na suvozacevom mestu se slabije cuje (pravac kaisevi). Po svemu ovom deluje da dolazi iz pravca turbine ali da li je sama turbina nemam pojma.
Re: Ford S-Max 2014 2.0tdci - ujanje dok je motor hladan izmedju 1750 i 2000 obrtaja
Poslato: 19 Dec 2022, 13:56
od pegazbre
ljubitelj napisao: 19 Dec 2022, 13:46
Ovo je vezano sa obrtajima, nema sigurno nikakve veze sa turbinom (jer ona nema veze sa obrtajima motora).
Remen, remenica, španer, roler....u tom smeru.
Roler- španer bih prvo pregledao mikrofonom pa onda dalje delove koji su pokretani direktno sa brojem obrtaja motora tj povezani da se okreću u istom ritmu.
Može biti i neki od ležajeva u motoru da je načet, pogotovu ako je voženo bez (dovoljno) pritiska ulja ili je ulje bilo neodgovarajuće.
Vidis majstor mi je skidao zupcasti kais da bi zamenio zupcanik koji pokrece uljnu pumpu ali nije hteo da menja zupcasti jer je menjan pre 12000km i postoji samozatezajuci spaner. Rekao sam mu da zameni ako treba kaze da nema potrebe, kais izgleda kao nov, da je obican spaner pa da on mora da zateze rucno ili da sam presao 30000-40000km onda bi menjali jer mi je nakon velikog servisa dao garanciju od 100000km (dayco HT set zupcastog stavljen). E sad ovaj zvuk se pojavio nakon njegove intervencije zamen uljne punpe i skidanja i vracanja zupcastog kaisa. Da nije on mozda tu nesto pogresno vratio sto se tice zupcastog kaisa?
Inace motor iznenadjujuce mirno radi za jedan dizel.
Re: Ford S-Max 2014 2.0tdci - ujanje dok je motor hladan izmedju 1750 i 2000 obrtaja
Poslato: 19 Dec 2022, 14:58
od Bax
Zar ne mozes ti samo da skines turbinu i upalis motor, pa da vidis jel se zvuk izgubio?
Mozda sam ovo lupio.....
Sto se tice zupcastog, neko je kao nepisano pravilo da se skinuti kais ne vraca, ali nema on tu sta specijalno da zezne, imas neki zatezac, koji ima oprugu u sebi, i koji se adaptira prema kaisu posle....
Re: Ford S-Max 2014 2.0tdci - ujanje dok je motor hladan izmedju 1750 i 2000 obrtaja
Poslato: 19 Dec 2022, 15:08
od pegazbre
Mislim da nije bas izvodljivo da skines turbinu i da probas, sto zbog kojekakvih senzora sto zbog usisa vazduha u motor.
Sto se tice kaisa, da na samom kaisu to i pise da se ne stavlja ponovo, u ovlascenom su rekli da moraju staviti novi kais pa da sam juce stavio novi jer oni moraju da prate proceduru, Ja sam majstoru rekao da ako treba daj da menjamo ali me on ubedjuje da nije bilo potrebe kako zbog toga sto ima samozatezajuci spaner pa ne mora on da pogadja koliko da ga zateze tako iz zbog cinjenice da sam ga zamenuo pre ~12K km i da deluje kao nov. Prosto da budem spreman da ce mo ga morati menjati ranije pre onih 100000km iz garancije ali ne jos. Jbg gotovo da je insistirao da ne treba...
Inace malopre sam dosuo rashladnu tecnost, pala ispod minimuma (mali servis bio pre 600km, tecnost bila tacno izmedju min/max)...sve mi vise smrdi da je nesto zeznuto oko zupcastog ili nesto sto zupcasti pogoni, kao sto je recimo vodena pumpa pa je pustila antifiriz...mozda ona i uji...Sreca pa sutra ujutru u 8 imam zakazano kod drugog majstora da sve prekontrolise...
Re: Ford S-Max 2014 2.0tdci - ujanje dok je motor hladan izmedju 1750 i 2000 obrtaja
Poslato: 19 Dec 2022, 15:17
od Bax
MEni se cini da sam bio tu kad smo palili neki mjet bez turbine, i one se upalio, sad mozda sam lose zapamtio....
Usis nije problem, vise deo gde turbina uzima gasove sa izduva....
I da znas, sve ti sto to ubacis na velikom servisu, a nije OEM, nema to taj kvalitet vise, koji je imao fabricki auto, sve ti je bukvalno upitnog kvaliteta, kako vreme protice, i ubacujes aftermarket delove, sve je vise sumnjivih komponenti....
Takodje sad je zima, dizel se tesko zagre, na oko 100 stepeni, sifurno se nivo tecnosti digne za prst na peracu, usled expanzije zagrejane tecnosti....
Mozda su pre merio u letnje vreme....
Re: Ford S-Max 2014 2.0tdci - ujanje dok je motor hladan izmedju 1750 i 2000 obrtaja
Poslato: 19 Dec 2022, 15:23
od pegazbre
Ma ja sve vise sumljam na ovo sto je @ljubitelj napisao da je neka remenica/spaner/lezaj a pogotovo sad kad sam video da fali antifriza lako moze biti da je zupcasti previse opteretio remenicu/zupcanik vodene pumpe i ona curka i uji (a pritom ona prati obrtaje motora) ali nemogu nista da vidim u motornom prostoru, sve je zavuceno u ovom S-Max-u ispod soferke...
Takodje sad je zima, dizel se tesko zagre, na oko 100 stepeni, sifurno se nivo tecnosti digne za prst na peracu, usled expanzije zagrejane tecnosti....
Mozda su pre merio u letnje vreme....
Rashladnu tecnost sam kontrolisao prosle nedelje kad sam preuzeo auto od majstora, bila je tik ispod polovine izmedju min/max (sto znaci da se nije smanjio nivo za 600km ili se smanjio na nivou greske merenja) ali sad nakon ~50km od intervencije otisao je malo ispod min i pocelo nesto da uji...
Re: Ford S-Max 2014 2.0tdci - ujanje dok je motor hladan izmedju 1750 i 2000 obrtaja
Poslato: 19 Dec 2022, 15:38
od Bax
Ako se gubi na vodenoj pumpi, trebalo bi da mozes da osetis slatkast miris anifriza, cak iako ne mozes da vidis....
Ti kaisevi frkcu, tako je neki zvuk, hujanje je vise do lezaja, oni huce kad zvekne lezaj.
Re: Ford S-Max 2014 2.0tdci - ujanje dok je motor hladan izmedju 1750 i 2000 obrtaja
Poslato: 19 Dec 2022, 15:45
od pegazbre
Ma smrzli smo se na parkingu danas, siba vetar a slaba svetlost, malo pogledali telefonom, nista nismo videli i to je to. Vodena pumpa ima lezaj na sebi, moguce da je on otisao ako zupcasti kais previse zateze, nemam pojma sad vec i lupam verovatno.
Samo da se vratim sa posla i sutra da odvezem auto do majstora, sreca pa je blizu mene (dok je ovaj moj na drugom kraju NS).