Stranica 41 od 51

Re: Emisije CO2 i NOx

Poslato: 06 Mar 2018, 09:37
od ikac2000
Evo vesti od jutros iz DE.

Federalna vllada trazi uvodjenje dva nova stikera.

Svetlo plavi za EURO 5 sa retrofitom i EURO 6.

Tamno plavi, najcistiji, za EURO 6d-temp koji u voznji ispunjava standard EURO 6.

Re: Emisije CO2 i NOx

Poslato: 07 Mar 2018, 20:45
od aviator
https://www.b92.net/biz/vesti/svet.php? ... id=1366795

Afera sa dizel-motorima spada u najveće prevare nemačke javnosti, a njoj su učestvovali svetski poznati proizvođači automobila.

Vladajuća politička garnitura, koja tvrdi da nije znala za prevaru, i dalje ih štiti.

- Nemačka automobilska industrija je milione automobila sa dizel-motorima, sa namerom prevare i falsifikovanim vrednostima emisije štetnih gasova prodala milionima kupaca. Tom prilikom je prekršen niz zakona.

- Reč je o zajedničkom nedelu firmi Folksvagen, Audi, Porše, Dajmler, BMW i Boš. Po paragrafu 129 nemačkog Krivičnog zakonika, to, uz sve prestupe, predstavlja i „formiranje bande“.

- Zvanična nemačka statistika kaže da se u ovoj zemlji više 8000 smrtnih slučajeva godišnje pripisuje otrovnim gasovima. Pomenuti proizvođači snose dodatnu odgovornost za zdravlje građana u nemačkim gradovima.

- Javnost je za aferu počela da saznaje u septembru 2015.

- Niko od onih koji su formirali bandu još nije pozvan na odgovornost.

- Ni protiv koga nije pokrenut krivični postupak.

- Državno tužilaštvo u okviru svoje obaveze da u ovakvim slučajevima samo pokrene istragu, ne reaguje.

- Niko od vladajućih političara nije predložio da se članovi bande krivično gone i kazne.

- U velikim medijima su glavne vesti tipične za Bild od 6.3.2018: „Kome se sada isplati kupovina dizelaša?“, „Tojota neće više da prodaje dizel-modele“ i „Hoće li dizel-automobili sada dobijati po dve plakete?“. O mogućnostima da prevareni kupci tuže proizvođače ili budu obeštećeni, ne piše se.

- U firmi Folksvagen država ima vlasnički udeo od 20,2 odsto.

- Šef udruženja nemačke auto-industrije, Matijas Visman, član je vladajuće CDU (do 2007. na raznim visokim funkcijama u stranci i poslanik Bundestaga). Bivši je ministar istraživanja i tehnologije, kao i saobraćaja, u nemačkoj vladi. Unet je 2016. sa još 32 osobe u tzv. Crnu knjigu organizacije Grinpis kao jedan od najzaslužnijih za prepletenost politike i lobija automobilske industrije.

- Proizvođači iz „dizel-afere“ su inače 2017. optuženi i za formiranje ilegalnog kartela – između ostalog, dogovarali su se o usklađivanju cena svojih modela – i to u najmanje poslednjih 20 godina. U vezi s tim takođe niko nije pozvan na odgovornost, tužen ili osuđen.

- Proizvođači iz dizel-afere prevarenim kupcima sada nude popuste na svoja nova vozila – ne pominjući prevaru. Popusti se daju uz povraćaj automobila sa dizel-motorom. Oni su minijaturni u odnosu na realnu cenu koju bi stari „dizelaši“ imali da nije bilo prevare. Na taj način proizvođači-prevaranti zarađuju nove milijarde.

- Ni na jednom od internet-portala tih proizvođača nema izvinjenja kupcima niti je prevara tematizovana na bilo koji drugi način.

Re: Emisije CO2 i NOx

Poslato: 07 Mar 2018, 21:00
od Ji 4Tze
Eto, ja kad sam pre par godina pre ovih priča pisao da je dizel zlo, bio sam ispljuvan.
diZLO :mrgreen:

Re: Emisije CO2 i NOx

Poslato: 07 Mar 2018, 22:01
od aviator
Budi, onda muško! Tuži ih!!! :mrgreen:

Re: Emisije CO2 i NOx

Poslato: 07 Mar 2018, 22:36
od ikac2000
Popusti su za EURO1 do EURO 4, i to 4000 eur.

Dizel koji je EURO 4 ne verujem da ima vecu cenu da se prodaje na trzistu, pricam o normalnim autima.

Tek sada nakon ovih desavanja pitanje je da li i mogu da se prodaju na domacem trzistu, osim za ruralnu voznju

Re: Emisije CO2 i NOx

Poslato: 08 Mar 2018, 08:36
od ljubitelj
Nemacku trese i skandal sa sumnjom na krorupciju drzavne agencije za saobracaj (KBA) vezano sa slucal VW Amarok i izdatu zabranu regisrtacije sa dizel motoroma uz pretnju vlasnicima da moraju da promene softver i ekolosku opremu auta pri cemu je dokazano i potvrdjeno (VAG potvrdio) da ta promena dovodi do ruiniranja motora i nemogucnosti voznje nakon par mesece usled zapusenja.
Na nemackoj TV VOx je bilo vise reportaza o vlasnicima (3 razlicita konkretna auta i vlasnika) koji su pokusali da tuze drzavu zbog ukidanja ranije izdate homologacije za dizel Amarok i naislo se na zid cutanja drzavnih organa, ukljucujuci tuzilastvo koje kao jos nijedobilo uputstva kako da postupa.

Radi se o tome da VW Amarok dizel ne moze da se popravi u okviru garantnog roka, dakle novo kupljeni, na nacin da zadovolji donetu odluku KBA o homologaciji.
Tacnije, prodatim Amarok primercima je ukinuta homologocaija iako su vec bili registrovani.

Steta po vlasnika auta je da ne sme da izadje sa Amarokom na javni put vec samo moze da vozi na svojoj privatnoj parceli tj zemljistu van puta.

Re: Emisije CO2 i NOx

Poslato: 12 Mar 2018, 15:16
od Geza
Slika

Re: Dobro veče

Poslato: 13 Mar 2018, 09:11
od ikac2000
Citam na Focus.de sada, na sudu je VW priznao da je projektovani vek TDI motora samo 200k km u proseku.

Priznanje nije dobrovoljno, vec odgovor na pitanje suda.

Re: Dobro veče

Poslato: 13 Mar 2018, 09:15
od HKS
Kako onda 3.0 tdi predje 300+ hiljada

Послато са Redmi Note 4 уз помоћ Тапатока


Re: Dobro veče

Poslato: 13 Mar 2018, 09:21
od ikac2000
Evo linka, uz Translate. Odlican tekst...tehnicki detalji, problemi sa novim softverom, kao i glavni razlog stavljanja softvera za laziranje....

https://m.focus.de/auto/news/abgas-skan ... 00142.html

Re: Dobro veče

Poslato: 13 Mar 2018, 09:26
od Grujic
HKS napisao:Kako onda 3.0 tdi predje 300+ hiljada

Послато са Redmi Note 4 уз помоћ Тапатока
Pa 3.0 tdi 300 000, 2.0 tdi 200 000 :)

Послато са HTC U Play уз помоћ Тапатока


Re: Dobro veče

Poslato: 13 Mar 2018, 09:33
od shandu90
Zato su ukinuli 5.0 tdi

Sent from my LG-H440n using Tapatalk


Re: Dobro veče

Poslato: 13 Mar 2018, 10:18
od grujicd
ikac2000 napisao: 13 Mar 2018, 09:11 Citam na Focus.de sada, na sudu je VW priznao da je projektovani vek TDI motora samo 200k km u proseku.
Pogledao sam članak, nije baš da je vek motora 200k. Već da procenjuju da je 200k maksimalni vek DPF-a, a može i manje, a kad se zapuši ubrzo strada turbina. Možda mu to finansijski dođe na slično pošto tamo nema skidanja DPF-a već mora novi.

Re: Dobro veče

Poslato: 13 Mar 2018, 10:29
od Ji 4Tze
Ovo treba naštampati i okačiti u škole da mladi naraštaji ne spopadnu pod loš uticaj. Mada, dobar deo obožavanja se već pretočio na BMW-ove dizele :mrgreen:

10.7 million vehicles
To date, Volkswagen has paid around € 25 billion in penalties, recall, repurchase and repairs.

Ne verujem da će ih ni ovo specijalno dotaći...
grujicd napisao: 13 Mar 2018, 10:18 Pogledao sam članak, nije baš da je vek motora 200k. Već da procenjuju da je 200k maksimalni vek DPF-a, a može i manje, a kad se zapuši ubrzo strada turbina. Možda mu to finansijski dođe na slično pošto tamo nema skidanja DPF-a već mora novi.
Pogledaj do kraja :) to je vek trajanja motora koga predviđa sam proizvođač.
Realno i koji će mu više, dođe novi model, ostaviš stari, uzmeš novi, ista rata isto odstojanje

Re: Dobro veče

Poslato: 13 Mar 2018, 10:38
od grujicd
Pa pogledao sam. Jeste da u podnaslovu kažu "VW gives a TDI engine only 200,000 kilometers", ali u nastavku tog paragrafa konkretno kažu da zbog zapušenog DPF-a posle strada turbo, ne pominju ostatak motora.
VW gives a TDI engine only 200,000 kilometers

Another problem could arise according to engine expert Carstens at the turbocharger. If the added particulate filter generates too much back pressure in the exhaust gas flow, this will overload the loader excessively. Premature failures are the result. "We are increasingly seeing clogged DPFs cause turbocharger damage on vehicles with high mileage, mostly from 200,000 kilometers."