steva_anya napisao:
Nigde nisam cuo ni procitao da je nelo preko kupio auto neke snage, a onda doplatio za vecu samo izmenom mape.
Mozes da procitas u fabrickim cenovnicima, a da cujes od nekoga, pogotovu ovde, su male sanse.
Pa ko bi se pohvalio u nasoj kulturi, da se zeznuo i kupio novi auto koji mu ne odgovara a onda doplatio toj istoj fabrici 3-5.000 evra da dokupi vecu snagu?
Taj tvoj poznanik je izgleda orijentisan na auto monterske aktivnosti u tim servisima.
Da je zagledao u lager listu delova, morao bi da primeti da je jedan te isti part no. rezervnog dela koji se koristi za razne varijante motora.
Inace, pritiskom turbiine, zakretanjem krilaca itd upravlja upravo softver, tj mapa pa kada se kaze da je to razlicito to u prevodu znaci da razlike poticu iz namerno razlicitih softverskih komandi za radne parametre.
Pa sam VAG ( i druge fabrike) to eksplicitno i kristalno jasno pise u svojim uputstvima, samo nekao treba da cita te proklete manuale...
Da pojasnim, povecanje snage ne ne treba da prati i protok vazduha.
Suprotno, protok vazduha koji se povecava je neophodan uslov da bi se uopste razmisljalo o povecanju snage.
Ono sto se desava u motoru je uprosceno, oksidacija molekula goriva a oksidacija se odviju u prisustvu kiseonika koji je sastavni deo vazduha. Dakle, dodavanje samo goriva ne povecava oksidaciju, naprotiv prigusuje je, smanjuje temperaturu, gusi plamen i smanjuje snagu motora.
50KS razlike je mnogo sa stanovista motora klase Punta pa da sa 60KS poraste na 110KS.
Motor koji razvija 300KS jedva da oseti podizanje snage za 50KS na 350KS.
Ili drugacije, fabrika napravi motor sposoban glatko za 350KS a onda napravi mapu (softverski ogranici) koju onda motor koristi tako da ima 300KS ili 270KS ili 230KS.
Jedno vreme je u Nemackoj bilo popularno da fabrike imaju u ponudi motore od tacno 99kW jer je to bila cena A za porez, a sledeca kategorija 100kW je bila B cena poreza. Naravno znatno veca.
Kao sto postoje poreske KS u Francuskoj pa auto ima 6CV (6KS, tih poreskih) na primer, kao sto je bilo u nazivu Citroena 2CV6 oznaka modela.
A broj tih francuskih KS odredjuje porez, pa je naravno logicno da fabrika koja napravi motor taman za nijansu nize poreske kategorije ima vecu sansu na trzistu da pronadje kupce.
Kao sto je kod nas zgodno da motor ima 1.998ccm sto je dosta cesto a nije zgodno da ima 2.003ccm.
Snaga motora je prakticno ista, trajnost, potrosnja goriva, perfomanse itd. ali je znatno veca potraznja za onim motorom koji je uklopljena u birokratski kalup.
U Nemackoj ccm nije bitno jer su tamo kategorije na svakih 100ccm a razlika izmedju 2 susedne je sasvim skromna i linearna.
Itd, ima puno razloga zasto postoje identicni motori razlicito podeseni, i razlicite snage za razlicite kupce.
To je praksa u Evropi barem 50tak godina.