Stranica 41 od 43
Re: Isplativost električnih vozila
Poslato: 11 Jan 2025, 20:19
od Heinz
noob napisao: 11 Jan 2025, 19:51
Šta mislite o BMW 330e? Gledao sam 2021 god sa 291KS (kombo benzin + elektro).
To je neki elektro hibrid, može samo na struju (elektro dugme), mešano struja i benzin (hibrid dugme) i sport je samo benzin. Ne znam koliki mu je domet napunjenog na struju, možda 50km, kaka izaberem struju ide samo na struju, radi rekuperaciju kada se koči. Izađe ko Tesla, nije ni tamo ni vamo, može malo na struju, malo gorivo. Ne znam koliko su pouzdani ti motori?
https://evclinic.eu/2022/11/21/broken-m ... rformance/
https://www.instagram.com/evclinic_croa ... 7TvMZKxxs/
Re: Isplativost električnih vozila
Poslato: 11 Jan 2025, 20:55
od kami
Ovo je 330e iz f30lci. On je pitao za g20. Ta dva modela su kao dupe i oko.
Kod tog f30 ni motor nije valjao.
Sent from my SM-S918B using Tapatalk
Re: Isplativost električnih vozila
Poslato: 12 Jan 2025, 12:12
od NenadNR
Dzoni_m napisao: 10 Jan 2025, 15:49
BMW vs MB i Toyota je dupe i oko. BMW je eksperimentisao sa Vodonikom kao gorivom za ICE a MB i Toyota su pravili(e) vozila sa gorivnom celijom tj elektro auto koji koristi vodonik u gorivnoj celiji da pravi struju i pokrece vozilo. Potpuno dva razlicita koncepta.
BMW koncept je pao u vodu odmah jer prosto nema smisla. Prvo koristis ogromnu kolicinu energije na dobijes vodonik, pa onda koristis generalno neefikasan nacin da ga pretvoris u rad. ICE ne moze da se meri u pogedu efikasnosti u odnosu na Elektro motor. Plus sto sagorevanje vodinika kroz Otto ciklus neekoloski proces. Tacno nema CO2, ali zato ima NOx koji je jos opasniji. Gorivna celija nema taj problem, taj proces je cist.
Vozila sa gorivnim celijama (tzv vozila na Vodonik) treba posmatrati kao EV bez baterije. Baterija je rezervoar vodonika. E ako se tako posmatra onda stvari mogu biti drasticno drugacije u zavisnosti kako dobijamo elektricnu enrgiju a kako vodonik. GEneralno ukoliko bi imali ogromne kolicine struje vrlo jeftino, onda sam proces dobijanja vodinika ne bi bio toliko problematican tj neefikasnost istog. Rasipanje jeste ali sluzi visem cilju. Medjutim, noz u ledja u tom slucaju je zasto uopste to raditi, jer ako imamo toliko jeftine struje zasto odmah ne praviti E-fuels (vestacki beznin, dizel, kerozin) koji bez ikakvih prepravki moze da se koristi na bilo kom ICE ili mlaznom motoru. Onda su i stara vozila odmah ekoloski neutralna (katalizatori, DPF-vi i sl moraju da imaju)? Gorivo koje ce od 2026 F1 koristiti.
Tako da se na kraju sve svodi na struju. Kako je dobiti jeftino. Onda mozes kako hoces. e-fuels, vodinik, BEV, sta ti volja. A taj problem smo resili pre jedno 70 god. Samo niko nece da prizna to da prestanu da dramoseraju vec da prave te nuklarke svuda. Dok jos mozemo da disemo.
Sinteticka goriva su trenutno definitivno najbolje resenje za putnicke automobile. Jedini problem je sto nisu politicki korektna.
Izborom komponenti i njihovim odnosom moze da se napravi sinteticki benzin sirokog raspona karakteristika. Bitno je samo da su komponente nabavljive. Porsche je napravio fabriku sintetickog benzina da moze da prodaje 911 posle 2035.-te.
Sto se tice koriscenja vodonika za pogon putnickih automobila, tesko ce to ici. Motor SUS moze da radi na vodonik ali je jako tesko to sve kontrolisati. Gorive celije su bolje ali je potrebno neko vreme od ukljucivanja da se pocne sa voznjom. Pride jos svim automobilima na vodonik se prilazi prvo sa mernim uredjajem da se proveri da negde ne curi.
Sa druge strane izgleda da ce gorive celije ici za komerijalna vozila i slicnu primenu. Dosta se sad ulaze u to.
Veliki problem sa elektro automobilima je sto su oglasi prepuni polovnih automobila koje niko nece da kupi. Doslo je vreme da se prvi masovnije kupovani automobili prodaju i kupe novi ali nista od toga. Skupo placeni automobili sad ne vrede nista i sad opet treba dati dosta novca za novi, a subvencije smanjene i ukinute.
Re: Isplativost električnih vozila
Poslato: 12 Jan 2025, 12:23
od ftj
evclinic bas hejtuje hibride i tvrdi da su najgore od oba sveta i da su kvarovi neminovni cesto i pre 150k km, pototovo bmw i vw a da popravke nema osim zamene sklopa od 10+k eur. Deluje mi da su ostrasceni al ja se svakako ne bih zajebavao sa tim pluginovima, ili full struja ili kako bog zapoveda.
Re: Isplativost električnih vozila
Poslato: 12 Jan 2025, 12:37
od dragvorl
Problem SUS motora je vrlo mala efikasnost u odnosu na elektro, pa sve i da ide na sinteticko gorivo. Najefikasniji motori, koji nisu u vozilima idu oko 50%. U vozilima dosta manje. A 2035. ce verovatno biti promenjena, inace mogu da stave kljuc u bravu, ne u VW, nego u celoj autoindustriji u Evropi. Nema nigde toga da se limitira pogon vozila samo na jedno resenje i to u regionu koji je najbolji bas u tehnologiji koju hoce da zabrani, a nema spremno alternativno resenje.
Re: Isplativost električnih vozila
Poslato: 12 Jan 2025, 12:55
od Heinz
Sadašnja industrija ne može bez naftnih kompanija tj proizvoda koji se dobijaju iz nafte.
Sent from my SM-S918B using Tapatalk
Re: Isplativost električnih vozila
Poslato: 12 Jan 2025, 20:06
od nidza
Ništa bez nafte, ali to ne znači da ne treba prelaziti lagano na EV gde god to ima smisla.
Re: Isplativost električnih vozila
Poslato: 13 Jan 2025, 08:57
od noob
U BG vidim primenu EV, zbog sve gorih uslova za vožnju tj. gužvi, tu EV sa kreni stani troši najmanje. Ko ima uslova da puni kući (ne da se zeza po TC i juri punjače) isplati se zbog potrošnje i to dosta. Zato sam počeo da ih gledam, nisam pametan više, da je frka od samo paljenja jeste, u Ženevi na glavnoj garaži u centru zabranili ulazak unutra EV, ima tabla kod ulaza. Nisam pametan šta uzeti, ne znam ni kako će se odraziti sankcije NIS.
Re: Isplativost električnih vozila
Poslato: 13 Jan 2025, 20:20
od trojanac
Vlada Srbije će do kraja januara, na predlog Ministarstva za zaštitu životne sredine, doneti Uredbu o nastavku subvencionisanja kupovine električnih vozila. Subvencije će biti u iznosu od 170 miliona dinara.
Maksimalni iznos subvencije biće 5.000 evra po jednom vozilu.
Vlada Srbije je prošle godine donela odluku da više ne subvencioniše kupovinu hibridnih vozila i plag-in hibridnih vozila na predlog Ministarstva zaštite životne sredine, uprkos stavu Srpske asocijacije uvoznika vozila i još nekih organizacija (Asocijacija automobilskih novinara). Ta odluka se neće menjati ni ove godine.
https://www.garaza.rs/najavljen-nastava ... -u-srbiji/
Re: Isplativost električnih vozila
Poslato: 13 Jan 2025, 20:28
od milosg
noob napisao: 13 Jan 2025, 08:57
U BG vidim primenu EV, zbog sve gorih uslova za vožnju tj. gužvi, tu EV sa kreni stani troši najmanje. Ko ima uslova da puni kući (ne da se zeza po TC i juri punjače) isplati se zbog potrošnje i to dosta. Zato sam počeo da ih gledam, nisam pametan više, da je frka od samo paljenja jeste, u Ženevi na glavnoj garaži u centru zabranili ulazak unutra EV, ima tabla kod ulaza. Nisam pametan šta uzeti, ne znam ni kako će se odraziti sankcije NIS.
Računicu kvari što su takva auta drastično skuplja, 2 ili 3 puta za automobil iz iste klase. Ne vidim kako se to isplati u krajnjoj računici. Kao gedžet i isprobavanje tehnologije je okej, ne mora sve da bude racionalno u životu. Ali ukupna računica za besmisleno skup mali gradski, sa skupim kaskom itd, meni ne pije vodu. Ja nisam u fazonu da jurim besplatne punjače i "tuđu" struju, ali ok, struja je tu najmanji trošak.
I veliki problem jeste opasnost od požara i jako teško gašenje istog ako, ne daj Bože, dođe do toga.
Verovatno je hibrid najbolji kompromis
Re: Isplativost električnih vozila
Poslato: 13 Jan 2025, 21:00
od noob
Jeste skuplja Tesla (ako gledam restajling sa crnom bravm od 2021) ali je kako sam video svet za sebe, sve je kvalitetno i dobro. Ok, za iste pare A6 koji parkiraš pored izgledaće bolje (pod uslovom da je matix, Sline itd. što opet bude preko te cifre Tesle). U principu nema čovek čime da bude ne zadovoljan na Tesli, ona sedišta ne znam od čega su ali svaka mrlja se lako očisti. Alkantara tamo gde je bežično punjenje, drvo unutra neko preko ide...
Re: Isplativost električnih vozila
Poslato: 13 Jan 2025, 21:16
od nidza
Kako su 2-3x skuplja? Koliko košta Model 3, serija 3, C klasa, A4? Model Y u odnosu na nov X3?
Kod nas MG4 od 30k, Golf 8 od 28k, a sa 200+KS kao 4 i skuplje.
Ima i ovih novih Kineza, to već ne znam šta valja i koliko košta, ali video sam na reklami neki džipić od 500ks za 47k. Ne znam jel to sa subvencijom ili bez.
Panda će biti ispod 20k verovatno, šta ima za te pare u B? Možda neka Dacia ili Škoda, Kia, Hyu na akciji sa lagera.
Re: Isplativost električnih vozila
Poslato: 14 Jan 2025, 08:16
od noob
Dotakao sam se izgleda, ali da, to nije ni za poređenje, model 3 ili Y dual motor ima 500KS i 4x4, koliko košta takav fosilac, koliko troši, koliko je registracija... Taj momenat u Tesli kada je provozaš te oduva ta snaga i stabilnost.
Re: Isplativost električnih vozila
Poslato: 14 Jan 2025, 08:44
od ljuba
Iskustva sa prethodnom generacijom tesle 3 u firmi su bas losa. Los kvalitet, dosta problema, i degradacija baterija. Ne izgleda lose, sa jezivom komandnom tablom (za mene

) plus glupi sistem da je sve smart 100%, pa nastaju glupi problemi. Sve u svemu od par komada samo je jedan uzeo ponovo teslu, a on vozi par hiljada kilometara godisnje.
Re: Isplativost električnih vozila
Poslato: 14 Jan 2025, 08:46
od nidza
Šta su uradili sa punjačima kod kuće? Dadoše tolike pare za instalaciju.