Zvuči mi neverovatno cela ta priča - sva vozila prodata i/ili uvežena u EU moraju imati CoC (Certificate of Conformity) kao dokaz da su u skladu sa propisima EU, pa čak i Rolls, tako da su svakako zadovoljavali sve kriterijume u trenutku prodaje/prve registracije. Ako je zakon/propis donet kasnije, ne vidim kako se može retroaktivno primeniti - ako je istina i ako je zaista moguće naknadno doneti takvu vrstu zabrane, to otvara vrata zabranama svih vrsta. Sutra mogu na nivou EU doneti propis da se zabranjuju dizel vozila ili vozila bez, na primer, 6 vazdušnih jastuka i da sve bude ok. Bilo bi logičnije da se zabranjuje dalja prodaja/registracija novih vozila, nikako primena na postojeća vozila koja nisu naknadno modifikovana već su tako prodata i registrovana. Po tome bi trebalo da budu zabranjeni i Mercedesi i Tojote sa sličnim svetlećin znacima, tako da je ovo verovatno lažna vest, pogotovu što je izgleda Daily Mail jedini izvor.
Re: Dobro veče
Poslato: 14 Okt 2020, 18:14
od ljubitelj
Pa dizeli i jesu tako zabranjeni, bili ok sa CoC kada su prodati i prvi put registrovani a onda naknadno zabranjeno korišćenje u ograničenim zonama kretanja, tj sve se može i papir sve trpi..pa .i u EU koja nije ništa drugačija od ostalih i nema uvek pravnu sigurnost (koju samoreklamira) što se pokazalo u praksi na više nivoa i u ranijim situacijama.
Ne znam da li je vest tačna ali birokratija u Briselu zna da pravi pravne akrobacije i donosi izuzetno glupe akte pa nisam iznenadjen da i ovo ne bi moglo biti istinito.
Re: Dobro veče
Poslato: 14 Okt 2020, 19:12
od Morse
Zato sam i napomenuo "na nivou EU" - gradovi i regije jesu doneli zabranu za dizele starijih godišta za koje nikad nije ni postojao CoC i u određeno doba dana na šta imaju pravo svakako, sa ili bez EU. EU ne može tek tako donesti retroaktivni propis, ne zato što je pravno uređena i sigurna, već zato što im nije u interesu da imaju (pravne) presedane, da ne spominjem (finansijske) interese koji su u igri.
Inače, koliko sam ja primetio, razne članice EU vole da se vade na tzv. EU birokratiju, ne-efikasnost i propise kad im tako odgovara, a da nema baš nikakve veze sa EU regulativom.
EU birokratija svakako ubija auto-industriju i ako nastave ovako, prilično će ograničiti individualnu mobilnost, o pucanju u zdravu nogu da i ne govorimo. Naspram toga, svetleća figurica na nekoliko desetina najskupljih vozila deluje nebitno, bila to istina ili ne.
Re: Dobro veče
Poslato: 15 Okt 2020, 09:46
od Masinac
Gde u NS ima dobar izbor ulja? Treba mi Mobilube 1 SHC 75W-80.
Masinac napisao: 08 Okt 2020, 00:25
Treba sledece nedelje da menjam ulje u menjaču (manual) na svojoj Astri G 1.7 CDTI (Eur 4), na netu sam nasao da ide 75W-80 ili 75W-90.
Ulje kojeg proizvodjaca je najbolje da uzmem? Koliko ide u njega?
Evo da odgovorim sam sebi.
Na moj 1.7 CDTI ide F18 menjac, staje 1.6L ulja i mora da se menja dihtung.
E problem je sto dihtunga nigde nema, kazu vise se ne prozivodi a Opel nije naveo zamenski deo. Danas sam proveo 3h bezuspesno trazeci isti po NS. Takodje niko nema ni Mobilube 1 SHC 75W-80.
Obisao sam temerinsku celu, wink i druge vece prodavnice, sutra planiram da odem u Kit komerc, al nesto nisam optimistican.
Da li neko zna nekog u NS da pravi dihtunge? I gde da trazim Mobilube, ko ima najveci izbor?
Re: Dobro veče
Poslato: 15 Okt 2020, 18:55
od ljubitelj
Dihtung napraviš sam, to je bar jednostavno. Ranije, pre 20tak godina, je u gotovo svakoj prodavnici bio u ponudi u obliku table materijal za izradu dihtunga. Tada i nije bilo gotovih prema modelu vozila u radnjama pa su maltene svi mehaničari znali da naprave.
Ulje 75w80 potraži na nekoj pumpi, svaka bi mogla/trebala da ga ima. Samo vidi da li ti treba GL4 ili GL5 specifikacija. Marka/brend nije bitno.
Zašto je baš taj SHC Mobillube bitan, u čemu je poseban ?
Re: Dobro veče
Poslato: 15 Okt 2020, 19:09
od Masinac
Nikad nisam pravio, al ako ne nadjem nigde, onda kontam da je i to opcija. Od cega se to pravi, sta da trazim?
Za njega sam ovih dana nasao par utisaka gde su ljudi rekli da im je menjac dosta tisi sa njim, pa iz tog razloga sam zeleo njega. Kontam da cu uzeti GM ako ovog bas ne nadjem.
Kod mene ide GL-4.
Re: Dobro veče
Poslato: 15 Okt 2020, 19:20
od ljubitelj
Klingerit mislim da se zove trgovački tj ja bi tako tražio. Probaj da pitaš i u farbarama, možda upute gde ima.
Ne znam, nijedan ispravan menjač mi se ni u jednom autu nije čuo u kabini i ne kapiram kako bi ulje jedne marke imalo neki efekat na bučnost u odnosu na ulje druge marke a istih specifikacija.
Na jednom autu se čuo jasno menjač, stradali su ležajevi (jedan ili više) i tu zamena ulja nije imala nikakvog efekta. Ulje je 2 puta menjano u kratkom roku, nekih 60,000km ukupno je predjeno sa tim šumom a menjač je i dalje ostao isti i operativan potpuno.
Procena je da menjač ima iza sebe oko 340,000km a puštao je ulje na 2 dihtunga i vožen je nekih 3 godine bez ulja. Ali to je jedini menjač koji je imao potrebu za remontom, u mom ne baš kratkom iskustvu.
Sada da treba remont savetovao bih da se prosto uzme drugi polovan umesto ovog bučnog.
Re: Dobro veče
Poslato: 15 Okt 2020, 19:30
od Masinac
Klingerit - zapisao, sutra cu potraziti.
Kod mene se ne cuje, samo teze ide u drugu u poslednjih mesec dana, pa iz tog razloga menjam ulje, nisam siguran kad je menjano pre, ako je ikad. Hvala na savetima.
Re: Dobro veče
Poslato: 15 Okt 2020, 19:32
od pedja
Meni je, na SX4, napokon počeo kršteno da ulazi u R, posle zamene ulja.