da se potrudim malo oko odgovora texu...
prvo,red bulovi bolidi nisu isti. fizicki ne mogu da budu isti jer je veber drugacije konstitucije sto zahteva drugaciji razmestaj odredjenih sklopova na bolidu. fetel konstitucijski ima prednost nad veberom. drugo, nisu isti jer se taj bolid vec godinama prilagodjava fetelu, kao vozacu broj jedan, sto je normalno i opsteprihvaceno u modernoj f1, iako je u principu sranje.
u cemu je zapravo ovde problem?
ako gledamo ovu sezonu, red bul je ubedljivo dominantan, i to sa velikim razlogom, jer tim kao tim funkcionise gotovo besprekorno, za razliku od mnogih drugih koji im svojim glupostima samo olaksavaju posao. njui je stvarno maestralan u tome sto radi, strategije su ima uvek dobre ( za fetela, ne i za marka, o tome cu malo kasnije ), pit ekipa je medju najbrzim i najpouzdanijim...sa te tacke gledista tim je zasluzio to gde je sada.
sa druge tacke nije, ni blizu, zato sto je nadmocnost u tempu u drugoj polovini sezone stvorena vestacki promenom specifikacija guma. gume su ove sezone, kao i u nekim sezonama od ranije odigrale jako veliku ulogu, na red bul vodenicu. kome to nije jasno, neka pogleda tempo fors indije kao primera tima iz neke sredine - od 62 boda, pre promene specifikacija uzeli su 59 bodova na 8 trka, a posle toga cela 3 boda na 7 trka. sta ces, odjednom zaboravili da naprave auto, i vozaci da voze... zapravo najveci gubitnik tu je ferari, ali ko zna, mozda je to i srecna okolnost jer imaju neki vid opravdanja za svoj neuspeh, izazvan zapravo i gomilom drugih gluposti.
da se malo osvrnem na fetela.
meni je jadno da neko stvori toliku idolatriju vezanu za njega samo na osnovu pogleda na tabelu sa bodovima. da se razumemo, fetel jeste veliki vozac, ali ni blizu toliki kolikim se predstavlja.
mnogo toga je proizvod okolnosti i prica je mnogo slozenija, evo na najsvezijem primeru, trka u suzuki - startovao iza marka, sa p2, odmah izgubio dve pozicije ( srecom pa je luis ostao sa isecenim pneumatikom, to je malo anuliralo gubitak ). posle toga je bilo svega ali samo ne cetvorostrukosampionske voznje, prvo nije mogao da drzi prikljucak sa romanom i markom, pa su ga onda kao usporavali, pokazao je par vecih gresaka i manjih izletanja sa staze, preko radio veze trazio da drze marka dalje od njega ( sto su i uradili, sa trecim pit stopom, zbog cega je mark bio besan na ceo tim jer su mu na kvarno uzeli pobedu ) i na kraju neko ko nije gledao trku dodje i pogleda tabelu - "hm, koji je car ovaj fetel, ima najvise bodova"...
a alonso recimo nije car, on je truba jer je zavrsio cetvrti ( iako vec dvocifren broj trka ima gotovo besprekorne trke, savrsene startove i u svakoj trci je medju vozacima koji napreduju najveci broj mesta )... ili kimi peti, a obojica su napredovali po 4 mesta u trci. pri tome smatram alonsov uspeh vecim jer je drugi ferari zavrsio gde je zavrsio ( gde i inace zavrsava ) dok je drugi lotus bio na podijumu ( a i to je samo jedan dobar pokazatelj koliko ti tim moze pomoci ili odmoci i koliko je zapravo tim bitan, jer se ocigledno lotus vec okrenuo romanu kao vozacu broj jedan u sledecoj sezoni ).
pri tome nadam se da svako ko iole prati f1 shvata da nije normalno ( i da nije do maestralnojebenofantasticnog vozackog umeca vec iz drugih razloga ) da fetel na sporijim gumama obidje romana sa manjim problemima i brze nego da istog tog romana na jos starijim istrosenijim gumama obidje veber na meksoj tj brzoj komponenti... ali ne, fetel je car jer je "na kraju dana" on osvojio najvise bodova. to je samo do fetela, nema nicega drugog
i slicna prica se u ovoj ili onoj verziji vrti vec godinama, jos od 2010 i veberovog "pozajmljivanja" sasije fetelu pa naovamo. al kad pogledas bodove, veber je stvarno los a fetel je mali kralj f1...zar ne...
da se razumemo, ovo, bez obzira kako drugima zvucalo, nije pljuvanje fetela, vec samo pokusaj da se pogleda malo dublje od "fetel je najbolji jer ima najvise titula i bodova". uostalom, prosle godine su, posle trece uzastopne njegove titule, vozaci izmedju sebe izglasali najboljeg vozaca, i to nije bio fetel...