Stranica 42 od 197

Re: Fiat 500L

Poslato: 19 Apr 2013, 19:12
od moimoi
Ogi napisao:2. Voleo bih da vidim konkretnu cifru, egzaktan podatak o tome koliki finansijski efekat Srbija ima od ove fabrike odnosno izvoza. Svi nesto padaju na bulju a niko do sada nije izasao sa ovakvim podatkom. Mozda je rano ?
Evo neke cifre za Kiu i Hjundaji u Ceskoj i Slovackoj.
In the process of building and selling cars in Europe, Hyundai is investing heavily in a production infrastructure in the Czech Republic and Slovakia – which has a turnover of €6.5 billion and employs 7,345 staff – purchases goods to the value of €4.8 billion (of which €3.2 billion is sourced in Europe), pays €1.7 billion in taxes (customs duties, sales and income taxes – although no mention of corporation tax), is responsible for 18,000 jobs in the supplier chain and as many as 61,000 in the upstream and downstream.

Read more: http://www.carsuk.net/hyundai-kia-respo ... z2QvjjaeHq

Re: Fiat 500L

Poslato: 19 Apr 2013, 19:23
od dragvorl
Mislim da nije za poredjenje, jer su ipak njihove serije sigurno vece jer imaju vise modela u proizvodnji.Takodje nesto mi je sumnjiv podatak da se 70% delova za 500L pravi ovde, ali daj Boze da nisam u pravu. Mislim da se spominjalo da 20% vrednosti izvoza Srbije pravi Fiat ili autoindustrija.

Re: Fiat 500L

Poslato: 19 Apr 2013, 21:10
od Risto
da, upravu si Dragvorl, oko 20% naseg izvoza cine proizvodi Fiata... efekti su veliki, budite uvjereni u to, razlog tome je nasa jadna ekonomija koja je u totalnom raspadu :glavomuzid:

Re: Fiat 500L

Poslato: 19 Apr 2013, 21:24
od methane.master
To što jedna firma, preciznije njen jedan proizvod i u toj količini, čini 20% našeg izvoza je pokazatelj koja nam je bulja privreda. :kuku:

Re: Fiat 500L

Poslato: 19 Apr 2013, 21:29
od nidza
Od negde mora da se počne. Sve je stalo krajem 80tih i otad se samo koprcamo zbog stvarno užasnog malera sa političarima i korupcijom. Neka ih, neka samo gruvaju.

Tapatalk HD

Re: Fiat 500L

Poslato: 19 Apr 2013, 21:34
od kvcali
svaki grad u srbiji iznad 100 K stanovnika kad bude imao po jednu slicnu fabriku, mi smo izasli iz krize, a ove male i srednje firme ce lako da se pozicioniraju onda

Re: Fiat 500L

Poslato: 19 Apr 2013, 21:37
od dragvorl
methane.master napisao:To što jedna firma, preciznije njen jedan proizvod i u toj količini, čini 20% našeg izvoza je pokazatelj koja nam je bulja privreda. :kuku:
To svi znamo, ali dobro je da se krenulo u nekom pozitivnom pravcu, bar sad izgleda tako, samo da subvencije ne budu vece od profita na kraju. Uglavnom, kada dodje autoindustrija, bilo kao proizvodjac komplet vozila, bilo kao komponentasi, to je dobro, i treba da razvijamo tu granu industrije i tradiciju. Bilo bi dobro da se otvori jos jedna ozbiljna fabrika tipa VW ili tako nesto, to bi bio dobar vetar u ledja. Jedno radno mesto u samoj fabrici automobila nosi jos 4 ili 7 radnih mesta kod komponentasa, zaboravio sam tacno.

Re: Fiat 500L

Poslato: 19 Apr 2013, 22:36
od moimoi
dragvorl napisao:Mislim da nije za poredjenje, jer su ipak njihove serije sigurno vece jer imaju vise modela u proizvodnji.Takodje nesto mi je sumnjiv podatak da se 70% delova za 500L pravi ovde, ali daj Boze da nisam u pravu. Mislim da se spominjalo da 20% vrednosti izvoza Srbije pravi Fiat ili autoindustrija.
Nisam mislio na direktno poredjenje vec da kao sto si ti rekao radno mesto u fabrici automobila donosi jos durgih radnih mesta ne samo kod komponentasa vec i u povezanim delatnostima. Treba sve to uzeti u obzir kad se gledaju efekti investicija u auto industriju.

Re: Fiat 500L

Poslato: 19 Apr 2013, 22:38
od crni
kad bi se tako kola ostetila od grada danas ih ne bi bilo bez rupa.
ja sam u cg doziveo snazan grad na otvorenom putu i nije bilo ni tackice na puntu.
to treba da bude prirodna katastrofa da bi se auto unistio, a to je retko, jako retko

Re: Fiat 500L

Poslato: 19 Apr 2013, 22:48
od nidza
Bilo 2008 u centru Beograda. Sva kola su bila uništena. Nekim čudom sam našao mesto odmah u Cara Dušana, sve grane su pale sa drveta iznad na Stila i zaštitile ga. Došao tako prekriven granjem na NBGD, 30 i kusur stepeni, prži Sunce i KAP KIŠE NIJE PALO!

Imam fotku negde sa prozora, Stilo prekriven lišćem kao kupus salata, ali eto, ostade čitav za razliku od većine kola u krugu oko Taša.

Tapatalk HD

Re: Fiat 500L

Poslato: 20 Apr 2013, 10:00
od ljubitelj
Ogi napisao:1. Nije mi jasno kako ovako voze automobile ? I sta opali grad u toku voznje, i sta onda ? Propade desetine vozila ?

2. Voleo bih da vidim konkretnu cifru, egzaktan podatak o tome koliki finansijski efekat Srbija ima od ove fabrike odnosno izvoza. Svi nesto padaju na bulju a niko do sada nije izasao sa ovakvim podatkom. Mozda je rano ?
Vec decenijama automobili u transportu su zasticeni posebnom providnom folijom koja se skida tokom prvog dilerskog nultog servisa. Tako i treba da se prevoze automobili.

Egzaktan podatak se nece objavljivati ali se mogu izvrsiti okvirne procene.
Ako je prodajna cena 10.000 evra, proizvodna je oko 6.000 evra, oko 1200 evra je udeo srpske proizvodnje, profit ako je 10% to je oko 120 evra direktnog efekta po komadu.

Ako se proda 100.000 komada godisnje, x 200 evra (uracunati i zavisni dobavljaci i ostalo) srpskog udela neto efekat svezih para je minimum 20 miliona evra zarade.

Finansijski efekat sigurno nije veliki za Srbiju ali jeste veliki za jedan grad sa okolinom a jos veci efekat je "punjenje prazne case" tj pokretanje ciklusa koji posledicno pokrece i mnoge druge delatnosti od spedicije do ugostiteljstva.

Veci efekat ce biti povecanje domace potrosnje i porezi kada jednog dana Fiat Srbija pocne da placa poreze nakon isteka perioda oslobodjenja od istih.

Najveci efekat je mogucnost uklapanja u svetsko trziste, u svetsku podelu rada i ulazak svezih znanja i vestina.
Manje je vazna kolicina novca kao brojka u odnosu na posredne pozitivne signale za druge ulagace.

Kako se bude povecavao udeo lokalne proizvodnje tako ce i efekat da raste.

Re: Fiat 500L

Poslato: 20 Apr 2013, 10:32
od nidza
Efekat već postoji na Kg. Nekretnine su poskupele, radnje se napunile, mnoge sekundarne aktivnosti su se pokrenule. Taj grad je do pre par godina izgledao baš kao totalna mrtvaja. Šta god da se desilo, veoma je pozitivno.

S obzirom na uticaj na našu ukupnu ekonomiju je samo zabrinjavajuće jer je sve ostalo mrtvo (sem tržnih centara i drugih aktivnosti gde se presipa iz šupljeg u prazno sa ciljem bogaćenja šake politički povlašćenih).

Samo neka se okreće.

Tapatalk HD

Re: Fiat 500L

Poslato: 20 Apr 2013, 13:41
od Uroš S.
Koliki grejs su dobili za oslobodjenje od poreza? Jel se to zna uopste?

Re: Одг: Fiat 500L

Poslato: 20 Apr 2013, 13:57
od Saša
Jedno 10 godina sigurno.

Tapatalk

Re: Fiat 500L

Poslato: 20 Apr 2013, 14:10
od dragvorl
Uroš S. napisao:Koliki grejs su dobili za oslobodjenje od poreza? Jel se to zna uopste?
Link