dag81 napisao:
Kontam, ali sam taboravio na taj sistem gde koras potrositi benzin da bi prebacio na plin, a pred kraj voznje ponovo prebaciti na benzin da bi bio spreman za jutarnje paljenje.
Da najstariji moguci sistem uz karburator, bez elektronske kontrole smese. Mene je kostao oko 120 evra koliko se secam i ne smem da zamerim na toj neugodnosti nacina upotrebe.
Bas sam pogledao u evidenciju, benzin sam kupio 25. jula ove godine, pa sada pre neki dan dopunio. U medjuvremenu nije potrosen ni 1 gram benzina osim onoga sto je isparilo.
Vozim 100% na gas. Ranije dok je bila nova i elasticna membrana isparivaca palio sam na plin i pri -15C za manje od 10 sekundi..
sasa, onda nisi pravilno postupao, karburator se napuni tokom voznje, pre gasenja se auto prebaci na benzin i tako ugasi a ne tokom verglanja. Normalno da je tesko, ili nemoguce upaliti auto na benzin kada je karburator prazan i da treba onda puno verglanja dok povuce uzbrdo iz rezervoara.
Za plin je problem sto je hladan jako gust i veoma lako se desi da motor presisa tj da previse plina udje pri davanju kontakta i onda ne moze da se upali.
Uz slabiji akumulator koji ne moze vise 15 sekundi da vergla dovoljno brzo motor da se napravi dovoljan pad pritiska u usisu resenje je da pocnem da se pridrzavam pravila upotrebe za takav sistem, tj paljenje na benzin voznja na plin pa gasenje na benzin.
Pri tome auto nisam vozio nekih 6-7 dana pa je aku bio polupun ili poluprazan, aku Black Horse je u petoj godini, isparivac Lovato model 92 je iz 2001godine sa membranom koja je menjana pre nekih 8-9 godina, ima iza sebe jedno 150.000km minimum.
I opet je upalio na -8C ali uz prethodno dopunjavanje aku sa punjacem. Aku prosto mora da bude jak za paljenje zimi direktno na plin dok na benzin je dovoljno da zavrti motor 2-3 sekunde a to moze i poluprazan obicno.
Ne zalim se, samo objasnjavam zasto je slabiji aku u mom slucaju "presudio" da pocnem da palim na benzin.
Inace kod svih tih plinskih vakuum sistema uvek vaze ista pravila, uz nijanse tako da je paljenje na benzin zimi vazilo i za tvog Juga kao bolja i brza varijanta.
Mada moje iskustvo voznje Juga sa jedno 7-8komada je da i bez plina, znaci fabricki samo benzin sa teskocama se pale pri minusu i obicno je potrebno 2 ili 3 puta anlasovati.
Jos nisam sreo Juga sa karburatorom koji iz prve pali svaki put na minusu za manje od 3-4 sekunde.