Re: Servis - Razno
Poslato: 06 Dec 2022, 10:57
Obično i najjeftinija dijagnostika (20 EUR) može iščitati grešku, pogotovu ako je sonda u pitanju (check engine), za čitanje grešaka menjača ili vazdušnih jastuka na primer bi ti bio potreban malo skuplji uređaj.
Što se tiče testiranja same sonde, relativno je jednostavno ako možeš da pristupiš konektoru sonde - kad otkačiš konektor (kod mene je na sondi pre katalizatora konektor ispod tapacirunga dela kod suvozačevih nogu, veoma nepristupačan, a na sondi posle katalizatora, konektor je ispod suvozačkog sedišta, nije baš lako da se priđe ali nije ni nemoguće) treba da izmeriš otpor (u omima) multimetrom. Ako je otpor između recimo 8 i 50 oma, najverovatnije je sonda ok. Ako ima kratak spoj ili nemerljiv otpor (open, inf, zavisi od multimetra), onda je crkla sonda. Pošto ima više kontaktnih polja u konektoru, moraš ili da pogledaš dokumentaciju za tvoju sondu na kojim poljima se meri, ili izmeriš svako polje sa svakim (svaki kontakt, sve kombinacije) i ako ti bilo gde izbaci merljiv otpor koji je u rasponu, onda je sonda najverovatnije ok. Kod mene su ako se dobro sećam bila polja povezana sa belim i crvenim provodnikom, vrednost po servisnom uputstvu je između 10 i 15 oma, ja sam izmerio 9.8 na novoj sondi, stara sonda je imala INF, dakle nije mogao da se izmeri otpor. Čim sam resetovao grešku, kompjuter je odradio ciklus za nekih 10-15 minuta vožnje i više nisam imao check engine. Kod mene nije bio problem, veoma dugo sam vozio sa upaljenom check engine lampicom, pokvarena downstream sonda nije smetala (sonda posle katalizatora).
Što se tiče testiranja same sonde, relativno je jednostavno ako možeš da pristupiš konektoru sonde - kad otkačiš konektor (kod mene je na sondi pre katalizatora konektor ispod tapacirunga dela kod suvozačevih nogu, veoma nepristupačan, a na sondi posle katalizatora, konektor je ispod suvozačkog sedišta, nije baš lako da se priđe ali nije ni nemoguće) treba da izmeriš otpor (u omima) multimetrom. Ako je otpor između recimo 8 i 50 oma, najverovatnije je sonda ok. Ako ima kratak spoj ili nemerljiv otpor (open, inf, zavisi od multimetra), onda je crkla sonda. Pošto ima više kontaktnih polja u konektoru, moraš ili da pogledaš dokumentaciju za tvoju sondu na kojim poljima se meri, ili izmeriš svako polje sa svakim (svaki kontakt, sve kombinacije) i ako ti bilo gde izbaci merljiv otpor koji je u rasponu, onda je sonda najverovatnije ok. Kod mene su ako se dobro sećam bila polja povezana sa belim i crvenim provodnikom, vrednost po servisnom uputstvu je između 10 i 15 oma, ja sam izmerio 9.8 na novoj sondi, stara sonda je imala INF, dakle nije mogao da se izmeri otpor. Čim sam resetovao grešku, kompjuter je odradio ciklus za nekih 10-15 minuta vožnje i više nisam imao check engine. Kod mene nije bio problem, veoma dugo sam vozio sa upaljenom check engine lampicom, pokvarena downstream sonda nije smetala (sonda posle katalizatora).