Nije ipak ovaj zadatak nešto nestandardno. Opet, nisam upućen u gradivo drugog radova osnovne škole - to što je kod učitelja i učiteljice, ali upravo je to ono što đacima sve više nedostaje, i što sve slabije nauče dok dođu do viših razreda!
Ako su ranije tokom časa radili jednačine, onda će zapisati: s=2o i o=2g, pa odatle i s=4g. Dakle, pošto je 45=s+o+g=7g, onda je g=45/7, pa se dalje još izraze i o i s. Ništa posebno, sem što đaci ne znaju razlomke! Po mom mišljenju, đaci bi morali da uče šta je suština, i da umeju sami da postave jednačine koje će rešavati, a ne da jedino umeju da rešavaju jednačine koje su im zadate. Rešavanje već postavljenih jednačina samo pokazuje da su učenici naučili neki algoritam, a koji će im to - pa da dobiju peticu.
Možda da diskutujemo da li je ovo prosečan zadatak za drugaka, da li je ovo nešto što je OK za domaći, da li je OK za kontrolni... Ali ako je suština da đaci to vide, da uče postepeno i sami da postave problem, što da ne, to nam i nedostaje.
Tako da nije kod nas problem što neko sad ubacuje kreativnost u zadatke, već:
- kakvi su današnji nastavnici (s obzirom da su slabo plaćeni i cenjeni, nije ni čudo ako su lošiji),
- kakvi su današnji roditelji (neki bi pre naribali nastavnika nego da počnu od svojeg deteta),
- retardirani udžbenici koji sad "srećom" nisu više crno-beli, veći su, imaju ogromne margine, prosto iz njih zrači vedrina, ali šta ima veze što je sadržaj retardiran,
- deca danas imaju mnogo više distrakcija nego što smo mi imali kao klinci, koliko mi se čini...
I meni se čini da su sad to baš napravili zbrku s tim takmičenjima. Ima ovo od Društva matematičara Srbije, a za koje mislim da je i najznačajnije. A tu su sad i Kengur, Misliša... I Kengur ne znam da li škola organizuje, mislim da ne, da su oni posebna priča.
