Stranica 4184 od 4579
Re: Dobro veče
Poslato: 27 Mar 2022, 18:50
od Xepoj87
sasha015 napisao:Zadatak za drugi razred.Pogresno postavljen,em deca nisu ucila deljenje sa 7.
Em sto slican zadatak nisu radili u skoli.
Valjda da roditelji lome glavu kuci...
Fazon je u postavci da se olovke i sveske pretvore u gumice...Pa onda dalje resavati...
Ako su icili mnozenje i deljenje, to je sve sto je potrebno, ali je svakako mozda preterno. Sustina je u onom crtanju, forsiraju tu vizuelnu/prakticnu primenu...nacrtas koliko sta izadje u olovkama i podelis i pomnozis posle.
Mada je svakako u reonu razlomaka, cak i ovako postavljeno.
Sent from my SM-N975F using Tapatalk
Re: Dobro veče
Poslato: 27 Mar 2022, 18:56
od Ji 4Tze
Nema bre veze s razlomcima nego s razmišljanjem.
Ali decu forsiraju da budu računaljke (bože sakloni šta im daju u 5. da rade) a onda se očekuje da se razmišlja.
To su zadaci za Mislišu ili Kengura a ne deluje da je za osnovno gradivo...
Re: Dobro veče
Poslato: 27 Mar 2022, 19:09
od snork
Vladapetr napisao: 27 Mar 2022, 13:10
Slabo poznajem gradivo osnovne škole, ali ako su u II razredu učili razlomke onda je zadatak ok. Pitaću posle ženu na šta misle pod ovim "crtaj"
Btw zadaci u osnovnoj školi su ponekad zaista sumanuti. Vidi se da je neko baš imao želju da to bude moderno, da se prate trendovi i potencira funkcionalna pismenost, rešavanje praktičnih problema itd... Ali je realizacija često jeziva.
Slažem se, ovo je za 2. razred težak zadatak, koji se ne može rešiti do tada naučenim gradivom, već je potrebna kreativnost i inteligencija. Takvi zadaci se u OŠ generalno daju na takmičenjima. Sa znanjem iz kasnijih razreda ga je lako rešiti, ali sa onim iz tekućeg je potreban "nestandardni" pristup.
pedja napisao: 27 Mar 2022, 17:12
Mali off, ali vezan za matematiku:
Ja sam u srednjoj dobio 1 na 2, sa svim tačnim odgovorima.
Nije bilo ponuđenih odgovora, računao sam i izračunao. Odgovor profesorke: nismo tako učili, nije ti dobar postupak?!
Ne, nego sam ja otkrio trigonometriju, u slobodno vreme
Vrlo slično iskustvo sam i ja imao u gimnaziji, takođe prvi kontrolni, matematika i kec (jedini koga sam ikad dobio). Trebalo je uprostiti binome dopunom do punog kvadrata. Ako znaš kako se rešava kvadratna jednačina, to je prosto. Ali ona spada u gradivo drugog razreda i nije bila "dozvoljena".
Tako da bih se složio sa Vladom da postupak jeste bitan, ali sa metodičko-didaktičkog aspekta se u određenom trenutnku ne sme koristiti bilo koji postupak, nego tačno onaj koji se na tom nivou znanja očekuje.
Re: Dobro veče
Poslato: 27 Mar 2022, 19:15
od sasha015
Da...Radili smo i kengura 2 godine....
Umesto da radimo bilo sta porodicno,prosle godine smo vezbali "kengura" kuci.
Par puta smo se i posvadjali blago.Zapostavljamo skolu,sport i duge aktivnosti jer radimo satima kengura kuci.
Na kraju,mali prvacic je razbio,bila je 3-4 gledano na nivou skole.
Mislite da je neko iz skole objavio rezultate i dao pohvalu.
Rezultati bili u julu na sajtu,pa ti trazi svoje dete.
Ove godine sam u startu rekao:
Moze kengur- nek ti uciteljica objasni.Nas kuci zajebi za te gluposti...
Re: Dobro veče
Poslato: 27 Mar 2022, 19:30
od Gazu
Nije ipak ovaj zadatak nešto nestandardno. Opet, nisam upućen u gradivo drugog radova osnovne škole - to što je kod učitelja i učiteljice, ali upravo je to ono što đacima sve više nedostaje, i što sve slabije nauče dok dođu do viših razreda!
Ako su ranije tokom časa radili jednačine, onda će zapisati: s=2o i o=2g, pa odatle i s=4g. Dakle, pošto je 45=s+o+g=7g, onda je g=45/7, pa se dalje još izraze i o i s. Ništa posebno, sem što đaci ne znaju razlomke! Po mom mišljenju, đaci bi morali da uče šta je suština, i da umeju sami da postave jednačine koje će rešavati, a ne da jedino umeju da rešavaju jednačine koje su im zadate. Rešavanje već postavljenih jednačina samo pokazuje da su učenici naučili neki algoritam, a koji će im to - pa da dobiju peticu.
Možda da diskutujemo da li je ovo prosečan zadatak za drugaka, da li je ovo nešto što je OK za domaći, da li je OK za kontrolni... Ali ako je suština da đaci to vide, da uče postepeno i sami da postave problem, što da ne, to nam i nedostaje.
Tako da nije kod nas problem što neko sad ubacuje kreativnost u zadatke, već:
- kakvi su današnji nastavnici (s obzirom da su slabo plaćeni i cenjeni, nije ni čudo ako su lošiji),
- kakvi su današnji roditelji (neki bi pre naribali nastavnika nego da počnu od svojeg deteta),
- retardirani udžbenici koji sad "srećom" nisu više crno-beli, veći su, imaju ogromne margine, prosto iz njih zrači vedrina, ali šta ima veze što je sadržaj retardiran,
- deca danas imaju mnogo više distrakcija nego što smo mi imali kao klinci, koliko mi se čini...
I meni se čini da su sad to baš napravili zbrku s tim takmičenjima. Ima ovo od Društva matematičara Srbije, a za koje mislim da je i najznačajnije. A tu su sad i Kengur, Misliša... I Kengur ne znam da li škola organizuje, mislim da ne, da su oni posebna priča.

Re: Dobro veče
Poslato: 27 Mar 2022, 19:39
od sasha015
Deca drugog razreda nisu ucili jednacine.Nisu radili razlomke.
Zavrsili su mnozenje sa 1-9 i radili deljenje sa 2,4.
Zadatak je pogresno postavljen u startu.
Treba da bude zbir 35,a ne 45.
Samo celi brojevi,bez razlomaka.
A opet na kraju,35 treba podeliti sa "7 delova",a deljenje sa 7 nisu jos radili u skoli.
Tako da,prave zombije od dece.Kao sto su i od nas.
Lepo je kumov otac,poznati ortoped,onomad rekao nasoj profesorici biologije u gimnaziji-pusti,Bobo decu.Zar je bitno koliko pauk ima nogu.
Naravno mali mu je sledeci cas bio propitan ceo cas.Sujeta je cudo medju prosvetarima...
Re: Dobro veče
Poslato: 27 Mar 2022, 20:00
od Gazu
Onda deluje kao glup zadatak - čak i da su radili deljenje sa 7... Osim ako je učiteljica nešto baš htela, a što mi sad ne kapiramo...
Ma da, više je tu mesta gde je mogla da pogreši. Npr., da je malo drugačije formulisala zadatak, imali bi deljenje sa 5. Ali i da se preformuliše tako da imaju deljenje sa 4, džaba kad nisu jednačine radili.
Sujeta je gadna stvar kod ljudi i generalno, mada nije besmisleno učiti razne stvari. Neki su u zabludi da ne treba ništa skoro učiti jer je sve dostupno na internetu, ali to nije tačno. Treba stvari znati, pa da imaš u glavi neku širu sliku o raznim događajima i stvarima, a to sa Wikipedije ne može. Mora da se čita ili informiše na koji god način, i da se informacije slegnu!
Druga stvar: roditelji neki sad kao da hoće da štite decu od učenja, pa kao ništa njemu ne treba od toga, neće on biti to i to. Ali takav pristup je neophodan ako želimo da sva deca imaju mogućnost da se obrazuju, i to nezavisno od toga koliko smo mi sami školovani, informisani i imućni. Recimo, ja da sam zidar, možda bi pogrešno upućivao svoje dete šta da (ne) uči, i time bi ga mogao nesvesno uskratiti mogućnosti da bude programer. Zato, svi uče sve do maksimuma, pa da se vidi (po uspehu tog deteta) za šta je dete talentovano. Tako i dođemo to toga da danas narod sluša Palmu i Šešelja šta misle o koroni; kako li će tek biti ovim sad mlađim generacijama koje sad imaju još lošije obrazovanje...
Re: Dobro veče
Poslato: 27 Mar 2022, 21:10
od Momčilo
snork napisao:Vladapetr napisao: 27 Mar 2022, 13:10
Slabo poznajem gradivo osnovne škole, ali ako su u II razredu učili razlomke onda je zadatak ok. Pitaću posle ženu na šta misle pod ovim "crtaj"
Btw zadaci u osnovnoj školi su ponekad zaista sumanuti. Vidi se da je neko baš imao želju da to bude moderno, da se prate trendovi i potencira funkcionalna pismenost, rešavanje praktičnih problema itd... Ali je realizacija često jeziva.
Slažem se, ovo je za 2. razred težak zadatak, koji se ne može rešiti do tada naučenim gradivom, već je potrebna kreativnost i inteligencija. Takvi zadaci se u OŠ generalno daju na takmičenjima. Sa znanjem iz kasnijih razreda ga je lako rešiti, ali sa onim iz tekućeg je potreban "nestandardni" pristup.
pedja napisao: 27 Mar 2022, 17:12
Mali off, ali vezan za matematiku:
Ja sam u srednjoj dobio 1 na 2, sa svim tačnim odgovorima.
Nije bilo ponuđenih odgovora, računao sam i izračunao. Odgovor profesorke: nismo tako učili, nije ti dobar postupak?!
Ne, nego sam ja otkrio trigonometriju, u slobodno vreme
Vrlo slično iskustvo sam i ja imao u gimnaziji, takođe prvi kontrolni, matematika i kec (jedini koga sam ikad dobio). Trebalo je uprostiti binome dopunom do punog kvadrata. Ako znaš kako se rešava kvadratna jednačina, to je prosto. Ali ona spada u gradivo drugog razreda i nije bila "dozvoljena".
Tako da bih se složio sa Vladom da postupak jeste bitan, ali sa metodičko-didaktičkog aspekta se u određenom trenutnku ne sme koristiti bilo koji postupak, nego tačno onaj koji se na tom nivou znanja očekuje.
Mene je od keca na prvom kontrolnom izvukla iznenadna operacija koju sam imao. Veci deo razreda je dobio 1, nesto malo njih 2 i jos par njih 3. Secam sam da je tautologija bila u pitanju.
Sent from my YAL-L21 using Tapatalk
Re: Dobro veče
Poslato: 27 Mar 2022, 22:08
od Gazu
@Vladapetr
Dakle, kolega matematičar?

Re: Dobro veče
Poslato: 27 Mar 2022, 23:03
od mironiko
Još jedan ovde.
Sent from my Pixel 4a using Tapatalk
Re: Dobro veče
Poslato: 27 Mar 2022, 23:21
od Heinz
Za drugi razred ne mogu da se setim, ali u četvrtom ovakve tj. slične stvari rešavaju metodom prave.
I da, vežba se matiš. Na opštini dobio prvu nagradu, na gradskom drugu, a dalje za njih male nema.
Ono što smo videli tokom rešavanja "rokova" od jedno 20 godina unazad (ima sve na sajtu DMS), tačno se vidi kako tonemo sve dublje.
Kengur ne znam šta je, na mislišu je otišao jer mu je to bilo u školi nekog petog časa npr.
Re: Dobro veče
Poslato: 28 Mar 2022, 00:00
od Gazu
Daj, što bi neko to sa slike morao da zna, sigurno ima neka aplikacija koja to rešava...
Da ne zaboravim, čestitam svim prisutnim ponosnim ćalcima!
@mironiko Bo'me smo se namnožili...
Sent from my Mi A2 Lite using Tapatalk
Re: Dobro veče
Poslato: 28 Mar 2022, 08:28
od Vladapetr
Što kažu braća Goblini, ima nas
Sent from my SM-G996B using Tapatalk
Re: Dobro veče
Poslato: 28 Mar 2022, 08:39
od nidza
Vladapetr napisao: 27 Mar 2022, 13:10
Slabo poznajem gradivo osnovne škole, ali ako su u II razredu učili razlomke onda je zadatak ok. Pitaću posle ženu na šta misle pod ovim "crtaj"
Btw zadaci u osnovnoj školi su ponekad zaista sumanuti. Vidi se da je neko baš imao želju da to bude moderno, da se prate trendovi i potencira funkcionalna pismenost, rešavanje praktičnih problema itd...
Ali je realizacija često jeziva.
Sent from my SM-G996B using Tapatalk
Zanimljiva polemika poslednje 2-3 strane, i koliko god da kapiram cilj, da treba da crtaju, vizuelizuju, dolazimo do suštine većine, da ne kažem svih problema, kad ti opadne svaki kapacitet stanovništva - realizacija. Mora malo prvo da se investira u kapacitet, pa onda da se implementira, za n godina.
Re: Dobro veče
Poslato: 28 Mar 2022, 10:00
od markoue
Mene je uciteljica terala u drugom ili trecem razredu da u zadacima umesto jednacina crtam duži.
Meni(i mojima) to nije bilo prihvatljivo, pogotovo sto je vecina dece kapiralo sta sta su, i kako funkcionisu jednacine.
Bila je ozbiljna polemika oko toga, ali je naravno prihvatala oba postupka.