Stranica 4191 od 4581

Re: Dobro veče

Poslato: 23 Apr 2022, 12:20
od carov2
Ralee napisao:Cene novih automobila, april 99’.

Slika

Slika


Sent from my iPhone using Tapatalk
Baš fino...odmah sam tražio koliko je bila Lanča Kapa. Slika

Alfa 166 je bila skuplja, ne znam zbog čega sam mislio da nije, možda sam povezao nešto sa Thesisom koji jeste bio skuplji, kasnije.

Edit:

Sada gledam malo detaljnije, razlika se javlja zbog carine, negde je već uračunata.

Re: Dobro veče

Poslato: 23 Apr 2022, 13:06
od snork
Realno, Alfa 166 je opravdano skuplja, jer, iako je mehanički skoro identična sa Kappom, par godina je kasnije izašla i ima dosta dodatne opreme koja u Kappi nije postojala.

Inače, kad smo kod opreme, ne piše koja je uključena uz navedene modele. Naša 3.0 je imala najviši paket - LX, koji je uključivao adaptivno ogibljenje - u zavisnosti od položaja volana i brzine, različito se reguliše tvrdoća amortizera sa unutrašnje i spoljne strane krivine, kako bi se što više održao horizontalni polоžaj. Takođe, na manjim brzinama, auto je "mekši" nego na velikim. Nije baš kao aktivni sistem na Citroenima, jer nisu bile izbačene opruge, niti je postojala pumpa za ulje. Samo su amortizeri bili sa električnim ventilima, pa se regulisao protok ulja u njima.

Kada se pritisne "sport" dugme, onda se ova regulacija isključivala i svi amortizeri su bili "tvrdi", nezavisno od brzine i da li je auto u krivini ili na pravcu.

Inače, sve Lybre i Kappe karavani (nezavisno od opreme) su imale "nivomat" - regulaciju visine auta po uzdužnoj osi (da bude ista napred i nazad). I ovo je bio pasivni sistem u smislu da nije imao pumpu i nisam siguran kako je tačno funkcionisao. Ali svakako je služio svrsi i mislim da je ovako nešto vrlo dobro za natovarene karavane sa prednjim pogonom.

Re: Dobro veče

Poslato: 23 Apr 2022, 19:22
od carov2
Jeste, 166 je izašla kasnije, savremenija je i nije čudno što je bila skuplja.

Nisam znao da je Kappa imala adaptivno vešanje (ili mi se memorija oslobodila), znao sam samo za varijabilni servo volan i visco šper.

Često su Kape, mada karavane slabo viđam, pozadi spuštene, odu opruge i ljudi teraju to tako...

Sent from my LE2120 using Tapatalk


Re: Dobro veče

Poslato: 24 Apr 2022, 00:11
od OMP
i neke verzije alfe 156 sw restyle a mislim i 159 sw imaju nivomat amorte pozadi a kapa je mislim prvi italijanski auto ili generalno sa nivomatma

Re: Dobro veče

Poslato: 24 Apr 2022, 09:05
od Geza
:D

Slika

Re: Dobro veče

Poslato: 24 Apr 2022, 11:49
od H4wkeye
:kezo: :kezo:

Re: Dobro veče

Poslato: 24 Apr 2022, 12:53
od Gazu
Barem znamo da vest nije lažna, vidi se da je izjava autentična!

Sent from my Mi A2 Lite using Tapatalk


Re: Dobro veče

Poslato: 25 Apr 2022, 09:55
od ljubitelj
snork napisao: 23 Apr 2022, 13:06
Inače, sve Lybre i Kappe karavani (nezavisno od opreme) su imale "nivomat" - regulaciju visine auta po uzdužnoj osi (da bude ista napred i nazad). I ovo je bio pasivni sistem u smislu da nije imao pumpu i nisam siguran kako je tačno funkcionisao. Ali svakako je služio svrsi i mislim da je ovako nešto vrlo dobro za natovarene karavane sa prednjim pogonom.
Nivomat je aktivni sistem i ima pumpu naravno, koja i omogučuje da se povećanjem pritiska u komori podiže auto.
Pumpa nije spolja vidljiva, integrisana je unutra. (tako da ima 2 pumpe nezavisno za svaki točak, tj amortizer da tako nazovem ceo taj sklop)

Način funkcionisanja je prilično jednostavan, hidraulična pumpa se pokreće vertikalnim kretanjem vozila (prelaskom preko neravnina na putu) uz nepovratni ventila na komori i tako povećava radni pritisak dok se auto vozi, kada naidje visina na predefinisani nivo otvara se drugi ventil i vraća višak ulja nazad u usinu komoru.
I tako ukrug.
Kada auto stoji parkiran, polagano se prazni komora sa uljem i auto se ponovo spusti.
Ovako radi originalni "Nivomat by Sachs" sistem.
Inače standardni način regulacije kod Volvoa posle 1982. godine (700/,900 limuzine i karavani kasnije od 1991 800 serija), dok je pre toga Volvo koristio vazdušne opruge (vešanje) made by Monroe (od 1976. 1993 240 limuzinei karavani).

Nivomat ima manu da mora da ima tačno predefinisan radni hod i relativno je osetljiv na opterećenje- pretovar tipa da se napuni gepek sa težim stvarima od predidjene nosivosti. Može trajno da se ošteti i za kratko vreme vožnje.

Druga mana je relativno kratak radni vek, običnio ne više od 150,000-200,000km izdrži a onda moraju da se menjaju, i to ovavezno u paru.
* relativno kratak radni vek pri poredjenju sa oprugama*.

Nivomat nema popravke, baca se ako ne održava visinu.

Re: Dobro veče

Poslato: 25 Apr 2022, 13:05
od Blackshadow
Tipično

Послато са M2101K9G помоћу Тапатока


Re: Dobro veče

Poslato: 25 Apr 2022, 15:11
od snork
Ljubitelju, u pravu si - sada sam pogledao pdf koji sam skinuo pre 14 godina sa nekog Lancia sajta, upravo je tako kako si opisao - postoje posebne pumpe, u kućištu svakog od amortizera. Dokument kačim uz ovu poruku. Nije vezan za pojedinu marku automobila, već opisuje sam Sachs Nivomat.

Dakle sistem ima pumpe i aktivno koriguje visinu vozila. Kad sam napisao pasivan, mislio sam u smislu da nema posebnu pumpu koja troši snagu motora, kao kod Citroen-a (ima u dokumentu i poređenje sa takvim sistemima). Ali s obzirom da "poskakivanje" auta na putu potiče od horizontalnog kretanja, a Nivomat se pogoni tako što "rekuperiše" deo te energije koja bi se inače nepovratno rasipala na sabijanje i zagrevanje opruga, to indirektno jeste energija koju stvara motor, pa se slažem da ne treba koristiti reč "pasivno".

Po ovoj karakteristici, Nivomat je bolji od sistema sa spoljnom pumpom, jer koristi energiju koja bi i inače bila disipirana. Ali, kao što i sami autori pokazuju u dokumentu, glavna prednost je jednostavnost, niža cena i mogućnost naknadne ugradnje, dok je automatska regulacija / komfor ipak na strani pneumatskih i hidro-pneumatskih sistema.

Ima i spisak glavnih "korisnika" Nivomata (u tom trenutku - 2000. godine). Kao što možete videti, tu su Lancia Kappa i Lybra, a i neki Volvoi. :)

Re: Dobro veče

Poslato: 25 Apr 2022, 21:30
od Geza
Slika

Re: Dobro veče

Poslato: 26 Apr 2022, 08:16
od OMP
Secam se pre nekih 10+ godina kad je kolega sa drugog foruma trazio da kupi novomat amorte za svoju 156icu da su bili bas dosta skuplji u odnosu na klasicne i teze su se nalazili kod nas, drugar je takodje imao jednu takvu 156icu kojoj je ubacio klascine zadnje amortizere umesto novomata...secam se da je alfa posle crkavanja tih novomata legla pozadi kao da je natovarena

Re: Dobro veče

Poslato: 26 Apr 2022, 14:36
od Day Walker
Superb Combi je imao (mozda i dalje ima) tu opciju.
Samo jedan covek je to doplatio za ovih 6god koliko radim.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Re: Dobro veče

Poslato: 26 Apr 2022, 15:59
od H4wkeye
Jel moze zimska tecnost za brisace da se koristi leti? Preteklo mi celo pakovanje od zimus pa reko da dolijem.

Sent from my SM-G780F using Tapatalk


Re: Dobro veče

Poslato: 26 Apr 2022, 16:05
od mironiko
Hahah, isto sam se upitao jutros. :D

Zimus kupovao k'o da sutra ne postoji...

Sent from my Pixel 4a using Tapatalk