U poslednje vreme sve vise vidjam situacije u kojima ljudi ne jurcaju, voze cak po gradu i ispod 50, ali ne staju na crveno, ne postuju pravo prvenstva prolaza, ne daju zmigavce, verovatno je to izaslo iz mode.... Juce prilazim semaforu, pali se zuto pa crveno, stajem, iza mene ide auto, i lik prelazi u traku pored koja takodje ide pravo, kontam, hoce da stane pored, kad ono medjutim

Lik sa jedno 40 na sat, bez kocenja prolazi na crveno. Vozim 80 pre neki dan na otvorenom, obilazi me covek koji je isao 85, maksimum 90, u susret dolazi sleper, on niti koci, pa da se vrati iza, niti dodaje gas da me sto pre obidje, vozi svoju voznju. Srecom pa sam ukocio posto sam pretpostavio da ce ludak nakon sto shvati da ide na sleper, samo namotati na mene, i tako je i bilo, samo sto sam ja ostao nazad.
Kruzni tokovi su tek posebna prica. Kod nas u Zrenjaninu je skoro bio udes u kome je jedan stariji covek videvsi kruzni tok, usao skroz u kontra smer i sudario se direktno sa vozilom koje je nailazilo. Sreca nije bila neka brzina pa je steta samo materijalne prirode, ali ne daj boze da je umesto auta na koji je naleteo bio motor, ne bi se lepo zavrsilo... Bolesni smo kao nacija sto se tice voznje, ljudi voze ali uopste nisu psihicki za volanom, ko zna sta im je u glavi. A i nisu svi za volan, da se ne lazemo. Prelazim oko 40 hiljada godisnje i skoro svaki dan moram da izbegnem bar jednu situaciju u kojoj bi mi najmanje stradao auto, a dosta cesto i ja sam. A i nista me ne cudi posto imam par koleginica koje imaju teoriju da se auto na 100 na sat ubacuje u 5. brzinu da bi isao brze nego u 4. Obrtomer je nesto sto lici na sat, ali ima drugacije brojeve i ponasa se kao kazaljka sata sa istrosenom baterijom, cim se pusti gas ili prebaci brzina, njemu kazaljka padne. Vise puta sam nekima pokusavao da objasnim vezu broja obrtaja, stepena prenosa i brzine kretanja, ali uzalud. Zavrse ljudi fakultete, razviju sopstvene privatne biznise, obogate se, ali i dalje ne mogu da skontaju neke stvari. Ili ih uopste ne
zanima, pa na jedno uho udje a na drugo izadje. U auto skolama sam cuo da uce kandidate napamet na koliko km/h se prebacuje u koji stepen prenosa, bez da iko pokusa novopecenim vozacima da objasni sta su ustvari obrtaji, opseg optimalnog rada, obrtnog momenta. Ako u auto skoli vozi golfa tdi i nauci ga instruktor da na 35 ubacuje u 3, on ce sutra i benzinca od 1000 kubika na 35 ubacivati u trecu i verovatno poginuti pri prvom pokusaju obilaska slepera....
Majka mi ima 50 godina, vozi 30 godina vec a i dalje u svakoj krivini stiska kvacilo i pusta ga tek kada je prodje. Govorio, pisao, crtao, drao se, bio umiljat, ona i dalje tera po svome. Cekam jedan dan poziv, pogotovo zimi, slupala sam se, i nadam se da njoj nece biti nista. Tesko je, zaista je tesko upravljati automobilom kako treba....