Stranica 43 od 269

Re: Motorna ulja

Poslato: 04 Apr 2014, 15:54
od ftj
10w60 mi je pre za motocikl ili za neki bas nasvirani atmo motor.

Re: Motorna ulja

Poslato: 04 Apr 2014, 16:18
od TheWickerMan
Za moj motor sam mislio. Alfin 2.0 16V TS Euro 2 sa 110kw.
Većina sipa Seleniu Racing , koja je 10w60, ali neću iz principa, plus što je kao voda, troškari ga ljudski. Dve zamene od 10000 km je bio Castrol Edge RS Sport, takođe 10w60, ali cena od 1300 dinara za litar me malo odvlači pošto dosta prelazim. Trenutno je u njemu Q8 F1 10w50 ali nema više uvoza pa ga neće biti više.
najbilje mi se pokazalo Mobil 5w60, ali sam posle 1300 km razbio karter i sve je iscurelo a nemam ga više po toj ceni. Zato sam mislio da probem nešto drugo. Liqui Moli ću da vidim kad budem po BGu a ovaj Bardhal zvuči ok. U MASS Company nemaju Motula u toj gradaciji, pitao sam.

A razlog što hoću baš "racing" ulja je zato što imam malo težu nogu na gasu :)

Bardhal 10w60 je 1850 din/l. :O a opet nije najskuplji, MOL Racing 5w60 je 2400 din/l :D

sent from my Google Nexus 7 using Tapatalk 2

Re: Motorna ulja

Poslato: 04 Apr 2014, 17:37
od DS9
TheWickerMan napisao:
najbilje mi se pokazalo Mobil 5w60
Misliš mobil 5W-50? (jer 5W-60 ne postoji)

Najekonomičnije u toj viskoznoj gradaciji se prolazi sa Elf Excellium 5W-50
http://www.profaco.rs/proizvodi/putnick ... -5w50.html

Takođe, zgodna varijanta od istog, 10W-50
http://www.profaco.rs/?action=ads&contact&id=87

Lično, verujem da bi među najboljim varijantama u toj viskoznoj gradaciji bilo
LM Molygen 5W-50
http://www.liqui-moly.de/liquimoly/medi ... -50_EN.pdf

http://www.liquimoly.co.rs/kontakt.html

Sad, da mi treba još deblje ulje (ali mislim da je ono molygen idealno za to što ti treba) ja bih najpre ovo
http://50.22.11.51/~modrica/products/op ... ae-10w-60/

Re: Motorna ulja

Poslato: 04 Apr 2014, 17:52
od TheWickerMan
Greška u kucanju, na Mobil 5w50 sam mislio. Nisam znao da i Modriča ima 10w60 ulja! Za 2-3 meseca me čeka zamena ulja pa ću da vidim ili ovaj ELF 5w50 ili Modriču,a LM ću da vidim takođe. Hvala puno :pivo:

sent from my Google Nexus 7 using Tapatalk 2

Re: Motorna ulja

Poslato: 04 Apr 2014, 18:35
od nikaragva
Video sam danas u temerinskoj modricu 20w60, nemam pojma kakvo je ulje, ali eto da znate da ima i ta gradacija :)

Re: Motorna ulja

Poslato: 04 Apr 2014, 18:50
od TheWickerMan
To je Long Life , za motore koji srču ulje :)

Sent from my LG-P880 using Tapatalk 2

Re: Motorna ulja

Poslato: 04 Apr 2014, 19:45
od nikaragva
Pa rekao si da ti srce ulje :)

Re: Motorna ulja

Poslato: 04 Apr 2014, 19:54
od TheWickerMan
Moja ne srče toliko :D šalim se, meni je više curkalo nego trošilo, kad sam sve sredio, za 1300 km mi je potrošila 100ak ml... a pre toga, oko 1 l na 4000 km. a 2.0 je poznat kao motor koji srče ulje :)

Sent from my LG-P880 using Tapatalk 2

Re: Motorna ulja

Poslato: 04 Apr 2014, 21:34
od Ogi
A sta tacno znaci kada se kaze TROSI ulje ? Gde ode to ulje, iscuri negde, "ispari" ... ?

Re: Motorna ulja

Poslato: 04 Apr 2014, 21:35
od McGruja
Sagori

Re: Motorna ulja

Poslato: 04 Apr 2014, 23:39
od swemir
Da li je istina da je i kit kommerce ppstao uvozbik za elf uz profaco

Sent from my GT-I9105P using Tapatalk

Re: Motorna ulja

Poslato: 04 Apr 2014, 23:42
od profesorPROST

Re: Motorna ulja

Poslato: 05 Apr 2014, 00:21
od dragan
ftj napisao:10w60 mi je pre za motocikl ili za neki bas nasvirani atmo motor.
Koji su onda po tvom misljenju nasvirani atmo motori?

@markoni-znas i sam da mi je starac pricao o siroj gradaciji od trenutne 5w40, do jeseni cu da napravi km za sledecu zamenu pa cu sigurno probati nesto novo...

Re: Motorna ulja

Poslato: 05 Apr 2014, 07:04
od Markoni
10W60 je islo fabricki u M3 V8 i M5 V10. Ja sam ga isto sipao u 147icu, nije bila nesto nasvirana ali je sve bilo OK sa tim uljem.

Tapatalk Post

Re: Motorna ulja

Poslato: 05 Apr 2014, 08:18
od DS9
nikaragva napisao:Video sam danas u temerinskoj modricu 20w60, nemam pojma kakvo je ulje, ali eto da znate da ima i ta gradacija :)
20W-50 i 20W-60 su jeftina (ali to ne znači da su loša za namenu za koju su predviđena) mineralna ulja. Svi svetski uljari ih proizvode, ali se ona na našim prostorima najviše korišćena/kupovana od domaćih kakav je FAM ili Modriča. Pa pošto su predviđena za starije motore i istrošene kod kojih se takvo ulje najpre koristi da se smanji potrošnja ulja da bi se odložila generalka - onda poneko pogrešno zaključi da su domaća ulja samo predviđena za krševe, a po neko u svojoj glavi tome doda i pogrešan zaključak da su i sama ulja krševi.

Zbog gornjeg pogrešnog načina zaključivanja sam i reagovao na prethodnim stranicama ove teme u vezi generalizovanog pljuvanja po domaćim/balkanskim proizvođačima maziva.

Dakle, kako reče i TheWickerMan, pomenuto modričino ulje se naziva long life, ali to je samo ime ulja i to ne treba mešati sa modernim vrlo kvalitetnim sintetskim uljima koje zadovoljavaju norme za dugotrajnim vremenskim intervalima koji se najčešće nazivaju long life (recimo BMW-ove norme LL su skraćenica od Long Life)

http://50.22.11.51/~modrica/products/op ... ae-20w-60/

FAM takođe proizvodi sličnu varijantu
http://www.fam.co.rs/proizvodi/ulja-i-t ... sae-20w-60

Takva ulja koriste majstori kada im se neko požali da mu auto troši (sagori) po litar ulja za 1000 km. Ipak, u takvim slučajevima treba skupljati pare za generalku.

Negativna stvar kod tih ulja je prvo što na niskim temperaturama treba bitno više vremena da prostruje do najudaljenijih delova motora, pa usled toga na tim temperaturama njihovo korišćenje može više habati motor nego upotreba tanjih ulja. Druga negativna stvar je da su usled svoje mineralne baze ona manje termički stabilna tako da su inferiorna u odnosu na polusintetike i sintetike - te zbog toga naravno trebaju da se menjaju na manjoj kilometraži. Takođe, negativna stvar je da su usled veće viskoznosti njihovom upotrebom motor duže zagreva, kao i to da je veća potrošnja goriva.

Ipak, za vozila za koja je njihova upotreba propisana, ili u uslovima gde je izraženo veće opterećenje pa je potreban deblji uljni film, mogu da budu pogodna. Dakle, prema svecu i tropar.

Ipak, mnogo je bolje koristiti 5W-50 ili 10W-60, nego 20W-50 ili 20W-60. Ali, usled razloga što će neki izakani motor u sličnoj količini potrošiti obe varijante - onda se bira jeftinija. A inače bi bilo bolje da se bira skuplja.
Ogi napisao:A sta tacno znaci kada se kaze TROSI ulje ? Gde ode to ulje, iscuri negde, "ispari" ... ?
Kako reče Gruja - najpre sagori (a manje kvalitetno ume i da u ne maloj količini bukvalno ispari).

Svaki motor sa unutrašnjim sagorevanjem troši ulje, neki troše manje, neki više, pod nekim uslovima manje pod drugim uslovima više. Na donjem linku je američki proizvođač jednih od najkvalitetnijih ulja na svetu na odličan način prikazao zbog čega sve može da postoji povećana potrošnja ulja

https://www.amsoil.com/techservicesbull ... mption.pdf

Ako se pogleda ovaj dole video, jasno je da deo ulja može da završi u komoru za sagorevanje. Koga to zanima moraće da ukapira čemu služe karike i kakva je njihova funkcija.

http://www.youtube.com/watch?v=mmmcj53TNic