nikaragva napisao:Video sam danas u temerinskoj modricu 20w60, nemam pojma kakvo je ulje, ali eto da znate da ima i ta gradacija

20W-50 i 20W-60 su jeftina (ali to ne znači da su loša za namenu za koju su predviđena) mineralna ulja. Svi svetski uljari ih proizvode, ali se ona na našim prostorima najviše korišćena/kupovana od domaćih kakav je FAM ili Modriča. Pa pošto su predviđena za starije motore i istrošene kod kojih se takvo ulje najpre koristi da se smanji potrošnja ulja da bi se odložila generalka - onda poneko pogrešno zaključi da su domaća ulja samo predviđena za krševe, a po neko u svojoj glavi tome doda i pogrešan zaključak da su i sama ulja krševi.
Zbog gornjeg pogrešnog načina zaključivanja sam i reagovao na prethodnim stranicama ove teme u vezi generalizovanog pljuvanja po domaćim/balkanskim proizvođačima maziva.
Dakle, kako reče i TheWickerMan, pomenuto modričino ulje se naziva long life, ali to je samo ime ulja i to ne treba mešati sa modernim vrlo kvalitetnim sintetskim uljima koje zadovoljavaju norme za dugotrajnim vremenskim intervalima koji se najčešće nazivaju long life (recimo BMW-ove norme LL su skraćenica od Long Life)
http://50.22.11.51/~modrica/products/op ... ae-20w-60/
FAM takođe proizvodi sličnu varijantu
http://www.fam.co.rs/proizvodi/ulja-i-t ... sae-20w-60
Takva ulja koriste majstori kada im se neko požali da mu auto troši (sagori) po litar ulja za 1000 km. Ipak, u takvim slučajevima treba skupljati pare za generalku.
Negativna stvar kod tih ulja je prvo što na niskim temperaturama treba bitno više vremena da prostruje do najudaljenijih delova motora, pa usled toga na tim temperaturama njihovo korišćenje može više habati motor nego upotreba tanjih ulja. Druga negativna stvar je da su usled svoje mineralne baze ona manje termički stabilna tako da su inferiorna u odnosu na polusintetike i sintetike - te zbog toga naravno trebaju da se menjaju na manjoj kilometraži. Takođe, negativna stvar je da su usled veće viskoznosti njihovom upotrebom motor duže zagreva, kao i to da je veća potrošnja goriva.
Ipak, za vozila za koja je njihova upotreba propisana, ili u uslovima gde je izraženo veće opterećenje pa je potreban deblji uljni film, mogu da budu pogodna. Dakle, prema svecu i tropar.
Ipak, mnogo je bolje koristiti 5W-50 ili 10W-60, nego 20W-50 ili 20W-60. Ali, usled razloga što će neki izakani motor u sličnoj količini potrošiti obe varijante - onda se bira jeftinija. A inače bi bilo bolje da se bira skuplja.
Ogi napisao:A sta tacno znaci kada se kaze TROSI ulje ? Gde ode to ulje, iscuri negde, "ispari" ... ?
Kako reče Gruja - najpre sagori (a manje kvalitetno ume i da u ne maloj količini bukvalno ispari).
Svaki motor sa unutrašnjim sagorevanjem troši ulje, neki troše manje, neki više, pod nekim uslovima manje pod drugim uslovima više. Na donjem linku je američki proizvođač jednih od najkvalitetnijih ulja na svetu na odličan način prikazao zbog čega sve može da postoji povećana potrošnja ulja
https://www.amsoil.com/techservicesbull ... mption.pdf
Ako se pogleda ovaj dole video, jasno je da deo ulja može da završi u komoru za sagorevanje. Koga to zanima moraće da ukapira čemu služe karike i kakva je njihova funkcija.
http://www.youtube.com/watch?v=mmmcj53TNic