Stranica 43 od 124

Re: Chip-tuning

Poslato: 17 Jul 2014, 12:45
od fq400
Zato sam i stavio zagušljivost u zagradi. Nema miris kao takav, ali može da se 'oseti' kad se poveća koncentracija u vazduhu (zato se između ostalog i otvara prozor). CO se samo prikrade, onesvesti te i gotovo.

Svaka ti čast ako se 'ugušiš' kiselom vodom :D

Re: Chip-tuning

Poslato: 17 Jul 2014, 13:02
od Sinisa G.
nidza napisao:
CR motor je patentirao Fiat, realizovao Bosch, a prvi CR motor je JTD u Alfi 156. Spominjem ga jer on prvi uvodi 2 ubrizgavanja u ciklusu, optimizujući sagorevanje i smanjujući vibracije. Akutelni JTDM ima čak 7 ubrizgavanja u precizno izračunatim momentima. Verujem da je sad veoma slično i kod konkurenata.
The common rail system prototype was developed in the late 1960s by Robert Huber of Switzerland and the technology further developed by Dr. Marco Ganser at the Swiss Federal Institute of Technology in Zurich, later of Ganser-Hydromag AG (est.1995) in Oberägeri.

The first successful usage in a production vehicle began in Japan by the mid-1990s. Dr. Shohei Itoh and Masahiko Miyaki of the Denso Corporation, a Japanese automotive parts manufacturer, developed the common rail fuel system for heavy duty vehicles and turned it into practical use on their ECD-U2 common-rail system mounted on the Hino Rising Ranger truck and sold for general use in 1995.[3] Denso claims the first commercial high pressure common rail system in 1995.[4]

Re: Chip-tuning

Poslato: 17 Jul 2014, 16:05
od dragvorl
perfiko napisao:Znači, moglo bi se zaključiti da za razliku od dizel motora kojima je količina usisanog vazduha manje više konstanta, kod turbodizela to nije slučaj. :)
Što onda (valjda) znači da se kod turbodizela sem uglom ubrizgavanja, pritiskom i vremenom ubrizgavanja može poigrati i sa količinom vazduha.
I kod atmo dizela kolicina usisanog vazduha zavisi recimo od broja obrtaja, zove se stepen punjenja.

Slika

Re: Chip-tuning

Poslato: 17 Jul 2014, 16:37
od nidza
Siniša, tnx, nisam znao za tu stranu priče. Proveriću to što si citirao čim budem mogao.

Prvi putnički automobil sa CR je 156 karavan 1997 godine ako se ne varam.

Tapatalk Pro

Re: Chip-tuning

Poslato: 18 Jul 2014, 09:02
od perfiko
@dragvorl
Zato sam i napisao manje više.

Re: Chip-tuning

Poslato: 18 Jul 2014, 13:15
od nidza
CR ubrizgavanje kakvo se koristi danas je patentirano još 1948 po nekim tekstovima koje sam našao na netu. Dosta ljudi je odvojeno radilo na istoj ideji. Ono što je nama bitno je prvo CR dostupno vozilo: Hino Ranger 1995-te, a prvi proizvođač ovog ubrizgavanja Denso.

Nezavisno od njih Fiat i Marelli su započeli projekat, ali su morali da ga prepuste Boschu zbog loše finansijske situacije. Prvi serijski automobil sa CR dizel motorom je Alfa 156 2.4 JTD, kao što sam i napisao, a odmah za njom C klasa.

Na sličnom principu su radili dizel motori nekih podmornica još pre 100 godina, tako da očigledno ideja nije uopšte nova.

Re: Chip-tuning

Poslato: 18 Jul 2014, 14:11
od codemaker
Au, šta sve napisaste u ovoj temi, za mene laika je ovo previše informacija, ništa ne razumem. Te prEtisak, te turbina unutra ili vani, te neka zakrilca (jbt, će poleti ovo?) te neke specifikacije koje razumem kao i recept moje tašte za dinstane štanglice u pilećem sosu...
Al' lepo je znati da ima ovde ljudi koji se razumeju u te stvari pa imam kog da pitam kad shvatim koliko ne znam...
Što se mene tiče:
JA: dobar dan
MAJSTOR: zdravo!
JA: ja bih da čipujem motor
MAJSTOR: (baca papir gde je bilo umotano 10 s lukom) teraj tamo u ćoše i vrati se za 2 sata
...
(nakon 2 sata)
JA: jel gotovo majstore?
MAJSTOR: jašta more
JA: Jel će sad bolje da ide?
MAJSTOR: plati pa klati
...
platio i stvarno klatim mnogo bolje.
Šta je rađeno kako i gde, nemam pojma al sad kad prEtisnem gas, oće ženu da lansira kroz zadnji prozor (što čuvam kao tajno oružje ako me baš iznervira)

Hoću da kažem, zanimljivo mi je da čitam ovo o čipovanju, svakim danom sve više saznam da malo znam.

Re: Chip-tuning

Poslato: 18 Jul 2014, 14:27
od nidza
Većina "tjunera" kod nas učitava generičke tuđe mape u ECU. Stvar uglavnom prolazi dobro jer su automobili veoma slični. Par klikova mišem, bukvalno, pri čemu nije potrebno nikakvo poznavanje materije.

Pravi tjuner bi sigurno počeo od neke generičke mape, ali bi je prilagodio svakom automobilu i želji vlasnika, ali onda bi bila sasvim neka druga cena.

Re: Chip-tuning

Poslato: 18 Jul 2014, 15:36
od Xepoj87
Stavljanje genericke mape traje 15 minuta u najboljem slucaju.
I ja sam bio oko 3 sata u RevoChip-u.
Koliko sam ja skapirao, ne od ovih, vec od Smart Tuninga u Rakovici, oni procitaju podatke, posalju partnerima mapu, oni je vrate preradjenu za taj motor.
Ne znam da li ovi iz RevoChipa isto rade, ili sami dotvikuju mapu, znam da je njih 4 doslo kada su trebali da mi cipuju auto.
Da li su dosli da bleje, i zbog dynometra, ili su dosli da bi tvikovali mapu, pojma nemam.
Znam da je trebalo da imam do 460Nm, ali su rekli da je moj dobio 415Nm , jer se svaki motor razlikuje.

Re: Chip-tuning

Poslato: 27 Jul 2014, 13:21
od Milos_kg
Naleteh slucajno na sajt "Eco chiptuning-a", nisam ni znao da postoji neko u Kg-u ko radi tuning. Poslao sam im mail sa par pitanja, i dobio odgovor:

Slika

Da li je neko nesto cuo o njima?

Re: Chip-tuning

Poslato: 04 Avg 2014, 23:07
od Vladapetr
Prošle subote sam uz mali servis odradio remap, pa da se javim sa prvim utiscima.
Remapiranje sam poverio Bokiju sa FCS foruma, proverenom i hvaljenom "čipadžiji" :mrgreen:
Koliko i čega je podignuto to ne znam, Boki valjda ima te informacije :pardon:

Od tada sam prešao 1300km, mada je većina kilometraže bila čist autoput pa nisam imao previše prilike da testiram ono što mi je bilo bitno kada sam se odlučivao za ovu akciju.
U svakom slučaju, po gradu je auto mnoooogo lakši za vožnju. Ne cima na polasku i promeni brzina, paljenje turbine je mnogo "kulturnije" a u višim obrtajima je auto osetno potentniji što olakšava preticanje.
Potrošnja je na prvom sipanju bila kao i do sada (8,2l), na drugom je nešto niža(7,8l). Nisam ni očekivao da se potrošnja smanji, bitno mi je da se ne poveća :mrgreen:
Čini mi se da mi je auto glasniji nego pre, mada je to vrlo upitno. Možda se tripujem pošto ga svako malo osluškujem da vidim kako radi. Suvozači nisu primetili da je glasniji, mada ruku na srce - razumeju se toliko da ne bi primetili ni da ih vozim u Stojadinu, samo da je iste boje kao Maksa :mrgreen:

Pošto mi je rečeno da će tek za 15 dana sve da legne na svoje mesto, javljam se sa utiscima za desetak dana.

Re: Chip-tuning

Poslato: 05 Avg 2014, 11:32
od Xepoj87
Svaki cip povecava pritisak turbine, cime se zvuk dosta menja.

Re: Chip-tuning

Poslato: 05 Avg 2014, 11:51
od McGruja
Pritisak u railu utice na zvuk, turbo manje vise

Re: Одг: Chip-tuning

Poslato: 05 Avg 2014, 11:57
od Ivan
Mcgruja +1

Послато са GT-I8190 користећи Тапаток 2

Re: Chip-tuning

Poslato: 05 Avg 2014, 12:24
od Vladapetr
E u pm, to nisam znao. Moze li to da se ispegla drugacijom mapom, tj mora li pritisak stalno da bude veci?
Drugacije receno: moze li mapa da bude takva da samo promeni isporuku snage pri saltanju i paljenju turbine, sve ostale performanse da ostanu iste?