Laki021 napisao:Ja se odjavljujem iz rasprave sa Zexom, u zadnjih par postova je opet napisao toliko gluposti da ja vise ne verujem da je on prosao pored masinskog fakukteta a ne zavrsio ga... Ili me samo zeza kao i sve ostale ovde jer je potpuno nemoguce da onakve besmislice dolaze od masinskog inzenjera, treceg nema...
Bitno je da je kroz ovu temu vecina pokapirala sta znaci snaga a sta moment ostalima vise srece drugi put...
lepo, samo nisi uspeo da iskomentarises ona dva fila koja sam okacio jer da jesi shvatio bi da sve sto sam rekao sam u pravu...Naravno da ces sad pobeci...A omojoj diplomi, mogu ti samo reci da je sramota to sto govoris...Ne prilici ti...Polozio sam 51 ispit sa prosekom oko 8, nesto malo vise...U stvari prilici ti, jer je to odraz tvoje kulture , obrazovanja i vaspitanja, tvog nivoa...
Kad procits one skriptice, ako ih uopste procitas, jer sad vec bezis jer te toliko pobijaju u svemu, da od sramote moras pobeci, umesto da shvatis neke stvari i priznas svoju gresku...
snork napisao:Zex, ono što si napisao za elastičnost je tačno i to i jeste značaj krive momenta i koliko ona brzo dostiže max.
Ali, sa ovim se i dalje ne slažem:
zex napisao:da, sve sto nije sa tvojim stavom u saglasnosti nije tako...Kosi se sa zakonima fizike...
vidi, sve vreme pokusavam da ti objasnim da ubrzanje definise moment, a ne snaga...
I Dušan ti je dao realne primere gde se vidi da je i za ubrzanje, a ne samo max. brzinu, bitna snaga, a ne moment.
Ti jesi u pravu kada ovo tvrdiš za ubrzanje, ali
ugaono ubrzanje radilice motora (ili točkova, nebitno). T=I*A, T-moment sile pri obrtnom kretanju, I - moment inercije, A - ugaono ubrzanje. Jasno, gde T ima maksimum, i A isto ima maksimum.
Ali nas zanima linijsko ubrzanje automobila duž pravca!
Moraš ugaone veličine pomnožiti sa brojem obrtaja! I tako - dolazimo to toga da je za ovo poslednje bitna samo i isključivo snaga motora.
Vidi snork, ubrzanje, ugaono, kolenastog vratila rezultira linijskim ubrzanjem ubrzanjem vozila...Ako znas da je Fr=m*a, Fr ima max tamo gde momenti ima max onda i ubrzanje ima max tamo max. Ono sto jeste malo problematicno za shvatanje jeste da je promena brzine vozila nije ista u svakom trenutku, odnosno da vrednost ubrzanja nije ista. Nije kao zemljina teza za koju kazemo, ok, g=9.81 pa telo iz mirovanja nakon 1 s ima brzinu 9.81, nakon 2 s, 19.62 i tako dalje...
Ovde je drugacije jer u prvom trenutku vrednost ubrzanja ima pik, najbrze raste brzina pa nakon toga opada...To sto je povecanjem snage povecan i moment je jedna fizicka zavisnos ali ne odredjuje vrednost ubrzanja...Nekome je lakse da sracuna M=P/w, ali nije tada pik, o tome sve vreme govorim...
Jako je bitna karakteristika elasticnost...U primeru koji je Floyd okacio postoji recimo potpuno opozit onome sto svi navode, dva motora BMW 325 i 328i...
Kada pogledas sve formule koje figurisu u vucnom proracunu vozila, nigde nema snage, svugde su sile bitne.
@mr big...
Potpuno drugaciji primer, potpuno obarajuci primer...golf tdi po svemu brzi od gti...Kako? Lako, menjac...VI brzina protiv V brzina, drugaciji prelasci sa karakteristike na karakteristiku i javlja se to da je td bolji, odnosno brzi...Raziciti su uslovi konstrukcije...
Ajte, molim vas sve, procitajte ona dva fila koja sam dao, to je nekoliko strana, ukupno 5 koje sam dao pa dapricamo dalje...
Strane 11,12 i 13
http://ttl.masfak.ni.ac.rs/TKV/IV_Vucni_bilans.pdf[/quote]
Strana 28