Stranica 424 od 898

Re: Vazduhoplovi

Poslato: 17 Jun 2016, 17:00
od maxer
Slika
http://www.b92.net/biz/vesti/srbija.php ... id=1144721

Čime je kineski predsednik doleteo u Srbiju?

Zanimljivo je da Si Đinping nema lični avion kao neki drugi svetski državnici, na primer ruski predsednik Vladimir Putin, čiji su avioni često uređeni kao luksuzni hoteli

Đinping je doputovao u avionu kineske nacionalne avio-kompanije Er Čajna. Reč je o boingu 747-4J6, sa oznakom B- 2472.

Avion kineskog predsednika su u vazdušnom prostoru Srbije dočekala tri aviona Srpskog ratnog vazduhoplovstva.

Re: Vazduhoplovi

Poslato: 17 Jun 2016, 21:40
od grujicd
Možda bolje da napišem ovde nego na temu za igre, trenutno je na Steam-u akcija, Flight Sim X za 7.49e. Ja uzeo paket sa nekoliko addonova.

http://store.steampowered.com/app/314160/

Inače nisam leteo Flight Sim još od 90-tih, ništa nije bilo slađe nego leteti u sred ispitnog roka, učiš u pauzi dok autopilot leti od aerodroma do aerodroma, samo preuzmeš za sletanje :)

Re: Vazduhoplovi

Poslato: 18 Jun 2016, 12:49
od maxer
Valjda nije bilo ... možda prva trećina nije toliko vizuelno zanimljiva (objašnjava se procedura prilaza) ali posle slede interesantni snimci sletanja iz različitih pozicija.

Kai Tak Hong Kong Approaches and Landings
https://www.youtube.com/watch?v=jIRSghAKpes
(čovek komentariše na nemačkom ali na dnu videa je engleski titl)



Da ubacim ponovo: neki od interesantnih/opasnih aerodroma:
https://www.youtube.com/watch?v=gPGc3CKxDHk

http://www.youtube.com/watch?v=WXkMznR0UkA

Re: Vazduhoplovi

Poslato: 19 Jun 2016, 06:40
od snork
Iz današnjeg reda letenja za Aerodrom Beograd (odlasci): http://www.beg.aero/lat/strana/7701/odlasci

...
JU 230 Zagreb 07:40 Airbus A330-200
...
JU 102 Banja Luka 13:45 Airbus A330-200
...
JU 234 Zagreb 18:25 Airbus A330-200
...

Zanimljiv izbor zrakoplova. :D

Re: Vazduhoplovi

Poslato: 19 Jun 2016, 09:59
od Geza
Avion mora da obavi jedan broj poletanja i sletanja pre nego što počne da leti za JFK, pa je sasvim zgodno poslati ga na destinacije koje su udaljene 35-40 minuta. Dobro dođe u promotivne svrhe, a ujedno će makar na desetak dana ATR-ovi biti malkice rasterećeni kao najslabija karika u floti Er Srbije. Nema potrebe da se šalje A330 u Moskvu, Pariz, London ili Amsterdam, jer tamo nikog neće impresionirati, a troškovi goriva i aerodromskog prihvata su ogromni. Te destinacije se uredno opslužuju sa 319/320.
https://www.youtube.com/watch?v=PB-xJ7a ... r_embedded

Slika
Slika

Re: Vazduhoplovi

Poslato: 19 Jun 2016, 10:35
od zuzazu
Posade moraju da imaju 4 poletanja i sletanja pre nego sto budu "razvezani" (da lete samostalno, bez instruktora) za prekookeanske letove.

Tvrde da su dobili sve dozvole.

Er Srbija mozda, ali kako su Ameri pregrmeli da se tokovi putnika za Ameriku mesaju sa ostalim, dolazecim i odlazecim, to mi nije jasno.

Re: Vazduhoplovi

Poslato: 19 Jun 2016, 13:29
od kvcali
jel moze neko da pojasni razliku izmedju A330 i nekadasnjeg DC-10 za letove ka SAD. kapacitet, dolet, komfor...

Re: Vazduhoplovi

Poslato: 19 Jun 2016, 13:40
od Geza

Re: Vazduhoplovi

Poslato: 19 Jun 2016, 13:54
od BAJKER
Imas Wikipediju pa pronadji i uporedi.
Edit Geza bio iz prve ruke ;)

Re: Vazduhoplovi

Poslato: 19 Jun 2016, 14:17
od kvcali
mislio sam tehnoloski generacijski, najosnovnije razlike, desetka se vise i ne koristi, verovatno je tezak i vise trosi..

Re: Vazduhoplovi

Poslato: 19 Jun 2016, 15:39
od Delija
Valjda vidis ogromnu razliku u doletu, kao i rastojanje koje treba da preleti izmedju Beograda i USA? :zbunjen:

Re: Vazduhoplovi

Poslato: 19 Jun 2016, 16:15
od zuzazu
3 motora vs. 2 motora je potpuno dovoljna razlika

Manje motora, manja potrosnja, vise korisnog tereta (putnici, cargo).

Veca usteda za kompaniju.

Sve ostalo, za putnika je potpuno sve jedno, jer bitniju razliku nece osetiti.

Er Sustiklin A330 vec ima problem sa curenjem na vratima stajnog trapa sto nasi ne mogu da poprave.

Re: Vazduhoplovi

Poslato: 19 Jun 2016, 16:25
od McGruja
Šta curi?

Re: Vazduhoplovi

Poslato: 19 Jun 2016, 16:59
od snork
kvcali napisao:jel moze neko da pojasni razliku izmedju A330 i nekadasnjeg DC-10 za letove ka SAD. kapacitet, dolet, komfor...
Tu su negde po dimenzijama i kapacitetu. DC-10 je malo širi (u ekonomskoj klasi ima 9 sedišta u redu: 2 + prolaz + 5 u sredini + prolaz + 2, a A330 ima 8), dok je A330 malo duži.

Kapacitet rezervoara je skoro isti: oko 139 hiljada litara. A330 troši manje goriva (ima motor manje, a i 20 godina je noviji dizajn), pa mu je dolet veći.

Pisao sam ranije u ovoj temi kakav utisak mi je ostavio nov-novcat Emirates-ov A330 i JAT-ov DC-10 (reg. YU-AMB), koji je u trenutku kada sam njime leteo imao 19 godina. DC-10 je bio bolji! Udobniji, brži, a ono što me je posebno iznenadilo - nije bio bučniji (u oba aviona sam sedeo negde u liniji krila). DC-10 je takođe unutra delovao veće (zbog veće širine). Airbus-ov autopilot leti u pravim linijama sa naglim zaokretima. U DC-10 nikakve nagle promene pravca nisam primetio.

Re: Vazduhoplovi

Poslato: 19 Jun 2016, 18:08
od swemir
Curi vazduh gubi kompresiju?

Sent from my HUAWEI M2-801L using Tapatalk