Stranica 425 od 787

Re: Ratna tehnika

Poslato: 09 Feb 2016, 18:11
od Dusan
Zanimljivo. Jel se zna koja je svrha delova pod 5 i 6, vidjao sam da je i to pokretan deo na nekim avionima.

Re: Ratna tehnika

Poslato: 09 Feb 2016, 18:16
od Cica Maca
Pretkrilce pomera krivu uzgona u levo na dijagramu zavisnosti uzgona od napadnog ugla.

Sent from my Sony Xperia

Re: Ratna tehnika

Poslato: 09 Feb 2016, 18:17
od Dusan
:thumbup:

Re: Ratna tehnika

Poslato: 09 Feb 2016, 18:23
od dragan
Dušane jesi skapirao?

Sent from my D5503 using Tapatalk

Re: Ratna tehnika

Poslato: 09 Feb 2016, 18:44
od Dusan
Pa kapiram da kada je avion pod uglom gde zadnji flapsovi ne mogu da deluju jer nisu na udaru vazduha, predkrilci menjaju to?

Re: Ratna tehnika

Poslato: 09 Feb 2016, 18:46
od kvcali
Povecava uzgon na malim brzinama i u manevrima gde se naglo gubi brzina

Re: Ratna tehnika

Poslato: 09 Feb 2016, 19:30
od nidza
Prosto. Povećava površinu krila, a time i uzgon. Prosto rešenje sa oprugama su imali još neki avioni iz vremena 2. sv. rata.

Kad avion uspori, pritisak vazduha na opruge se smanji i pretkrilce se izvuče.

Tapatalk

Re: Ratna tehnika

Poslato: 09 Feb 2016, 19:45
od dragan
pitao sam ozbiljno jer je macin odgovor bio na nivou potrebnog predznanja da bi ga razumeo, ali evo u principu prostim jezikom je objasnio nidza...

Re: Ratna tehnika

Poslato: 09 Feb 2016, 20:59
od Cica Maca
Da probam da resim problem koji sam napravio dok se truckam u ovom seljobusu.

Nema povecanja povrsine krila (na nivou je desetih i stotih delova procenata, dakle zanemarljiva).

Vrste, fiksna, automatska i upravljana. Nidza je pomenuo automatska, postoje fiksna i komandovana. Komandovana su danas na svim komercijalnim/transportnim gde su manuelne komande (hidraulicno bustovanje je podrazumevano ako ga ima, tj. nisam ciljao na sajle) i svim FBW sistemima.

Varijante, na citavom polurazmahu ili samonja delu (ispred krilaca/elerona).

NE povecavaju uzgon!!! Hendli-Pejdz i nosna pretkrilca povecavaju krivinu aeroprofila, tj. zakrivljenost tetive aeroprofila. HP cak u granicni sloj na gornjaci krila ubacuju novu struju vazduha, vece energije i time odlazu otcepljenje struje na gorrnjaci.

Efekte navedoh, pomeranje dijagrama u levo. Sta to znaci? Sa pretkrilcima ces ISTU silu uzgona imati sa manjim napadnim uglom vazduplohova. Kraci stajni trap, manji otpor i potrebna snaga motora. Napadni ugao - ugao izmedju poduzne ose vazduplohova i vektora brzine. Ako na takvo krilo dodas i zakrilca, povecace ti se i kriticni napadni ugao i ukupna sila uzgona. Kriticni napadni ugao - napadni ugao u kome je sila uzgona maksimalna.

Posao zakrilaca je nesto sasvim drugo. Ona (pojedina) povecavaju povrsinu ali drasticno menjaju krivinu tetive profila. Ta, koja povecavaju porsinu, ujedno rade i kao generatori energetske struje vazduha koja prostrujava sa donjake krila u granicni sloj gornjake vezujuci isti i odlazuci otcepljenje...

Tesko je malo ovo objasniti jednostavno na forumu. Nudim turu u muzeju 20.02. Vreme kacim naknadno pa ko je voljan/ima slobodnog vremena...

Sent from my Sony Xperia

Re: Ratna tehnika

Poslato: 09 Feb 2016, 22:15
od Heineken
Vec smo pisali ovde o Su-34 i o tome sta se nalazi u repu....evo dokaza da tamo nema nikakvog radara
Slika
хостинг фото

Mlaznik turbo-startera ТА14-130-35

Re: Ratna tehnika

Poslato: 10 Feb 2016, 06:45
od McGruja
Cica Maco, lep gest!

Re: Ratna tehnika

Poslato: 10 Feb 2016, 08:15
od zuzazu
Da malo ispravim stvari.

Na prikazu krila sa prethodne strane, ono sto je pod brojem 5 i 6 prikazano kao predkrilca su dve razlicite stvari pa su zato na prikazu razlicite boje. 5 je Kriger flaps a 6 je slot. Razlicitog su oblika ali imaju istu funkciju. A to je da povecaju uzgon promenom krivine aeroprofila (isto kao i flapsovi/ zakrilca).

Slotovi imaju dva polazaja za razliku od flapsova koji imaju vise polozaja. Kriger flapsovi iamju samo jedan polozaj.

Normalno se izvlace kada se izvlaci i flaps (komandovano).

Mogu se izvuci i automatski (auto slot sistem) kad god avion oseti pad brzine i potrebu za povecanjem uzgona u kriticnoj fazi leta.

Kod Boinga su flapsovi 1,5, 10, 15, 25, 30, 40. Slotovi su samo extended i full extended.

Kod Airbusa su flapsovi 1,2,3,4.

Kod DC9 pilot je rucno izvlacio i slotove pa je bila komanda flaps __, slot __.

F16 sam izvlaci flapsove od momenta kada se ispuste tockovi, avion kompletno sve sam radi, pilot i ne zna sta se dogadja sa manevarskim povrsinama krila.

Maca je malo sve zakomplikovao a po negde i izgresio, ali recimo da nije bitno...

Re: Ratna tehnika

Poslato: 10 Feb 2016, 23:47
od dragan
cica maco ubaci termin kad budes znao, ja sam na aerodromu taj dan, nadam se da cu imati vremena da se upoznamo bar :)

Re: Ratna tehnika

Poslato: 10 Feb 2016, 23:53
od Geza
Može neki termin za forumaše da se napravi, verovatno ima dosta zainteresovanih.

Re: Ratna tehnika

Poslato: 11 Feb 2016, 00:03
od jovanns
Slazem se cak bi i novosadjani navratili :)

Послато са GT-I9300 уз помоћ Тапатока