Stranica 44 od 269

Re: Motorna ulja

Poslato: 05 Apr 2014, 11:48
od DS9
nidza napisao:
DS9 napisao:
Ovo ima veze vrlo i sa dobrom filtracijom, S tim što se taj navedeni efekat teško uočava kod dizela jer kod njih vrlo brzo ulje postane gotovo zift crno. Mislim da si naveo primer alfe koja se vozi na benzin ili na tng.
JTDm. Nije zift crno ni posle 15.000km, nego tamni karamel recimo.

Ni na Stilu koji je kod nas već mnogo godina nikad nije bilo sasvim crno, tj sasvim je providno prvih 3-4-5 hiljada km. Kad je sasvim hladno onda se i vidi neki pigment, ali ako se izvadi šipka na vruć motor, na šipci kao da ga nema. Kačio sam slike koliko je blago žuto, jedva primetno, posle 4000km na Alfi.

Takođe ima razlike u koje ulje je sipano, Selenia WR 5w-40 brže potamni od Selenire WR p.e. 5w-30. Novo, modernije ulje, takođe ni posle dugog stajanja ne sklizne sa šipke, nego stoji vezano za metal. Stara WR se slegne u potpunosti preko noći. To može da bude mali hint svakome ko ima dilemu koje ulje da sipa u JTD(m). Ja bih uvek išao na ovo novije, iako je skuplje, jer ukoliko se na šipci ovako lepo drži vezano za metal, pretpostavljam da značajno olakšava hladan start motora u odnosu na bilo koje drugo ulje koje se slegne.

Moje iskustvo sa dva automobila koja posedujem je da ne mora nužno da bude crno kako se generalizuje kad su dizel motori u pitanju.
Interesantna priča, hvala na informacijama.

Ima servisera koje znam da bi bili vrlo skeptični, jer navode da još nisu videli niti starije niti novije dizele kojima ulje nijije praktično sasvim crno (usled dispergovanih čestica čađi koje jesu posledica sagorevanja dizela).
Pa, verovatno nisu radili JTD i mJTD.

Mislim da bi ovako nešto eventualno moglo da ima veze sa količinom starog ulja (i eventualno naslaga), odnosno sigurno ima kod navedenog primera golfa ili recimo c3 1.4 hdi.

Eventualno, postoji mogućnost da je kod nekih konstrukcija motora moguće ispustiti gotovo svo ulje (što mislim da je sigurno slučaj za taj 1.3 mJTD, kad već imaš imaš takvo, rekao bih gotovo neverovatno iskustvo, jer koliko god da je čist motor ostaci sagorevanja dizela će bitno obojiti ulje).

Kod onih konstrukcija gde se vrlo brzo isprlja novo ulje - verujem da postoji mogućnost da npr. priličan ostatak eventualno zaostaje u radijatoru/hladnjaku ulja (kod motora koji to imaju, pa se to ne uspe da ispusti prilikom izmene), pa kad se to pomeša sa novim uljem brzo se oboji te bude gotovo crno.

Moje lično iskustvo pretpostavlja sledeće - iako je to sasvim šacometrijski zaključak.

Da kad se izvadi šipka/merač, ukoliko se konstatuje da se ulje ne sjaji, nego da je mat crno - da to onda znači da je toliko zasićeno ostacima sagorevanja, da je ili za menjanje, ili za dolivanje sa novim. Ovo sam konstatovao na svom 1,4 hdi, kada sam pustio da se za desetak hiljada km ulje ne doliva, već da se samo troši. Kada je u sistemu ostalo oko 2.6 litra ulja (od početnih 3.8) ono je bilo mat crno, a u prethodnih dve hiljade km se trošilo bitno više, doduše i letnji period u pitanju). Dolivanjem litre svežeg ulja, za sledećih 1000 km se ukinula potrošnja ulja, a naravno ulje je na šipci dobilo sjaj nakon dolivanja.

Re: Motorna ulja

Poslato: 05 Apr 2014, 12:26
od Uroš S.
DS9, imaš privatnu poruku od prekjuče, gornji levi ugao na stranici foruma :)

Re: Motorna ulja

Poslato: 05 Apr 2014, 15:24
od ftj
dragan napisao:
ftj napisao:10w60 mi je pre za motocikl ili za neki bas nasvirani atmo motor.
Koji su onda po tvom misljenju nasvirani atmo motori?

@markoni-znas i sam da mi je starac pricao o siroj gradaciji od trenutne 5w40, do jeseni cu da napravi km za sledecu zamenu pa cu sigurno probati nesto novo...
Mislio sam da wickerman pita za jtd al posle rece da je za benzinca. Sto se tice tvog verovatno da je ok ali ako si do sad sipao 5w40 to ce mu biti drasticna promena.

Re: Motorna ulja

Poslato: 05 Apr 2014, 19:48
od starac vujadin
Nikada mi nije bilo jasno zašto u taj Renaultov nasvirani motor stavljaju tu umerenu "nit smrdi nit miriše" gradaciju. Ali, ako radi pos`o, neka ga...

Ono što Draganu može da se desi sa 10w-60 je da mu skoči potrošnja benzina i ulja u odnosu na 5w 40 (ali i ne mora...sve zavisi i od kvaliteta ulja), ali zato ta gradacija bolje čuva motor i bez problema radi i po velikoj vrućini i tokom zime i može da pregura i track day iživljavanje i civilnu normalnu upotrebu tokom cele godine, dok 5w-40 sigurno lošije podnosi težu eksplotaciju tokom vrućina i za oštriju vožnju.

Nije to gradacija za trke, nego je gradacija koja može da se upotrebljava i na trkama, a namenjena je sportskim atmosferskim motorima i motorima koji podnose veća opterećenja i pristiske (kao što je Alfin 2.0 TS motor, npr).
S obzirom na nove tendencije kod motora sve ređe ćemo ga viđati u uličnim kolima.

Re: Motorna ulja

Poslato: 05 Apr 2014, 20:09
od starac vujadin
TheWickerMan napisao:Za moj motor sam mislio. Alfin 2.0 16V TS Euro 2 sa 110kw.
Većina sipa Seleniu Racing , koja je 10w60, ali neću iz principa, plus što je kao voda, troškari ga ljudski. Dve zamene od 10000 km je bio Castrol Edge RS Sport, takođe 10w60, ali cena od 1300 dinara za litar me malo odvlači pošto dosta prelazim. Trenutno je u njemu Q8 F1 10w50 ali nema više uvoza pa ga neće biti više.
najbilje mi se pokazalo Mobil 5w60, ali sam posle 1300 km razbio karter i sve je iscurelo a nemam ga više po toj ceni. Zato sam mislio da probem nešto drugo. Liqui Moli ću da vidim kad budem po BGu a ovaj Bardhal zvuči ok. U MASS Company nemaju Motula u toj gradaciji, pitao sam.

A razlog što hoću baš "racing" ulja je zato što imam malo težu nogu na gasu :)

Bardhal 10w60 je 1850 din/l. :O a opet nije najskuplji, MOL Racing 5w60 je 2400 din/l :D

sent from my Google Nexus 7 using Tapatalk 2
TAj MOL nije baš za civilnu upotrebu...to je pre ulje za neku Carreru GT3 koju više gaziš po amaterskim trkama nego u saobraćaju. Može, ali ništa ne dobijaš u realnom životu uodnosu na 10w-60.

Što nikad nisi probao Shell Ultra Racing, vrhunsko 10w-60 ulje koje ide i u Ferrarije? Voliše egzotične i alternativne brendove :) ?

Re: Motorna ulja

Poslato: 05 Apr 2014, 20:33
od TheWickerMan
Vidi se da volim, zato i sipam Q8 F1 :) pominjao si i pre Shella, planirao sam da ga probam . Nisam ga našao kod mene ali nonstop sam po BGu pa ću videti. Ko je ovlašćeni uvoznik za Shella?
Što se tiče MOLa, naveo sam ga kao "skupo" ulje, ali verujem da na duge staze nije baš dobro za moj motor...

Sent from my LG-P880 using Tapatalk 2

Re: Motorna ulja

Poslato: 05 Apr 2014, 22:18
od starac vujadin
Taj MOL je vrhunsko ulje i sigurno bi bilo dobro, ali ho'u da ti kažem da neki nebefit od njega ne bi imao, a skupo je.

Shell ima centralni representative office za Srbiju i nekoliko dilera, pa možeš da vidiš na Shellovom sajtu koji su i koji ti je najbliži.

Re: Motorna ulja

Poslato: 24 Apr 2014, 16:16
od Puzo81
Ako moze pomoc...

Od oca mi ostala buba 1200J "75to sa 74400km i posto cu uskoro do kuce hteo sam zameniti ulje jer nije menjano sigurno 2god.Poslednji put sam je palio u novembru prosle god.Od tada stoji garazirana kao u uvek.

Citao sam o uljima i pise da u nju ide 2.5L obavezno monogradno HD ulje gradacije SAE 30 (20zimi)! Kao ekvivalent kazu da je danas najslicnije minralno 20w-50 !

To monogradno je ovo http://www.ap-sport.rs/prodavnica/index ... t_id=45192 ili da pazarim neko 20w-50 ili 60 Mobil,Castrol...http://www.ap-sport.rs/prodavnica/index ... t_id=33772


Ova slika je iz bubinog usera

Slika

Re: Motorna ulja

Poslato: 24 Apr 2014, 19:10
od Geza

Re: Motorna ulja

Poslato: 29 Apr 2014, 12:20
od dragan

Re: Motorna ulja

Poslato: 29 Apr 2014, 12:35
od McGruja
Koji su tvoji? :)

Re: Motorna ulja

Poslato: 29 Apr 2014, 12:48
od Markoni
Bilo je vec davno price o ovome, ne znam da li i na ovom forumu ali mislim da da.
Ostalo je nedoreceno, osim sto mozemo na osnovu slika da komentarisemo sta nam se vise svidja... :)

Re: Motorna ulja

Poslato: 29 Apr 2014, 13:34
od dragan
McGruja napisao:Koji su tvoji? :)
nemam, u ovoj temi uglavnom pitam i citam... meni su previsoke temperature na kojima su testirali ta ulja...

Re: Astra G 1.6 16V, 2002

Poslato: 10 Jul 2014, 12:06
od Delija
Trosi 5l na 10k km? :kuku: Pa to je zrelo za otpad... :D
A da ti promenis auto? :mrgreen:

1.8 mi je trosio max 0.5l na 10k km...

Re: Astra G 1.6 16V, 2002

Poslato: 10 Jul 2014, 12:12
od nikaragva
dunx81 napisao: I kako se bližim intervalu zamene potrošnja lagano raste.
To je zato jer se ulje razredi. I meni je tako bilo na astri g dizel 2.0dti, dok sam koristio GM ulje. Do 7-8-10 hiljada nista, i onda ga sabije k'o vodu. To je do kvaliteta ulja. Jednostavno to je neki minimum, koji radi posao, nista posebno. Kada sam poceo sipati Mobil1, ili Motul, znao sam sabiti i preko 12000 bez da moram ista dosipati.