Re: Ratna tehnika
Poslato: 17 Mar 2013, 13:38
Patria AMV made in Finland


Patria AMV je oklopno modularno vozilo točkaš koji proizvodi finska firma " Patria Weapon System" pogona 8x8.
Prvi prototip vozila završen je 2001 godine, sa serijska proizvodnja je pokrenuta 2004 godine. Za to vreme vozilo je učestvovalo na velikim svetskim test vožnjama i ubedljivo pobedilo u odnosu na ostale slične rivale.

Familiju ovog vozila čini deset različitih modela, a osnovni model proizvodi se u više verzija i to. borbeno vozilo pešadije, komandno i sanitetsko vozilo. Po zahtevu kupca vrši se ugradnja različite opreme, što određuje i težinu vozila koje se kreće u granicama od 16-26 tona s tim da amfibija može biti maksimalne težine 22 tone.
Patriu karakteriše i primena komercijalnih komponenti, posebno kod hodnog dela vozila, čime se znatno smanjuje proizvodna cena vozila. Primena ovih komponenti imal je za cilj primenu dizel motora Scania DI 12 snage 405 kW

Verzije vozila:
Oklopni transporter naoružan sa mitraljezom kalibra 12,7mm, smeštenom u kupolu PLM 127 koja ima elevaciju-8 do +48 stepeni.
Kupcima se nudi i deset različitih tipova kupole od kojih neke imaju top 30mm
AMOS- automatski minobacač kalibra 120mm, sa kadencom od 24 granate u minuti opremljen sa vrhunskom artiljerijskom informatikom.
AMOS

NEMO- poluautomatski jednocevni minobacač kalibra 120mm, koji može biti ugrađen na sve oklopnike točkaše pogona 6x6 i 8x8, čak i na patrolno desantnim čamcima. Kupola je težine 1,5 tona pokriva prostor od 360 stepeni, a elevacija se krece-3 do 85 stepeni, posada broji 2-3 člana, a u kupoli je spregnut i mitraljez.
Korisnici Patrije AMV
Finska - Finska vojska je naručila 24 Patrije AMV sa AMOS minobacačkim sistemom i 64 sa daljinski upravljanom mitraljezom ili bacačem granata. Standardna verzija u finskoj vojsci znana je kao XA-360, a verzija sa AMOS minobacačkim sistemom XA-361.
Hrvatska - U srpnju 2007. hrvatsko Ministarstvo obrane odabralo je nakon dužih natječaja i testova Patriju AMV za novo borbeno oklopno vozilo Hrvatske kopnene vojske. U ugovoru vrijednom 112 milijuna eura naručeno je 84 AMV-a u verziji 8×8. Prvotni plan je plan bio uz 84 vozila u verziji 8×8 kupnja još 42 AMV-a u verziji 6×6, ali je ideja odbaćena. U planu je kupnja još 42 AMV-a u verziji 8×8. Prvih šest vozila u Hrvatsku bi iz Patrijine tvornice u Finskoj trebala stići do kraja 2008. Preostala vozila proizvodit će se u Đuri Đakoviću. Svih 84 vozila bit će isporučeno do 2012. godine,a prva dva vozila su isporučena iz Finske 9. prosinca. Dopremljena su u fabriku "Đuro Đaković" gdje će biti izvedena dodatna testiranja te ugrađena daljinski upravljan mitraljez-top
Poljska - Poljska je prvi kupac koja je 2002. naručila ukupno 690 Patria AMV vozila (KTO Rosomak) koje bi trebale biti isporučene u periodu od 2004. - 2013. godine, sljedeće 205 od 2014. - 2018.. Poljska vojska je naručila 313 Patria AMV s talijanskom kupolom Oto Melara sa 30 mm topom, 125 u izvedbi oklopnih transportera i 81 zapovjedno vozilo. Poljska će vojska dobiti i manji broj AMV-a u inačicama inženjerijskog i sanitetskog vozila. Osim konfiguracije 8×8 dio je vozila naručen i u konfiguraciji 6×6. Više od 160 Rosomaksa (poljska oznaka za AMV) dopremljen je kupcu od početka isporuke 8. siječnja 2005. Tek je nekoliko prvih vozila proizvedeno u Finskoj, a od 2005. cjelokupna proizvodnja poljskih AMV-a preselila se u poljski Wojskowe Zaklady Mechaniczne. Nekoliko Patria poljska je poslala svojim jedinicama u Afganistanu. Patria vozila namijenjena poljskoj poznata su još pod nazivom KTO Rosomak.
JAR - U svibnju 2007. godine Južnoafrička tvrtka Denel Land Systems je potpisala ugovor za izgradnju poboljšanih verzija Patrija AMV sa većom balističkom i minskom zaštitom. Ovi AMV-ovi namijenjeni su Južnoafričkoj vojsci. Patria AMV će zamijeniti Južno Afričke Ratele. Naručeno je pet različitih verzija: zapovjedna, minobacačka, verzija sa raketama, u verziji vozila za prijevoz pješaštva i AMV za topničku podršku. JAR je naručio 264 Patria.
KTO Rosomak
Slovenija - U lipnju 2006. godine Slovensko ministarstvo obrane odlučilo je da će Patria AMV biti novo borbeno oklopno vozilo Oružanih snaga Slovenije. Patria će isporučiti Sloveniji 135 AMV vozila do 2011. godine, (broj je redukovan) neke opremljene s NEMO topom a ostale sa Kongsberg kupolom. Većina vozila bit će napravljeno u Sloveniji u suradnji sa slovenskim firmama Rotis i Gorenje.
U finskoj je pokrenuta istraga o navodnom potplaćivanju Slovenskog ministarstva obrane i premijera Janeza Janše u vezi s odabirom baš Patrije za novo borbeno oklopno vozilo Slovenske vojske.
Švedska - Švedska je potpisala ugovor za nabavu 113 borbenih oklopnih vozila Patria AMV, ali švedski sud naredio je ponavljanje natječaja za nabavu. U kolovozu 2010. Švedska je naručila 113 vozila s opcijom da se broj naručenih vozila udvostruči. U poslu će se primijenjivati offset u stopostotnom omjeru. Svih 113 vozila trebali bi biti predani švedskim oružanim snagama do kraja 2013. godine.
Ujedinjeni Arapski Emirati - U siječnju 2008. godine Patrija je objavila da su Ujedinjeni Arapski Emirati zainteresirani za Patria AMV vozila sa kupolom sa ruskog BMP-3.



Patria AMV je oklopno modularno vozilo točkaš koji proizvodi finska firma " Patria Weapon System" pogona 8x8.
Prvi prototip vozila završen je 2001 godine, sa serijska proizvodnja je pokrenuta 2004 godine. Za to vreme vozilo je učestvovalo na velikim svetskim test vožnjama i ubedljivo pobedilo u odnosu na ostale slične rivale.

Familiju ovog vozila čini deset različitih modela, a osnovni model proizvodi se u više verzija i to. borbeno vozilo pešadije, komandno i sanitetsko vozilo. Po zahtevu kupca vrši se ugradnja različite opreme, što određuje i težinu vozila koje se kreće u granicama od 16-26 tona s tim da amfibija može biti maksimalne težine 22 tone.
Patriu karakteriše i primena komercijalnih komponenti, posebno kod hodnog dela vozila, čime se znatno smanjuje proizvodna cena vozila. Primena ovih komponenti imal je za cilj primenu dizel motora Scania DI 12 snage 405 kW

Verzije vozila:
Oklopni transporter naoružan sa mitraljezom kalibra 12,7mm, smeštenom u kupolu PLM 127 koja ima elevaciju-8 do +48 stepeni.
Kupcima se nudi i deset različitih tipova kupole od kojih neke imaju top 30mm
AMOS- automatski minobacač kalibra 120mm, sa kadencom od 24 granate u minuti opremljen sa vrhunskom artiljerijskom informatikom.
AMOS

NEMO- poluautomatski jednocevni minobacač kalibra 120mm, koji može biti ugrađen na sve oklopnike točkaše pogona 6x6 i 8x8, čak i na patrolno desantnim čamcima. Kupola je težine 1,5 tona pokriva prostor od 360 stepeni, a elevacija se krece-3 do 85 stepeni, posada broji 2-3 člana, a u kupoli je spregnut i mitraljez.
Korisnici Patrije AMV
Finska - Finska vojska je naručila 24 Patrije AMV sa AMOS minobacačkim sistemom i 64 sa daljinski upravljanom mitraljezom ili bacačem granata. Standardna verzija u finskoj vojsci znana je kao XA-360, a verzija sa AMOS minobacačkim sistemom XA-361.
Hrvatska - U srpnju 2007. hrvatsko Ministarstvo obrane odabralo je nakon dužih natječaja i testova Patriju AMV za novo borbeno oklopno vozilo Hrvatske kopnene vojske. U ugovoru vrijednom 112 milijuna eura naručeno je 84 AMV-a u verziji 8×8. Prvotni plan je plan bio uz 84 vozila u verziji 8×8 kupnja još 42 AMV-a u verziji 6×6, ali je ideja odbaćena. U planu je kupnja još 42 AMV-a u verziji 8×8. Prvih šest vozila u Hrvatsku bi iz Patrijine tvornice u Finskoj trebala stići do kraja 2008. Preostala vozila proizvodit će se u Đuri Đakoviću. Svih 84 vozila bit će isporučeno do 2012. godine,a prva dva vozila su isporučena iz Finske 9. prosinca. Dopremljena su u fabriku "Đuro Đaković" gdje će biti izvedena dodatna testiranja te ugrađena daljinski upravljan mitraljez-top
Poljska - Poljska je prvi kupac koja je 2002. naručila ukupno 690 Patria AMV vozila (KTO Rosomak) koje bi trebale biti isporučene u periodu od 2004. - 2013. godine, sljedeće 205 od 2014. - 2018.. Poljska vojska je naručila 313 Patria AMV s talijanskom kupolom Oto Melara sa 30 mm topom, 125 u izvedbi oklopnih transportera i 81 zapovjedno vozilo. Poljska će vojska dobiti i manji broj AMV-a u inačicama inženjerijskog i sanitetskog vozila. Osim konfiguracije 8×8 dio je vozila naručen i u konfiguraciji 6×6. Više od 160 Rosomaksa (poljska oznaka za AMV) dopremljen je kupcu od početka isporuke 8. siječnja 2005. Tek je nekoliko prvih vozila proizvedeno u Finskoj, a od 2005. cjelokupna proizvodnja poljskih AMV-a preselila se u poljski Wojskowe Zaklady Mechaniczne. Nekoliko Patria poljska je poslala svojim jedinicama u Afganistanu. Patria vozila namijenjena poljskoj poznata su još pod nazivom KTO Rosomak.
JAR - U svibnju 2007. godine Južnoafrička tvrtka Denel Land Systems je potpisala ugovor za izgradnju poboljšanih verzija Patrija AMV sa većom balističkom i minskom zaštitom. Ovi AMV-ovi namijenjeni su Južnoafričkoj vojsci. Patria AMV će zamijeniti Južno Afričke Ratele. Naručeno je pet različitih verzija: zapovjedna, minobacačka, verzija sa raketama, u verziji vozila za prijevoz pješaštva i AMV za topničku podršku. JAR je naručio 264 Patria.
KTO Rosomak
Slovenija - U lipnju 2006. godine Slovensko ministarstvo obrane odlučilo je da će Patria AMV biti novo borbeno oklopno vozilo Oružanih snaga Slovenije. Patria će isporučiti Sloveniji 135 AMV vozila do 2011. godine, (broj je redukovan) neke opremljene s NEMO topom a ostale sa Kongsberg kupolom. Većina vozila bit će napravljeno u Sloveniji u suradnji sa slovenskim firmama Rotis i Gorenje.
U finskoj je pokrenuta istraga o navodnom potplaćivanju Slovenskog ministarstva obrane i premijera Janeza Janše u vezi s odabirom baš Patrije za novo borbeno oklopno vozilo Slovenske vojske.
Švedska - Švedska je potpisala ugovor za nabavu 113 borbenih oklopnih vozila Patria AMV, ali švedski sud naredio je ponavljanje natječaja za nabavu. U kolovozu 2010. Švedska je naručila 113 vozila s opcijom da se broj naručenih vozila udvostruči. U poslu će se primijenjivati offset u stopostotnom omjeru. Svih 113 vozila trebali bi biti predani švedskim oružanim snagama do kraja 2013. godine.
Ujedinjeni Arapski Emirati - U siječnju 2008. godine Patrija je objavila da su Ujedinjeni Arapski Emirati zainteresirani za Patria AMV vozila sa kupolom sa ruskog BMP-3.
