Stranica 437 od 898

Re: Vazduhoplovi

Poslato: 26 Sep 2016, 14:08
od McGruja
A mi se žalimo sa kolima :)


Sent from my iPhone using Tapatalk

Re: Vazduhoplovi

Poslato: 26 Sep 2016, 15:45
od methane.master
Boeing se kvari puno. :D

Sent from mTalk

Re: Vazduhoplovi

Poslato: 26 Sep 2016, 17:17
od maxer
Pa moraju i mehaničari od nečeg da žive :kezo:

Re: Vazduhoplovi

Poslato: 26 Sep 2016, 20:21
od snork
Zu, jel ovo na tvojim slikama skroz aktiviran thrust reverser? Kod starih sovjetskih mašina je to izgledalo ovako. Verujem da ćeš prepoznati aerodrom: ;)

Slika


Evo još jedne slike aktiviranih reversa na istom tipu aviona (Il-62, postoje samo na spoljna dva motora). Mislim da bi se zapadni avioni raspali kad bi ih aktivirali ovako u vazduhu, pre nego što dodirnu pistu, što je kod ruskih sasvim normalna stvar:

Slika

Re: Vazduhoplovi

Poslato: 26 Sep 2016, 20:27
od McGruja
Ima raznih izvedbi reversera

Re: Vazduhoplovi

Poslato: 26 Sep 2016, 22:23
od zuzazu
@snork, za rivers na 737 ne znam 100% da li je ono bio maksimalan otklon kriski riversa.

Na ovom Iljusinu su motori na trupu, manji krak - manji moment.
Otvorena su mu oba riversa simetricno.
To sto ih je otvorio, ne znaci i da riversi rade, odnosno jos uvek nema kontra potisak vec ga koristi samo kao otpor.

Nije isto kao se otvori samo jedan i to na krilu. Ako je avion sa 4 motora nije isto ako se odbravi spoljni ili unutrasnji.

Na 737 riversi mogu da se otvore 3m (10ft) iznad zemlje.

Re: Vazduhoplovi

Poslato: 27 Sep 2016, 05:50
od snork
Hvala na objašnjenju. :thumbup: Ja sam to zamišljao malo drugačije. :D

Re: Vazduhoplovi

Poslato: 27 Sep 2016, 07:38
od McGruja
Ako nema potiska, reverseri ne rade? Na 737?

Re: Vazduhoplovi

Poslato: 27 Sep 2016, 07:41
od snork
Pa kad su motori na leru, verovatno imaju neki zanemarljivo mali potisak. Ako majstor doda gas, onda i potisak bude veći. :)

Re: Vazduhoplovi

Poslato: 27 Sep 2016, 09:12
od McGruja
Pa da, zato ovi ruski služe kao drag u leru

Re: Vazduhoplovi

Poslato: 27 Sep 2016, 13:13
od zuzazu
Od prilike tako.

Rucice reversa ne mogu da se povuku dok rucice gasa nisu blizu idle (recimo - ler).

Rucice imaju nekoliko polozaja a prvi je "otvoreno" cime su se kriske reversera otvorile i na taj nacin su otpor same po sebi.

Daljim povlacenjem rucica, motor pocinje da duva.

Slika

Re: Vazduhoplovi

Poslato: 27 Sep 2016, 22:37
od Heinz
http://youtu.be/2MEapiGMbxw

Re: Vazduhoplovi

Poslato: 30 Sep 2016, 14:07
od maxer
Ovi dronovi postaju sve savršenije tehničke igračke ali i sve dostupniji cenom:

https://youtu.be/p1d_ptE6yrc

https://www.dpreview.com/news/152991964 ... -mavic-pro

Re: Vazduhoplovi

Poslato: 02 Okt 2016, 14:09
od Risto
Super price Zu, kaze mi drugar koji radi za SR Tehnics da mi nismo svesni koliko toga ne radi na avionima a oni mogu normalno da lete. Da li je to tako i iz ugla pilota ili?

Re: Vazduhoplovi

Poslato: 02 Okt 2016, 15:41
od zuzazu
Ugao pilota i ugao tehnike moraju da se sloze jer se avion pusta na let na osnovu iste knjige koju obe strane citaju (MEL - minimum equipment list).

Svi sistemi u avionu su najmanje duplirani. Cak i indikacije. Na taj nacin otkaz jednog sistema moze da pokrije drugi, ispravan sistem.

Problem nastaje kada postoje visestruki kvarovi, gde kombinacija dva ili vise neradecih sistema moze da prizemlji avion.

U posebnim prilikama moguce je cak poletanje dvomotornog aviona samo sa jednim motorom.

Celokupna stvar je smisljena odavno jer je zakljuceno da bi zbog kompleksnosti nekog kvara avion bio dugo prizemljen, za cega u izvesnim slucajevima nema osnova jer postoji drugi operativni system koji ga pokriva.

Kako se vremenom svaka dobra ideja pretoci u njenu suprotnost, tako je i ovde slucaj.

MEL je postao izgovor da kompanija posalje neispravan avion na let jer nema rezervni deo na stanju ili mehanicare mrzi da rade (ili ne znaju da se izbore sa nekim kvarom, ima i toga).

Kada istekne propisani vremenski limit za popravak, mehanicari samo premeste neispravni deo na drugi avion, nakon cega limit za popravak pocinje da tece na tom drugom avionu.

Pa tako neispravan deo seta u krug po celoj floti....

Normalno, samo je pilotovo dupe u vazduhu, tako da ovako otpremljen avion na let zaista moze da predstavlja neprijatnu situaciju.