Stranica 45 od 253

Re: BMW - generalna tema

Poslato: 03 Mar 2015, 16:30
od Laki021
Xepoj87 napisao:Matematika je prosta, uopste moj primer nema veze sa tim, meni razlika dizel/benzin ide preko 5l lagano, jer vozim 95% grad i to pod dobrim gasom, pa ja moj primer nisam ni spominjao, samo kilometraze koje ljudi najnormalnije prelaze.
U eu je prosek predjene kilometraze otprilike duplo veci nego nas, pa tvojih 100k km nema nikakvu vrednost, vec je realnije 150k km za 5 godina.

Ja lepo kazem da je dizel isplativ onom koji prelazi dosta km, a ti kazes kako ljudi precenjuju isplativost dizela.

Drugo, na tvom linku je razlika 2.7l, gde je dizel uzorak od 260 automobila, a benzinski od 48 automobila.
I opet, kod nas je exploatacija pretezno gradska, gde ce prosek biti veci.
A cena goriva je samo trenutno niza, inace je premium benzin, koji moderni benzinci zahtevaju, bio oko 20 dinara skuplji od dizela.
Neka je razlika i 3l, po ceni od 1.3e po litri, to je 3.9e na 100km ili 390e na 10.000km, sto znaci da na 150.000km, razlika ispadne 5850e, neka bude 5500e, za navodno skuplje odrzavanje dizela.
Da ne spominjemo one koji prelaze 50k km godisnje...
Ili recimo, razlika izmedju V6 benzinca i V6 dizela.

Nekome to znaci, nekome to ne znaci, ali razlika je znacajna.

Ja prvi volim vise benzince i zelja mi je da mi sledeci auto bude benzinac, ali treba ostati realan i reci prednosti i jednog i drugog.

Mnogo ti je kreativna matematika :)
Nije samo privremeno benzin jeftiniji, bice jos veca razlika kada dovedu akcize na isti nivo sto je plan samo sto to rade postepeno. Dizel je sam po sebi skuplje gorivo, jedini razlog za to sto je negde jeftiniji su razlicite akcize. Kao sto mozes da sipas premium benzin mozes i premium dizel koji je skuplji od obicnog dizela.

Zapravo sa 320d cak treba porediti 320i, on trosi jos skoro litru manje od 328i koji je druga kategorija, pa je razlika jos manja.

I na kraju nek je i 5000 na 150 000km (ne znam zasto je 150 000 ali nek bude), ako si u medjuvremenu puko 30 000e na gubitku vrednsoti auta, ako si za registraciju osiguranja puko jos 10 000e, ako si na odrzavanje potrosio jos 5 000e-10 000e (pranja, servisi, gume, i sl), sto je vec preko 50 000e, da li je bitna razlika tih 5 000e kad ta dva auta u voznji nisu uporediva (320d i 328i), po meni je to debelo preterivanje i uzimanje kao bitnog argumenta pri kupovini tih kola. Razlika benzin dizel moze biti bitna kod jeftinih kola, kod skupih je prakticno zanemariva.

Re: BMW - generalna tema

Poslato: 03 Mar 2015, 16:52
od Xepoj87
Pa gde nadje 5-10.000e za odrzavanje kola, koja imaju besplatno odrzavanje 5 godina, ukljucujuci i potrosne delove?
Vecinu kupaca sa tolikim parama ne zanimaju razlike u performansama izmedju ta dva, sto je ocigledno po prodajnim ciframa.

Dizeli ne zahtevaju aditivirani dizel, koji je skuplji fazon 2-4 dinara od obicnog, dok novi benzinci zahtevaju premium benzin od 98 i 100 oktana, koji je 20 dinara skuplji od obicnog.
Koliko vidim, 98 je od dizela u Nemackoj skuplji za 20 centi, sto je 24 dinara, ko zna koliko je tek 100 oktana, koji ce realno svako da sipa u 328i...
Cak je i 95 skuplji od dizela u vecini zemalja.
Retke su zemlje i obicno siromasne, gde je benzin toliko pao, da je jeftiniji od dizela.
Sto je jos oko 1000e na onu cifru od 5000e, ili neka ostane 5000e za manje kilometraze ili 320i.

I opet, koja je razlika u ceni izmedju registracije 320d i 328i u Svajcarskoj ili ako znas u EU?

Takodje sam primetio da vlasnici dizele vise stiskaju od benzinaca, da se ovi sa benzincima vise preracunavaju za potrosnju.

Re: BMW - generalna tema

Poslato: 03 Mar 2015, 17:01
od Laki021
Pa naravno da ces da potrosis 5-10 000e na svakojake stavke. Besplatno odrzavanje je do 100 000km, ne 5god, pa imas jos 50 000km da ga odrzavas, pod pretpostavkom da ti tad nista ne otkaze. Osim toga nekoliko puta ces menjati komplet guma (sto nije bas jeftino za ta kola), koliko ces ga puta prati, tecnosti za stakla i sl itekako se to nakupi. Eto vidi samo za gume RunFlat 18 koliko ti treba.

Rekoh vec, dizel je jeftiniji u zemljama gde je akciza na dizel osetno niza od one na benzin. Srbija nece vise biti jedna od tih zemalja (a vec sa sadasnjom umanjenom razlikom cene akcize je dizel skuplji. U Ch je dizel otkad ja znam uvek bio skuplji (Ch nije bas ni siromasna), nekad vise nekad manje.
U Ch zavisi od kantona, mene bi identicno kostala registracija za 328i i 320d, za druge evropkse zemlje pojma nemam a ne vidim ni zasto je bitno, tesko cemo naci univerzalnu racunicu koja vazi u celom svetu.

Re: BMW - generalna tema

Poslato: 03 Mar 2015, 17:02
od Ivan
Tako mene drugar naftomrz stalno smara kako benzinci trose skoro kao dizeli, a 2000rpm predje samo kada mu zafali brzina za saltanje :D

Послато са GT-N7100

Re: BMW - generalna tema

Poslato: 03 Mar 2015, 17:05
od Velja
Morate ukalkulisati u tu vašu matematiku i godište kola. Pre >5-6 god su benzinci uglavnom bili atmosferci i mnogo su više trošili od turbo-dizela iste snage, pogotovo kod težih auta. Danas je dosta drugačije i mislim da Laki o tome piše.

Re: BMW - generalna tema

Poslato: 03 Mar 2015, 17:12
od Ivan
Ali i dizeli manje trose, pa 325d manje trosi od 318tds, a ima 130ks i 260nm vise.

Послато са GT-N7100

Re: BMW - generalna tema

Poslato: 03 Mar 2015, 17:16
od Xepoj87
Ne, bolje da uzmemo primer gde je u par zemalja neznatno jeftiniji benzin, nego u 90% zemalja, gde je skuplji ;)

Ok, kako bilo, odrzavanje ne moze da te kosta 10.000e ni u ludilu, 5.000e mozda.

Opet je tu 6.000e razlike u gorivu, sto je jednako 20% ukupnih troskova, a u vecini zemalja je takodje 320d znacajno jeftiniji za registraciju, zbog manje co2 emisije, koja je dve klase ispod.
A verovatno je i osiguranje jeftinije.

I tu je opet ovo sto Ivan kaze, vlasnici benzinaca zaista laganije voze u proseku, jer im stiskanjem gasa potrosnja ide u tri lepe, dok stiskanjem dizela dodjes do potrosnje stakanja benzinca.

Veljo, mi o tome i pricamo, nema poente da pricamo o starim benzincima i dizelima :)

Jeste se razlika smanjila, kada se vozi lagano, ali stiskanjem na gas, benzinac ode u nezamislive cifre i za duplo jaci dizel.

Re: BMW - generalna tema

Poslato: 03 Mar 2015, 17:22
od Velja
Ivan napisao:Ali i dizeli manje trose, pa 325d manje trosi od 318tds, a ima 130ks i 260nm vise.
Ipak su benzinci po pitanju potrošnje (a zbog emisije CO2) više napredovali, dok se kod dizela gruvala snaga u okviru zadatog zagadjenja i potrošnje.

Re: BMW - generalna tema

Poslato: 03 Mar 2015, 17:27
od methane.master
dragan napisao:Danas je pala jedna vožnja serije 2, u nekoj nadrk opremi, auto je skroz ok, prostora dovoljno, izrada veoma dobra, motor 1.5d malcice mrtviji u podrumu, posle lepo povuce 2.5-4k rpm...
Samo cena... Malcice previse...
Trocilindraš?

Re: BMW - generalna tema

Poslato: 03 Mar 2015, 18:29
od starac vujadin
U upoređivanjima isplativosti benzin vs dizel, a time se Nemci mnogo bave i prave često ta upoređivanja nikada ne bi upoređivali 320d sa 328i jer je vrlo retka u relanosti takva dilema kod kupaca. Tu je realnije staviti 320 benzin. Tako da tu postoji daleko veća početna razlika u ceni u konkretnom slučaju.

Drugo, s obzirom na promene odnosa cene benzina i dizela u mnogim državama logično je da će se istopiti prednost dizela u postprodaji. Recimo, primer je da je Giulietta 1.4 turbo traženija na zapadu kao polovnjak nego Giulietta 2.0 jtdm sa istom snagom.

Treće, ako se priča o kilometražama od 150000+ km treba računati i da kod dizela može da dođe do skupih kvarova, skupljih nego kod benzinca, pogotovu što se dizlei češće nego ranije voze agresivnije, a amortizacija dizela koji se vozi agresivno je daleko veća nego amortizacija oštro voženog benzinaca. Ovo je hipotetička kategorija jer se ne zna sa sigurnošću kada će uslediti, ali nije zanemarljiva jer su to relani kvarovi koji se pojavljuju u nekim rasponima kilometraže, tj. baš se često dešava ovde kod nas sa uveženim primercima.

Re: BMW - generalna tema

Poslato: 03 Mar 2015, 18:45
od dag81
A sta je to na savremenim benzincima manje rizicno da ode dizne(isto skupe), zamajc(isto skup), turbo(isto skup).
Jedino DPF je razlika kada se gleda odrzavanje.
Ne znam ali vozio sam i benzince novije malolitrazne i one sa prosecnom ccm, ali za svakodnevni auto uvek pre dizel. Za drugi ili vikend auto bih odabrao benzinca, kao i za segmente A, B.

Re: BMW - generalna tema

Poslato: 03 Mar 2015, 18:49
od Xepoj87
Koji su to tokiki skuplji poznati kvarovi kod twin turbo dizela, od.twin turbo benzinca? Razlika kod 320i i 320d je u 1000e takodje, u korist 320i, ali su i tu onda losije performanse kod 320i.
Ali kada bi pricali da se isto voze benzin i dizel, razlika bi bila jos veca.

Edit, pretece me Dag.

Dpf je apsolutno nebitan na kilometrazama ispod 250.000km.

Sent from my Sony

Re: BMW - generalna tema

Poslato: 03 Mar 2015, 18:53
od ftj
To da je dizel manje otporan na ostru voznju je po meni predrasuda iz nekih drugih vremena. Meni je logicnije da ce se pre raspasti motor koji se tera skoro do blokade kako se inace tera benzinjara kad se prži, nego dizelaš koji i pri prženju ne izlazi iz opsega 2 do 3.5k obrtaja.

Re: BMW - generalna tema

Poslato: 03 Mar 2015, 18:58
od starac vujadin
Ovde pričamo o troškovima dizela vs benzinca. Što mora da se radi o turbo benzincu? No, dobro, neka bude i turbo benzin. To što turbo benzinski motor ima iste delove kao turbo dizel to ne znači da će automatski kvariti ti delovi kod benzinca s istom učestalošću kao kod dizela. Npr, zamajac koji trpi veći obrtni moment u manjem radnom opsegu nego zamajac kod benzinskog motora će uvek odlaziti pre kod dizela.
I ne radi se samo o tome. Dizeli su teži od benzinskih parnjaka. Shodno tome imate veću amortizaciju vešanja i kočionog sistema ako se voze na sličan način.

Re: BMW - generalna tema

Poslato: 03 Mar 2015, 18:59
od dragan
@mm- da, taj. Skroz je ok, tih u voznji, malli potrosac, jedino ima bas osetne vibracije kad radi u start-stop modu pa kad pali... Ali da ne pisem previse, bice tekst gde treba...