Stranica 442 od 898
Re: Vazduhoplovi
Poslato: 14 Okt 2016, 02:23
od Cica Maca
Zznam da postoje MiG-21U, poznat i kao U-400, MiG-21U-600, MiG-21US i MiG-21UM. MiG-21UB nije nikada postojao, osim sko ga neko sa ovih prostora nije izmislio. Dakle , postoji po jedan trenazni za svaku od cetiri generacije migonja.
Sent from my Sony XPERIA
Re: Vazduhoplovi
Poslato: 14 Okt 2016, 05:17
od Heineken
Vidis da sam greskom keca nazvao UB umesto UM..
Nije niko izmislio oznaku

Re: Vazduhoplovi
Poslato: 14 Okt 2016, 08:48
od Delija
23UB i 29UB i zvanicno postoje kao trenazni dvosedi, ali se i 21UB pominje na dosta mesta - kod Nemaca, Hrvata, Ceha, Poljaka, nas... Moguce da su trenazne dvosede "prekrstili" po ugledu na 23 i 29.
https://acesflyinghigh.wordpress.com/20 ... rnization/
Re: Vazduhoplovi
Poslato: 14 Okt 2016, 10:34
od Cica Maca
Kako ih ko zove na svom tlu, stvar lokalne volje/zelje. Gledam da vazduplohov nazovem originalnim imenom. Jos jedan primer, MF koji se nalazio u GDR-ovom Luftwaffeu nije zaista MF vec M. Taj M je prosao lokalne modifikacije i tako je i dobio dodatak u vidu MF ali samo na lokalnoj teritoriji. Inace, u zemlji porekla, ta verzija se i vodi kao lokalna modifikacija M. Cisto da ljude zbunim jer je postojao i originalni MF (i stvarno bio MF za to vreme).
Sent from my HTC mobile
Re: Vazduhoplovi
Poslato: 14 Okt 2016, 13:51
od H4wkeye
snork napisao:H4wkeye napisao:Malo pre sam bio po dvoristu i cujem zvuk probijanja zvucnog zida ali je bio onako potmuo, kao da je sa velike visine. I pogledam ja gore i vidim jedan tanak trag od aviona na nebu, nisam uspeo da vidim koji je avion jer je bilo bas visoko i sitno. Na FlightRadar24 ne pokazuje nista. Da li je borbeni avion u pitanju? Da li uopste ovi manji avioni tipa Cessna Citation X mogu da probiju zvucni zid?
H4wkeye, probijanje zvučnog zida nije mala stvar, u konstrukcionom, aerodinamičkom i energetskom smislu. Od putničkih aviona, postoje samo dva koja su to mogla: Tupoljev 144 i BAC/Aerospatiale Concorde. Tj, ne samo da mogu, nego su bila projektovana i uspešno korišćena na brzinama od 2 M.
Neki avioni konstrukciono mogu da pređu granicu od 1 M, ali nemaju dovoljno snažne motore za to, npr. naš/rumunski Orao.
Praktično svi lovci/presretači i većina jurišnika/frontovskih bombardera napravljenih u poslednjih 60 godina može da se kreće nadzvučnom brzinom, većina da dotera do 1.5 - 2 M, pa i malo više. Od strateških bombardera danas u upotrebi to su B-1, Tu-22 i Tu-160. Svi oni to rade samo u izuzetnim situacijama, i na energetski neefikasan način (aktiviranje dodatnog sagorevanja - forsaža u motorima).
Samo mali broj aviona je projektovan da "superkrstari", tj. da im nadvučni režim bude onaj u kome provode najviše vremena i da se tako kreću bez korišćenja forsaža. Osim pomenuta dva putnička, tu su još i: presretač MiG-25 (maks. brzina 3 M), njegov naslednik MiG-31 (maks. brzina 2.8 M), špijunski avion Lockheed SR-71 (maks. brzina 3 M) i bombarder XB-70 (nije ušao u serijsku proizvodnju, maks. brzina 3 M). Koliko znam, to je sve.
Za F-22 i Suhoj T50 (PAK-FA) se navodi da su sposobni da superkrstare brzinom do 2 M, ali nisam siguran da je to tačno.
I za kraj, evo jednog odličnog sajta:
http://testpilot.ru . Na njemu ima dosta podataka o pomenutim super-brzim avionima, ali i mnogim drugim koji su postojali samo kao projekti ili eventualno prototipovi.
-----
EDIT: A odgovor na pitanje je: to što si video jeste bio borbeni avion, MiG-29 ili 21.
Hvala na detaljnom postu.

Pogledacu i taj link

Re: Vazduhoplovi
Poslato: 17 Okt 2016, 16:08
od Ji 4Tze
Flying the New HondaJet – AINtv
https://www.youtube.com/watch?v=uyrSWF2-0KI
Re: Vazduhoplovi
Poslato: 18 Okt 2016, 15:42
od zuzazu
Ruzan avion za sve pare.
Re: Vazduhoplovi
Poslato: 18 Okt 2016, 15:52
od Velja
To je politika brenda u poslednje vreme...
Re: Vazduhoplovi
Poslato: 21 Okt 2016, 13:05
od cozmo
Prica:
"Na 4000 fita i na 15nm smo stabilizovali ILS za RW 30.Zači dosta ranije.Kapetan je leteo.I sve do 300 fita bilo je ok.I tada je nervoznim pokretima napustio pravac za jedan dot na levo.Asistirao sam mu i čitao podatke.I zvršio je popravku u desno i na gore,tako da smo izgunili ILS.Pošto smo krenuli na gore nije bilo panike,rekao sam da krenemo u pull-up.Ali odgovora nije bilo.Ponovio sam još tri puta,kapetan je nije reagovao.Kada je kroz neku rupu u oblaku ugledao setla na pisti,skinuo je snagu motora.Čuo se udar metala o metal,kako je komandovao nervozno i nekontrolisano.Tada sam mu oteo komande,gurno ručice gasa do kraja,a li se ništa nije dešavalo,jer to su bili stari motori bez high idle.Trebalo im je oko 10 sec da prime snagu.A to je bila večnost.Motori su ponovo oživeli ali na par metara iznad zemlje.Ublažili smo udar,ali je ipak bio 2 "G".Zakačili desnim krilom o pistu.Točkovi su se nalazili van piste.Nisu se aktivirali graug spoilers jer su se oni kod B-727-200 nalazili na levoj nozi stajnog trapa.Protrčali smo 360m kroz njivu i mokar sneg i poleteli.Za to vreme čulo se puckanje plastike,oplate od enterijera.Kakvo su bile torzione sile.Jedini instrument koji je radio je bio brzinomer i alternativni speri horizont.Svi ostali instrumenti od udara nisu funkcionisali.Za narednih 10 minuta svi instrumenti su profunkcionisali.Tada je sa tornja javio moj drug Stevanović koji je radio rečima:"šta se to desilo Pajo".Čuo je jaki zvuk motora ali nas nije video.Odgovorio sam mu da ce mo se posle ispričati.Prebacio nas je na radarsku kontrolu.Kapetan je bio nem narednih 17 min.Vodio sam vezu i leteo.Ostali su zabelezena njegova pritiskanja dugmeta mikrofona ali glas mu nije se nije čuo.Kada smo sleteli i avion počeo da smanjuje brzinu počeo je da opet nekotrolisano riverse vrača i idle položaj,avion je tada dobio novo ubrzanje.Jedva smo savladali poslednju krivinu na kraju piste.I zamalo nismo oštetili finger za vreme parkiranja.I tada je prvi put rekao:" hajde ovo da zaboravimo".Istrčao sam da vidim avion.Desno krilo ošteceno, gondola st.trapa puna zemlje.Bio je mehaničat čuveni Đuka.Koji je mucajuci rekao:"familijo,sve ce mo mi da sredimo.Krenuli smo kucama,svako svojim prevozom.Ja kombijem sa STW.Kada sam legao u krevet,vracao sam film da li je moguce,i tada popijo tri male lozove rakije,jednu sam prosuo u krevet.Pre toga nikada nisam pio.Zvoni telefon,oko 01.30h,policija zove.Reli su druže spremite se dolazimo po vas.Odvezli su me u bolnicu na Bežanisku Kosu na vađenje krvi.Prvo što mi je palo napamet,kako cu opravdati ove rakije.Tamo su već bili kapetan i flajter..Flajter me pita da li sam nešto popio.Rekao sam da sam popio tri male loze.A on mi reče da je popio 2 dc vekije.Kapetan je cutao.Posle vađenja krvi odvezli su nas u policiju.I rekli da se šetamo svako u jednom hodniku,da se ne dogovaramo.I da nece da nas stave sa kurvama i lopovima u podrum dok ne dođe neki policiski stručnjak za avijaciju.Sve vreme u kabini je sedeo dispečer Čujić, Šara je sedeo sa stjuardesama.Tadašnja instruktorka-perser Olgica Toskov mi je ispričala ponašane Šare Simonovića u putničkoj kabini.Počeo je da joj izjavljuje ljubav.Recima:viđi kada si ti došla u JAT,ja sam hteo da te ženim....Sve je to trajalo dok se nisu vrata otvorila.Zbrisao je prvi iz aviona zaboravivši na ljubav.Što dokazuje da smo svi mi ljudi,ma koliko ili piloti."
Re: Vazduhoplovi
Poslato: 26 Okt 2016, 09:13
od zuzazu
Airbus A380 je avion ciji je projekat iz Evrope izvukao ogromnu svotu novca.
Nevidjena reklama je pratila svaki let ovog aviona.
Odavno sam pisao da je avion osudjen na propast kao i svaka druga megalomanska ideja.
Iz Emirates koji ima najveci broj ovih aviona, zvanicno ne stize ni jedna informacija o kvarovima.
A cak i ovakve slucajeve koji su ocigledni, kompanije pokusavaju da umanje ili slazu.
British Airways said: " The flight from San Francisco diverted to Vancouver after members of the cabin crew became unwell. The cabin crew were checked as a precaution at local hospitals before being discharged."
http://www.independent.co.uk/news/world ... 79321.html
Cabin smoke/fume/fire je ubedljivo najopasnija situacija u kojoj mogu da se nadju avion i posada.
Vrlo ruzan trend koji je "popularan" u avijaciji poslednjih dvadesetak godina. "Nista se nije desilo".
Upravo Bajkerov post o Vladi Vodopivecu govori najbolje gde ovo cutanje moze da odvede. Turkish Airlines je imao najavu bombe za taj let. Precutali su da "ne bi dizali paniku", i 'ladno za taj let iznajmili avion druge (Vladine) kompanije.
Re: Vazduhoplovi
Poslato: 26 Okt 2016, 10:35
od cozmo
Sestra od moje zene je kontrolor letenja u Edmontonu. Tuda su preleteli ali nisu sletali zbog vremenskih uslova ispod propisanih minimuma. Nije prijavljeno nista kod putnika, samo mucnina kod posade "possible of fumes". Dakle neka isparenja. I samo posada. Ko zna sta je bilo, ali mislim da nikakve veze sa avionom nema, bar zasad tako deluje. Niko od putnika nije nista osetio.
Kad smo kod toga, B787 je mnogo losiji po pitanju kvarova, odnosno losije se pokazao, pri tom imao je i ono ludilo sa li-on baterijama koje i dalje ne znaju sta moze da ih saceka

Re: Vazduhoplovi
Poslato: 26 Okt 2016, 14:23
od Heinz
Re: Vazduhoplovi
Poslato: 27 Okt 2016, 09:24
od zuzazu
cozmo napisao:Nije prijavljeno nista kod putnika, samo mucnina kod posade "possible of fumes". Dakle neka isparenja. I samo posada. Ko zna sta je bilo, ali mislim da nikakve veze sa avionom nema, bar zasad tako deluje. Niko od putnika nije nista osetio.
Kad smo kod toga, B787 je mnogo losiji po pitanju kvarova, odnosno losije se pokazao, pri tom imao je i ono ludilo sa li-on baterijama koje i dalje ne znaju sta moze da ih saceka

"Neka isparenja", odakle god da su dosla - najopasnija su pojava sa kojom posada moze da se susretne.
To sto niko od putnika nista nije osetio (dva su hospitalizivana), a 3 pilota i 22 clana kabinske posade zatrazila lekarsku pomoc je verovatno boza jer ce avion kao u nizerazrednim filmovima da sleti putnik?
B787 je kao i drugi modeli morao da prelezi decije bolesti. Ne postoji model aviona koji je bio idealan. NTSB je sproveo istragu, pronasao problem, poslao korektivne mere proizvodjacu koji je postupio po njima.
Za razliku od BUSa koji svoje probleme krije. Ono sto se i saznalo, blago je reci da je sumnjivo. Samo iz Emirates stizu vesti koliko primedbi ima A380 koji je dobio saljivi naziv A180 - kako poleti, tako mu nesto otkaze pa napravi zaokret 180 stepeni da se vrati na aerodrom poletanja.
Re: Vazduhoplovi
Poslato: 27 Okt 2016, 09:59
od cozmo
Re: Vazduhoplovi
Poslato: 27 Okt 2016, 11:17
od zuzazu
Bravo!
Upravo to je razlog - mass hysteria.
Masovnoj histeriji su narocito podlozni piloti i neodgovorno kabinsko osoblje jedne leve kompanije kao sto je British Airways.
Nisam ni sumnjao da ce Bus da krene sa ovakvim glasinama. Po obicaju, u pitanju je ljudski faktor a niposto avion.
Trebalo bi znati, a o tome je vec pisano ovde na temi, da se u slucaju dima u kabini duze moze opstati ako se spusti do poda.
Upravo su clanovi kabinske posade sve vreme na nogama i glava im je u gornjoj trecini visine kabine, pa i jeste najlogicnije da na njih najvise deluju eventualna otrovna isparenja.