Jedna priča o kapetanu Rakiću:
Udes B-727 na Kipru na letu Istanbul-Ercan,27.02.1988g:Radeca posada je bila Capt.Rakić,kopilot Šišović,flajter Stanisavljević.DHC posada capt.Glišić,kopilot Prokopijević,flajter Tomić.Plus 4 STW radece,4 STW DHC i Tučin koji je pratio avion i plaćao gorivo na domacim linijama.Ukupno 15 ljudi.Nije bilo putnika.
Procedura dolaska na taj aerodrom bila je VOR-neprecizni prilaz,za RW 29.Dodje se na VOR na 6000 ft,odlet 10nm,i na 3000ft se udje u VOR approch..I nastavak je niski krug i vizeolno sletanja u RW 11,zbog ledjnog vetra od 15kt. Sa te strane je blizu je ZONA NIČIJE ZEMLJE,koja je veoma osetljiva na podeljenom Kipru.
Da bi skratili proceduru,(vreme je bilo lepo, vedro,samo 1/8 oblacnosti,koja je pokrivala vrhove planine severno od aerodroma) trazili su vizuelni prilaz za RW 11.Vetar je bio iz 100 15kts,a avion prazan.I zato se prosto nametaolo da naprave vizuelni prila za RW 11,a ne da rade punu proceduru i niski krug zbog spomenutog vetra.Po odobrenju kontrole, napustili su sigurnosnu visinu od 6000ft.U poniranju im se preprečila oblak,krenuli su desno da ga zaobiđu,ali i oblak de pomerao zbog vetra istočnog vetra op 15kts .U strahu da ne udju u Grčki deo ostrva,zakačili su oblak i izgubili vizuelni kontak sa terenom,na visini koja je nebezbedna.Umesto da odmah naprave
Missed approach ,nastavili su poniranje.Tada je dva puta kopilot pitao kapetana:”šefe šta da radino”,ali odgovora nije bilo.U istom trenutku su izbili ispod donje baze oblaka,aktivirao se ground proximity warning system. Rotirali avion,pošli u levi zaokret da bi izbegli prepreku,flajter Stanisavljević je gurao rućice gasa preko standardne preporučljive snage,a kapeten ga je opomenuo,da ne preteruje,jer ce da napravi overboost motora.Koja je to bila katastrofakna grška.Niko ne garantuje da bi ih to spasilo,ali to je posledica stalne preporuke da se motori čuvaju I štede.
Glavni ing. Drago Tumbas za motore u školskom centru je govorio da su motori projetovani da izdrze ta extremna naprezanja.Samo se to posle napise I trazi se pregled motora.
Zanimljivo je,da kapetan Glišić,koji je bio DHC posada,uleteo u kabinu pre udara I pitao :”ljudi šta to radite” ! Zafalilo im je par metar da prelete preko vrha planine.
Koju godinu pre ovoga. Rakić je provezao tek remontovan B727 kroz gradonosni oblak i izubijao ga. Umesto da bude kažnjen, nastavio je da leti. Iznad je rezultat,
