Ratna tehnika

Razne teme, pitanja, iskustva
Odgovori
Korisnikov avatar
Dusan
Reactions:
Postovi: 4285
Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:26
Lokacija: Wien

Re: Ratna tehnika

Post od Dusan »

Cica Maca napisao:Slika


O velicini grdosije... Pa, moras da stanes blizu, da shvatis koliko si u stvari mali. :nesvest:
Covek ustvari stoji i gleda avion iza, prilcno zbunjujuce na prvu.
There's nothing worse than making your hand and losing it all, because you were drawing dead to start with.
Korisnikov avatar
maxer
Reactions:
Postovi: 6672
Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:36
Garaža: Ford Focus II Mk2 1.6 16V
Lokacija: Zaječar

Re: Ratna tehnika

Post od maxer »

HKS,
ova je prava za upoređenje 31-ce i ostalih Ruskih aviona
Slika
Korisnikov avatar
Cica Maca
Reactions:
Postovi: 739
Pridružio se: 24 Okt 2013, 13:03
Lokacija: Beograd

Re: Ratna tehnika

Post od Cica Maca »

I ovo cudo je ogromno, jedva iz ovog ugla zgurano u objektiv...


Slika


Nosna noga je na nivou drugog sprata (vidi se cova ispod)...


Slika


A o ovoj strvini... pa nemam reci da opisem velicinu (opet coveculjak)... :kuku:


Slika


I sva tri zajedno...


Slika
Slika
Korisnikov avatar
BAJKER
Reactions:
Postovi: 6086
Pridružio se: 13 Jan 2012, 15:34
Garaža: Suzuki SX4 1.5 MTB Cannondale bike
Lokacija: Zemun,Beograd,SRBIJA.

Re: Ratna tehnika

Post od BAJKER »

SAAB predstavio novu generaciju Gripena
Kako prenosi T6
Slika
Gripen E i F imaju drugačiji položaj nogu i kućišta glavnog stajnog trapa što je omogućilo da ove verzije nose više goriva i da imaju dva podtrupna nosača
Švedska kompanija SAAB predstavila je juče u svom pogonu u gradu Linköping novu generaciju višenamenskog borbenog aviona Gripen.
Reč je o varijantama jednoseda JAS-39E i dvoseda JAS-39F. S obzirom na stepen pretrpljenih izmena i modernizacija u odnosu na modele C i D nove verzije bile su poznate i po oznaci Gripen NG (New Generation). Konkretno na jučerašnjoj ceremoniji prokazan je jednosed Gripen E odnosno avion za testiranje 39-8.
Događaju su prisustvovali zvaničnici švedske avio-industrije, njihovih domaćih i inostranih kooperanata, komandanti pojedinih Ratnih Vazduhoplovstava, važne političke i vojne ličnosti iz nekoliko država kao i predstavnici medija.
Prisutnima se obratio komandant RV Švedske koji je nakon kratkog podsećanja istorije upotrebe Gripena objasnio zašto je rađeno na razvoju nove varijante ovog aviona naglasivši pre svega da je to urađeno kako bi Gripen NG mogao da ostane u naoružanju i da bude konkurentan na tržištu narednih 30 i više godina.
Potom je komandant RV Brazila general Nivaldo Luiz Rossato obrazložio zašto je ta država izabrala novu verziju Gripena za opremanje svojih avijacijskih jedinica. Napomenuo je da je SAAB imao najbolju ponudu vrlo savremenog aviona koji će u potpunosti zadovoljiti brazilske potrebe a veliku korist od ovog posla imaće kako brazilska vojna tako i duge grane industrije.
Slika
Najuočljivija razlika između Gripena E i Gripena C na prvi pogled je infracrveni sistem za za traganje i praćenje (IRST) koji se nalazi ispred vetrobranskog stakla
Predstavnik SAAB-a objasnio je kako je Gripen evoluirao u novu verziju. Tu su pre svega jači motor i veća količina unutrašnjeg goriva – samim tim je povećan dolet i borbeni radijus, povećana je nosivost spoljnjeg tereta a tu je i šira lepeza naoružanja. Prvi će nositi raketu vazduh-vazduh Meteor, imaće potpuno novu avioniku koja podrazumeva fuziju senzora, poboljšana je situaciona svest pilota a tu su i unapređen sistem za protivelektronska dejstva, data link, sistem za komunikaciju sa kriptozaštitom.
Članovi Gripen tima pojašnjavali su da je SAAB jedna od retkih firmi koja kupcu isporučuje kompletan sistem koji osim aviona uključuje obuku, simulatore i kompletnu logistiku koja se pažljivo razrađuje u skladu sa željama korisnika. Za novu varijantu istaknuto je da je postojao mali rizik razvoja, da su mogućnosti dalje modernizacije velike, da je smanjena cena i unapređena tehnologija proizvodnje, razvijeni novi alati a da su sadašnji i budući korisnici aviona deo evolucije Gripena. Njima se ujedno nudi uvid u sklapanje i proizvodnju, u tehnologije i mogućnosti.

Prikazani avion je jedan od tri opitna koji bi trebalo da bude predat na ispitivanja na leto a prvi let se očekuje krajem godine. Preostala dva primerka nalaze se u različitim stadijumima sklapanja. Jedan avion za testiranje biće izrađen i za Brazil i on će oko godinu dana biti ispitivan u Švedskoj a zatim će biti predat Brazilu tj. kompaniji Embraer koja je partner u ovom programu.
Slika
Nakon ceremonije predstavljanja Gripena E prisutni su ispred pogona SAAB-a mogli da uživaju u letu jednog Gripena C RV Švedske a mogli su i da vide jedan izloženi avion koji je modernizovan na operativni standard MS20 koji obuhvata i novo naoružanje, do 16 malogabaritnih vođenih bombi Boeing GBU-38 i rakete vazduh-vazduh srednjeg dometa MBDA Meteor.
Još 2007. je za potrebe daljeg razvoja aviona Gripen, naručena izrada tehnološkog demonstratora koji je označen kao “Gripen Demo“. Reč je o dvosedom primerku koji je služio za ispitivanje novih različitih modifikacija predviđene za primenu na novoj generaciji JAS-39. Ovaj demonstrator dobio je novi jači motor General Electric F414G koji predstavlja dalji razvoj motora F414-GE-400 sa aviona F/A-18E/F “Super Hornet“.
Promenom položaja glavnog stajnog trapa povećana je količina unutrašnjeg goriva za čak 40 posto. Istovremeno je omogućeno da se ispod trupa doda još jedan nosač spoljnjeg tereta. Masa aviona povećana je za oko 2 tone. Umesto radara PS-05/A ugrađen je moderan AESA radar Selex ES Raven ES-05.
Prvi let Gripena Demo izveden je 27. maja 2008. a već 21. januara 2009. godine ovaj avion je leteo brzinom od 1,2 maha bez uključivanja dodatnog sagorevanja motora čime je pokazao spsosbnost tzv. superkrstarenja. Švedska vlada je 2010. godine sa kompanijom SAAB potpisala četvorogodišnji ugovor o unapređenju radara, elektronske opreme, integraciji savremenog naoružanja, i smanjenju troškova proizvodnje. Septembra 2015. SAAB Aeronautics je objavio da je u toku razvoj specijalne opreme za elektronsko ratovanje koja će biti ugrađena u dvosed Gripen F.

17. januara 2013. odobrena je nabavka 60 aviona JAS-39E i F za potrebe RV Švedske sa prvim isporukama 2019. godine. Sklapanje prvog razvojnog aviona, jednoseda Gripen E započelo je jula 2013. Proizvođač tvrdi da za sada nema kašnjenja, da budžet nije probijen a da će kompletan razvoj, zajedno sa proizvodnjom tri opitna aviona koštati manje od dve milijarde dolara. Početna operativna sposobnost trebala bi da bude dostignuta 2021. a dve godine kasnije i puna borbena sposobnost.
Nakon više od 13 godina od početka procesa nabavke, Brazil je 18. decembra 2013. objavio da je za svoj novi borbeni avion izabrao upravo Gripen NG. Ugovor vredan 5,44 milijarde dolara za nabavku 36 aviona (28 JAS-39E i 8 JAS-39F) potpisan je 24. oktobra 2014. Rok isporuke je period od 2019-2024. sa logistikom do 2050.
Konačna cena ovog posla je za milijardu dolara veća u odnosu na cenu koja se spominjala u pregovorima zato što je Brazil tražio dodatne modifikacije i unapređenje aviona po svojim specifikacijama. Dogovoren je i ofset program ulaganja švedskih firmi u brazilsku privredu koji je vredan čak 9 milijardi dolara.
Brazilske kompanije biće uključene u proizvodnju aviona a za sada je dogovoreno da bar 15 jednoseda bude sklopljeno u njihovim pogonima. Prva dva brazilska pilota započela su obuku na Gripenu novembra 2014. Moguće je da bi Brazil, u zavisnosti od pre svega ekonomske situacije, mogao da nabavi ukupno 108 Gripena E i F.
Do danas su Gripen su osim Švedske (204 aviona, trenutno koristi 98 JAS-39CD) nabavile Češka (14 iznajmljenih JAS-39C/D), Mađarska (14 iznajmljenih JAS-39C/D), Južnoafrička Republika (26 JAS-39C/D) i Tajland (12 JAS-39C/D).
Švajcarska je 30. novembra 2011. izabrala novu generaciju Gripena za zamenu ostarele flote lovaca F-5 ali su glasači na organizovanom referendumu 18. maja 2014. glasali protiv plana nabavke pa je ona zamrznuta. Smatra se da će uskoro ponovo biti pokrenut proces nabavke novog aviona za RV Švajcarske i da je će glavni favorit opet biti švedski avion.
SAAB veruje da će za vreme trajanja programa Gripen NG na tržištu biti potencijala za prodaju 400-450 ovih aviona a lista mogućih budućih korisnika je prilično velika. Za nove Gripene E i F ali i polovne modele C i D zainteresovane su Belgija, Bugarska, Finska, Hrvatska, Indija, Kolumbija, Malezija, Slovačka i Vijetnam.
Lepa prezentacija novog Gripena
https://www.youtube.com/watch?v=KaiSA5GKMaA
Slika
Heineken
Reactions:
Postovi: 6434
Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:34
Garaža: Alfa Romeo Giulietta 2.0 JTDm-2 150, Opel Corsa D 1,4 FL
Lokacija: Šid, Srbija

Re: Ratna tehnika

Post od Heineken »

Snimak proizvodnje Nore B52....vide se nove masine za obradu cevi :D lepo sve ovo izgleda

https://www.youtube.com/watch?v=21Po07gC1H4
Korisnikov avatar
Dusan
Reactions:
Postovi: 4285
Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:26
Lokacija: Wien

Re: Ratna tehnika

Post od Dusan »

Dobar video. Izgleda mi kao da i kabine pravimo mi, a negde je pisalo da kupujemo?
There's nothing worse than making your hand and losing it all, because you were drawing dead to start with.
Korisnikov avatar
HKS
Reactions:
Postovi: 11164
Pridružio se: 14 Jan 2013, 17:31
Lokacija: Soba

Re: Ratna tehnika

Post od HKS »

Šta toliko koči Noru? Nešto mi ta realizacija sporo ide...
Heineken
Reactions:
Postovi: 6434
Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:34
Garaža: Alfa Romeo Giulietta 2.0 JTDm-2 150, Opel Corsa D 1,4 FL
Lokacija: Šid, Srbija

Re: Ratna tehnika

Post od Heineken »

@Dusan

Kupuje se Kamaz pa ga rasturaju i vrse prerade, da li se koristi njihova kabina ili rade novu to ne znam...ova je oklopljena..

@HKS

Ova sa snimka sto je gotova je prva za VS, tj namenjena je VS ali mora prvo proci kroz TOC..ljudi koji rade u V. Plani pisu da je kvalitet podignut na visi nivo u odnosu na one radjene za izvoz...videcemo da li je istina
Korisnikov avatar
kvcali
Reactions:
Postovi: 3007
Pridružio se: 13 Jan 2012, 10:02
Garaža: Omega B2 2.0
Lokacija: Kraljevo
Kontakt:

Re: Ratna tehnika

Post od kvcali »

Slika
Slika

GS, GS/E, GSE, GTE, GSI, OPC # Irmscher, Mantzel, Steinmetz, Zender, Lexmaul, Mattig, Rieger, Kissling

http://www.opelteamserbia.com/forum
Korisnikov avatar
BAJKER
Reactions:
Postovi: 6086
Pridružio se: 13 Jan 2012, 15:34
Garaža: Suzuki SX4 1.5 MTB Cannondale bike
Lokacija: Zemun,Beograd,SRBIJA.

Re: Ratna tehnika

Post od BAJKER »

40 godina Utve-75


Slika
Jubilej vredan pažnje, 40 godina od prvog leta Utve-75, obeležen je juče na vojnom aerodromu Batajnica skupom koji je ova legendarna letelica i više nego zaslužila.
Domaćini događaja, pripadnici 252. školsko-trenažne avijacijske eskadrile, 204. vazduhoplovne brigade su se i više nego potrudili da godišnjica bude sadržajna, emotivna i na kraju simpatična.
Spisak prisutnih zvanica bio je probran. Od konstruktora Utve-75 gospodina Dragoslava Dimića, preko skoro kompletne današnje komande 252. eskadrile, bivših i sadašnjih pilota, inženjera i tehničara fabrike aviona Utva, nastavnika letenja, vazduhoplovnih entuzijasta i svih drugih poštovalaca i svedoka istorije domaće avijacije. Većina njih letela je na avionu V-53, za koji slobodno možemo reći da je probrao i obučio gotovo sve aktivne pilote našeg Ratnog Vazduhoplovstva.ž
Nakon uvodnih govora komandanta i pilota 252. eskadrile svoje obraćanje prisutnima započeo je gospodin Dimić. Iako već duboko u devetoj deceniji, i dalje oštrouman, imao je šta da kaže. Pričao je o zanimljivostima koje su vezane za njegovu bogatu karijeru tehničara, inženjera, pilota i konstruktora kao i neke interesantne detalje vezane za rađanje „sedamdesetpetice“.
Slika
Dragoslav Dimić, otac Utve 75 ponovo je posetio Batajnicu. Sa sobom je doneo priče iz dana kada se radilo na razvoju dva aviona u isto vreme. Orao nije smeo da trpi, V-53 je bio „projekat sa strane“

Zahvaljujući 252. eskadrili, Komandi RV i PVO i Vojnofilmskom centru “Zastava film“ imali smo prilike da premijerno pogledamo kratak dokumentarni film “40 godina Utve-75“. Manje ili više znani ali i prvi put viđeni kadrovi bili su propraćeni gotovo svim značajnim podacima o karijeri V-53.
U holu zgrade u kojoj je smeštena komanda “Kurjaka sa Ušća“ bili su izloženi panoi sa fotografijama Utve-75 u različitim periodima eksploatacije, kako kod civilnih tako i kod vojnih korisnika. Deljen je poster aviona kao i DVD sa prethodno viđenim dokumentarnim filmom.
https://www.youtube.com/watch?v=8gmlrXnQvak
Druženje je nastavljeno na stajanci eskadrile gde je za ovu priliku bilo postrojeno desetak Utvi-75 koje su stajale pored mlaznih Super Galebova na kojima su piloti imali redovne letačke aktivnosti. Možda i simbolično, na čelu stajanke nalazio se i naslednik V-53, avion Lasta.

Priređen je i adekvatan letački program. U specijalno, za ovu priliku označenoj Utvi-75 (evidencijskog broja 53252) nekoliko krugova iznad aerodroma napravila je posada Mrvić-Štogren.
Slika
Korisnikov avatar
BAJKER
Reactions:
Postovi: 6086
Pridružio se: 13 Jan 2012, 15:34
Garaža: Suzuki SX4 1.5 MTB Cannondale bike
Lokacija: Zemun,Beograd,SRBIJA.

Re: Ratna tehnika

Post od BAJKER »

Velika Britanija s velikim ponosom predstavila je svoj novi nosač aviona koji nosi ime po kraljici Elizabeti Drugoj.

Ovo "morsko čudovište" teško je impozantnih 72.000 tona, a dugačko više od 300 metara. Njegova proizvodnja bila je deo 6,2 milijarde vrednog projekta, koji je finansirala Velika Britanija. Cilj je "aktivnije uključivanje Britanije u intervencije protiv pretnji širom sveta".
Slika

Koliko sledeće godine, nosač "Kraljica Elizabeta" biće spreman da primi neke od najnaprednijih stelt aviona na svetu, poput F-35B, koji će moći da poleću sa njega. Probne plovidbe počinju 2017. godine, a očekuje se da će kasnije nosač "Elizabeta" biti poslat u Persijski zaliv.
Nosač će imati najsavremeniji radarski sistem, koji će biti u stanju da razazna predmete veličine teniske loptice na razdaljini od 20 kilometara, a kako bi eliminisao sve pretnje opremljen je i savremenim odbrambenim automatskim mitraljezima, koji ispaljuju i do 6.000 metaka u minutu.
Slika
Britanija nikada ranije nije imala ovakav brod. "Elizabeta" će promeniti odnos snaga u mornaričkom svetu - rekao je kapetan Peti, i dodao da "Britanija zauzima mesto koje joj pripada, a to je uloga onog ko sprečava ratove, a ne započinje ih".
Očekuje se da "ponos britanske mornarice" postane operativan 2020. godine, kada će, ako sve protekne po planu, uploviti u vode Persijskog zaliva. Do tada, biće usidren u luci u Portsmutu.
Slika
Slika
Korisnikov avatar
methane.master
Reactions:
Postovi: 21561
Pridružio se: 13 Jan 2012, 10:30
Garaža: Clio III ph2 1,2 16V

Re: Ratna tehnika

Post od methane.master »

Svojevremeno sam u Portsmouthu video usidren nosač (mislim da je bio Arc Royal). Neverovatno koliko je veliki brod, a ima i većih :o

Sent from mTalk
Širim haos!
Korisnikov avatar
Dusan
Reactions:
Postovi: 4285
Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:26
Lokacija: Wien

Re: Ratna tehnika

Post od Dusan »

Ovaj je prilicno skromniji u odnosu na Gerald Ford klasu, koje prave Amerikanci.
There's nothing worse than making your hand and losing it all, because you were drawing dead to start with.
Korisnikov avatar
Geza
Moderator
Reactions:
Postovi: 48074
Pridružio se: 06 Jan 2012, 11:49
Lokacija: Apsurdistan

Re: Ratna tehnika

Post od Geza »

https://www.youtube.com/watch?feature=p ... DPF8RvczYs
Najgore je svađati se sa budalom. Prvo te spusti na svoj nivo, a onda te dotuče iskustvom...
Slika Slika
Korisnikov avatar
BAJKER
Reactions:
Postovi: 6086
Pridružio se: 13 Jan 2012, 15:34
Garaža: Suzuki SX4 1.5 MTB Cannondale bike
Lokacija: Zemun,Beograd,SRBIJA.

Re: Ratna tehnika

Post od BAJKER »

Američki B-52 srušio se na Guamu
Slika
Američki strategijski bombarder B-52H “Stratofortress“ srušio se danas ubrzo nakon poletanja iz vazduhoplovne baze Andersen na ostrvu Guam.
Incident se dogodio oko 8 časova i 30 minuta po lokalnom vremenu a svih 7 članova posade je preživelo. Komanda Pacifičkih vazduhoplovnih snaga (PACAF) saopštila je da je u toku istraga ove nesreće i da su preuzete sve mere kako rušenje aviona ne bi imalo negativan uticaj na okolinu.
Posada srušenog aviona pripada 69. ekspedicionoj bombarderskoj eskadrili koja je bila na rutinskom detašmanu iz matične baze Minot, Severna Dakota a u cilju održavanja stalnog prisustva u regionu Pacifika. Guam je deo američke teritorije, u Mikroneziji, 6000 km od Havaja, strategijski veoma važna baza u tom delu sveta u kojoj se obično nalaze stacionirani bombarderi B-1B, B-2A i B-52H.
Slika
U poslednjih 8 godina desila su se tri udesa američkih strategijskih bombardera koji se baziraju na Guamu: 2008. godine blizu ostrva se u more srušio B-52H uz gubitak kompletne posade a iste godine se na poletanju srušio i B-2 čija se posada katapultirala.
RV SAD se još uvek oslanja na avione B-52H koji se nalaze u naoružanju više od 60 godina. Trenutno je u upotrebi verzija B-52H koja je tokom decenija pretrpela radikalne modernizacije kako bi se išlo u korak sa vremenom. Poslednji aktivni primerak proizveden je još 1962. godine.
U četiri eskadrile AFGSC (Air Force Global Strike Command) iz baza Minot (5. bombarderski puk) i Barksdale (2. bombarderski puk) aktivno leti 44 aviona koji su borbeno operativni, 12 aviona leti u sastavu jedinice za obuku i 18 u jednoj eskadrili AFRC (Air Force Reserve Command).
Po trenutnim planovima ovaj tip bombardera ostaće u upotrebi do 2040. godine.
Slika
Odgovori