Stranica 477 od 898
Re: Vazduhoplovi
Poslato: 16 Maj 2017, 11:50
od maxer
zuzazu napisao:Gore, jedan minut u kruzu, dole
A onda 15 min. pisanja papirologije - za 1 min. leta

Re: Vazduhoplovi
Poslato: 18 Maj 2017, 10:49
od ljuba
Saznalo se da holandski kralj radi inkognito kao pilot u KLM-u. Priznao je i najavio da ce se i vise aktivirati da radi kao pilot jer mu to prija......
Radio je na cityhopers letovima kao pilot KLM-a..
http://www.parool.nl/amsterdam/koning-w ... ~a4495300/
Ko ne koristi Google translate ukratko - vec 21 godinu po dva puta mesecno ko-pilotira a da putnici to ne znaju.
Re: Vazduhoplovi
Poslato: 19 Maj 2017, 00:03
od Geza
Kome još treba pilot.
https://www.youtube.com/watch?v=om18cOWFL3Q
Re: Vazduhoplovi
Poslato: 19 Maj 2017, 08:33
od zuzazu
ljuba napisao:Saznalo se da holandski kralj radi inkognito kao pilot u KLM-u. Priznao je i najavio da ce se i vise aktivirati da radi kao pilot jer mu to prija......
Kopilot je pilot.
U avionu sede 2 PILOTA. Jedan je kapetan a drugi je prvi oficir, ili co-pilot. Oba PILOTA imaju istu dozvolu, prosli su isti trening, znaju isto da polete i slete. Jedino sto ih razdvaja je iskustvo.
U jednom letackom danu, pola letova obavlja jedan, a pola drugi (izuzev ako nisu slozeni vremenski uslovi ili zahtevan aerodrom).
Re: Vazduhoplovi
Poslato: 19 Maj 2017, 16:02
od grujicd
Wizair dodaje 4 nove linije iz Beograda, za Fridrihshafen, Nirnberg, Hanover i Maltu:
http://www.b92.net/biz/vesti/srbija.php ... id=1262208
Re: Vazduhoplovi
Poslato: 21 Maj 2017, 06:15
od snork
Na današnji dan pre 90 godina, Čarls Lindberg je izveo prvi non-stop let avionom između Amerike i Evrope, preletevši rastojanje od 5800 km između Njujorka i Pariza za 33 sata i 30 minuta.
Njegov avion, "Duh St. Luisa", napravljen je specijalno za ovaj poduhvat. Glavni konstrukcioni cilj je bio što manja potrošnja goriva. U maloj kabini pilot nije mogao da skroz ispruži noge i imao je samo bočne prozore. Jedino navigaciono sredstvo mu je bio elektro-kompas, doduše tada najmoderniji tip koji je uzimao u obzir razilku između magnetnog i geografskog pola.
https://en.wikipedia.org/wiki/Spirit_of_St._Louis
https://en.wikipedia.org/wiki/Charles_Lindbergh
Sledeći jubilej nas čeka 20. juna, kada će biti 80 godina od kada je Valerij Čkalov izvršio non-stop let od Lenjingrada do zapadne obale SAD, preletevši 8811 km najkraćim pravcem - preko severnog pola.
Re: Vazduhoplovi
Poslato: 21 Maj 2017, 08:55
od dragvorl
Stvarno izuzetan poduhvat.
Re: Vazduhoplovi
Poslato: 21 Maj 2017, 10:00
od snork
Dokumentarni film, poletanje je na 00:50. Jedva se odlepio od zemlje, verovatno je bio suviše težak zbog količine goriva:
https://www.youtube.com/watch?feature=p ... -QAIc#t=50
U članku na Wikipediji piše da je tokom ispitivanja ustanovljeno da avion ispoljava izvesnu nestabilnost u letu, ali da to namerno nije ispravljeno, kako bi Lindberg sve vreme morao da pazi na upravljanje i tako ostao budan. Kada bi počeo da tone u san, oscilacije aviona bi ga probudile. Ali još fascinantnije je kako je precizno vršio navigaciju. Do Britanije nije imao nikakav vizuelni orijentir... samo beskrajno prostranstvo okeana.
Re: Vazduhoplovi
Poslato: 22 Maj 2017, 14:45
od zuzazu
Kars, istok Turske.
Nadmorska visina 5900ft
Minimum za sletanje 6100ft (vidi se u donjem desnom uglu levog ekrana)
Ucackavanje medju planinske vrhove (crvena boja na desnom ekranu). Levo, ispred i desno od piste, visine 13300ft.
Sletanje na limitu sa ledjnim vetrom.
Re: Vazduhoplovi
Poslato: 22 Maj 2017, 20:11
od HKS
Jesu ovi padajuci tragovi opticka varka ili? Kako to da neki avioni ostavljaju trag a neki ne?
P.s. kakav aparat (i objektiv) bi bio potreban za slikanje aviona?
Sent from my m2 using Tapatalk
Re: Vazduhoplovi
Poslato: 23 Maj 2017, 02:53
od snork
Proizvod sagorevanja CNG/LPG/benzina/kerozina/dizela, tj. svih goriva koja se sastoje prevashodno od ugljovodonika, je najvećim delom ugljen-dioksid i vodena para. Kad je toplo i mala je relativna vlažnost, izduvni gasovi su nevidljivi. Kad je hladnije, vodena para postane vidljiva (npr. zimi se vidi iz auspuha automobila). Kad je još hladnije (npr. na velikim visinama), para se odmah pretvara u kristale leda i to su beli tragovi koji se vide iza aviona.
Ako lete nisko, nema tragova.
Na koju stranu i kojom brzinom će se rasprašiti, zavisi od smera i brzine vetra.
Re: Vazduhoplovi
Poslato: 23 Maj 2017, 11:27
od BAJKER
HKS napisao:
P.s. kakav aparat (i objektiv) bi bio potreban za slikanje aviona?
U sustini mozes sa nekim boljim prosumerom koji ima jak objektiv kao na primer Nikon Coolpix P900, ili Canon PowerShot SX60 HS. Ili skupljim DSLR om i jakim tele-objektivom.
Re: Vazduhoplovi
Poslato: 24 Maj 2017, 12:56
od cozmo
Dobar tekst:
http://bif.rs/2017/05/etihad-evropski-f ... atiti-ceh/
Hrabar i rizičan poslovni model nacionalnog avio prevoznika Ujedinjenih Arapskih Emirata, po svemu sudeći, survao se u provaliju nakon što je sve što je moglo da pođe naopako u praksi pošlo naopako. Etihad Airways će naredne godine provesti u borbi za sopstveno preživljavanje, a posledice loše strategije će se najpre sručiti na njegove partnere u Evropi. Kako će u svemu tome proći Er Srbija još uvek je teško predvideti, ali je izvesno da srpskog prevoznika čeka teška borba i period pun neizvesnosti.
Re: Vazduhoplovi
Poslato: 24 Maj 2017, 13:02
od kragujevac
Sve dodje na svoje. Ali će naši vrli stručnjaci iz te oblasti sigurno pronaći rešenje. Kao i za sve probleme do sada.
Re: Vazduhoplovi
Poslato: 24 Maj 2017, 14:56
od Cica Maca
Da ovu fotku kacim na ovaj forum ili onaj drugi, "Ćuning-smajling (eng. Tuning-styling) shabanija"?
I posle se bune kad ih overis sa "SOFERCINE"....
