Stranica 49 od 121

Re: Terenci - moda ili potreba ?

Poslato: 22 Avg 2013, 17:41
od Xepoj87
@Sasa
Vidim da se ne razumes ni najmanje u razlike SUV-a i automobila, da te iste i ne zanimaju zaista,te se necu vise truditi da ti ih objasnim.

@adrei
Gledao sam i A6 allroad i ne vidim po cemu se on uopste klasifikuje kao terenac kod nekih ljudi,kada je samo malo izdignuti karavan koliko ja vidim?
Mislim,voleo bih da mi neko objasni te razlike,jer ne mogu sam da ih nadjem.
Da se razumemo,daleko od toga da on nije zgodniji od obicnog karavana za penjanje na ivicnjak,za vitlanje po snegu i slicno,jer ce teze da udari nesto dole,ali da je terenac,nije bas ili ja to ne vidim,a voleo bih da mi neko objasni.

Re: Terenci - moda ili potreba ?

Poslato: 22 Avg 2013, 18:36
od nidza
A šta je drugo SUV u mnogo primera, nego izdignuti karavan? Polovina koja se vozika je na prednji pogon, a ako imaju i 4x4 to je bez redukcije, daj bože da imaju i valjanu elektroblokadu. E, sad, kad se kaže terenac (kao što kaže tema) mislim da se SUV sužava na vozila koja stvarno jesu u stanju da savladaju malo teži off-road.

Treba da definišemo o čemu se ovde tačno diskutuje, da ne bude nesporazuma. ;-)

Tapatalk 4

Re: Terenci - moda ili potreba ?

Poslato: 22 Avg 2013, 19:03
od crni
ADrei napisao:
crni napisao:Najjaci su oni koji gledaju koliko trosi i koja je cena odrzavanja automobila od 50 soma evra:-)
Koga je to briga!?

Послато са LG-P990 користећи Тапаток 2
pretpostavljam da se salis :srbin:

Sent from my GT-N7100 using Tapatalk 2
ne, ja se ne salim, ali ako ti gledas da li je odrzavanje 1000 ili 2000e a vozis auto od 40000 onda diskusija gubi smisao jer su nam pogledi na zivot potpuno suprotni

Re: Terenci - moda ili potreba ?

Poslato: 22 Avg 2013, 19:15
od McGruja
Zasto bi bilo ko bacao 1000 eur?

Razumem sta hoces da kazes, ali se ne slazem

Re: Terenci - moda ili potreba ?

Poslato: 22 Avg 2013, 19:26
od ficha007
http://en.wikipedia.org/wiki/Car_classi ... ff-roaders

Off-roaders

Off-road vehicles, or "off-roaders" are sometimes referred to as "four-wheel drives", "four by fours", or 4x4s — this sometimes happens colloquially in cases where certain models or even an entire range does not possess four-wheel drive.

1. Sport utility vehicle

Sport utility vehicles are off-road vehicles with four-wheel drive and true off-road capability. They most often feature high ground clearance and an upright, boxy body design. Sport Utilities are typically defined by a body on frame construction which offers more off-road capability but reduced on-road ride comfort and handling compared to a cross-over or car based utility vehicle.

Examples of SUVs:

Land Rover Discovery
Jeep Grand Cherokee
Mahindra Scorpio

This category is equivalent to the EuroNCAP class "Large Off-Roaders".


2. Crossover SUV

Crossover SUVs are derived from an automobile platform using a monocoque construction with light off-road capability and lower ground clearance than SUVs. They may be styled similar to conventional "off-roaders", or may be look similar to an estate car or station wagon.

Examples of crossover SUVs:

Tata Aria
BMW X5
Chevrolet Equinox

edit:

http://sh.wikipedia.org/wiki/Terenac

TERENAC

Terenac je vrsta automobila velike nosivosti, vučne snage i putničkog kapaciteta na nivou karavana ili kombija, a koji je opremljen svim elementima potrebnim za vožnju izvan asfaltiranih površina (off-road).

Najvažniji elementi potrebni za off-road su:

Pogon na sve kotače
Blokada diferencijala
Veliki razmak između tla i "trbuha" automobila
Veliki kotači s gumama prilagođenim za najteže terenske uvjete

Terence najčešće koriste vojska, lovci i šumari, a počela ih proizvoditi američka tvrtka Jeep početkom četrdesetih godina prošlog stoljeća, zbog čega ih velik broj ljudi naziva džipovima.

SUV and SAV

Postoji i posebna kategorija nazvana SUV, kratica za Sport utility vehicle, ili SAV kratica za Sport activity vehicle, a radi se o vozilima koja svojim izgledom nalikuju terencima, ali se od njih razlikuju prema namjeni, cijeni i voznim svojstvima. Takva se vozila ne mogu mjeriti s čistokrvnim terencima izvan ceste jer su im terenska svojstva i robusnost žrtvovana zbog udobnosti i dizajna.


CROSSOVER SUV

Još jedna kategorija naziva se crossover SUV tj. CUV (crossover utility vehicle), a radi se vozilima koja su s ciljem postizanja manje težine i bolje ekonomičnosti izgrađena na podvozjima namijenjenim limuzinama i karavanima srednje klase. Takva se vozila zbog svojeg izgleda nazivaju terencima, ali su njihove terenske mogućnosti vrlo ograničene, a nije rijetko da uopće nemaju ugrađene elemente potrebne za off-road.

Re: Terenci - moda ili potreba ?

Poslato: 22 Avg 2013, 19:30
od grujicd
Ako pričamo o premium novom autu od 50k, on za par godina izgubi 20-30k. Ako si došao do tačke da možeš da priuštiš toliki gubitak, onda stvarno ne treba da pitaš za 1-2k gore dole.

Drugo je ako takvim autom prelaziš 50-100k godišnje. Onda se troškovi multipliciraju i matematika je već drugačija.

Re: Terenci - moda ili potreba ?

Poslato: 22 Avg 2013, 19:47
od McGruja
Ako kupujes premijum SUV, onda znas sta gubis, a sta dobijas.
:)

Mislim da svi racunaju i proracunavaju cenu voznje i posedevanja jednog takvog

Re: Terenci - moda ili potreba ?

Poslato: 22 Avg 2013, 20:02
od Xepoj87
nidza napisao:A šta je drugo SUV u mnogo primera, nego izdignuti karavan? Polovina koja se vozika je na prednji pogon, a ako imaju i 4x4 to je bez redukcije, daj bože da imaju i valjanu elektroblokadu. E, sad, kad se kaže terenac (kao što kaže tema) mislim da se SUV sužava na vozila koja stvarno jesu u stanju da savladaju malo teži off-road.

Treba da definišemo o čemu se ovde tačno diskutuje, da ne bude nesporazuma. ;-)

Tapatalk 4
Oni koje sam ja pomenuo,a Sasa rekao da su isti kao automobili za off-road su Range Rover,Land Cruiser i ML,a sva 3 imaju 100% zakljucavanje diferencijala,ML je jedino losiji sto je vise orijentisan ka on-road voznji i i ako super terenac,nije dobar kao gore pomenuta 2. Ja pricam o pravim SUV-ovima,ne Crossoverima.
Cayenne i X5 su po meni SAV-ovi recimo...
To sto neko sve sto nije kockasto i hard-core ogoljeno, ne dozivljava kao terenca,ne znaci da isti ti to nisu.


Ja sam mislio da smo price o tome kako ko god ima para,ne razmislja o razlici u odrzavanju,voznji i slicno...
Neko ko ima 10.000e mesecno,moze da daje 3.000 na kredit za kucu,1.000 na camac,3.000 na zivot i da jednostavno nema za ML 63 AMG i sve troskove koje on nosi,te samim tim prica da neko ne razmislja o razlici u ceni exploatacije i kupovnoj ceni izmedju kola je smesna.

Da nije tako,niko ne bi vozio ML 250 CDI,nego bi svi furali 500 benzinjaru...
A razlika izmedju samo 2 motora u istom modelu moze da bude 10.000e godisnje lagano,bez razlike u ceni vozila koja moze u klot varijanti da bude 20.000e...
Mislim ljudi,zar zaista ima neko ko tako razmislja poput vas?
To je kao kada bi neko cigance koje pere prozore ceo dan za neku sitnu kintu,videlo Grujica recimo u CRV-u i reklo:
Ma bole njega uvo,ako ima 30 soma za auto,bas ce da gleda da li da kupuje Nike ili Bogner trenerke,jer je razlika izmedju njih svega 500e...

Re: Terenci - moda ili potreba ?

Poslato: 22 Avg 2013, 20:13
od Paja
Xepoj87 napisao:Range Rover,Land Cruiser i ML, Ja pricam o pravim SUV-ovima,ne Crossoverima.
Gde je ovde Niva? :kezo:

Re: Terenci - moda ili potreba ?

Poslato: 22 Avg 2013, 20:16
od ftj
Kako je to ml bolji terenac od kajena?

Re: Terenci - moda ili potreba ?

Poslato: 22 Avg 2013, 20:22
od perfiko
paja napisao:
Xepoj87 napisao:Range Rover,Land Cruiser i ML, Ja pricam o pravim SUV-ovima,ne Crossoverima.
Gde je ovde Niva? :kezo:
Niva je AC/DC a ovi pobrojani Bruce Springsteen. Problem sa ovim Heavy metal-cima je što u pola koncerta razbucaju gitare. Tako i Niva ponekad...

Re: Terenci - moda ili potreba ?

Poslato: 22 Avg 2013, 20:26
od ficha007
"...Niva je AC/DC a ovi pobrojani Bruce Springsteen. Preblem sa ovim Heavy metal-cima je što u pola koncerta razbucaju gitare. Tako i Niva ponekad..." :kezo: :rofl:

EDIT: činjenica je da svaki NOV auto bio on SUV, 4x4, karavan...limuzina u prve 3-4 godine ekspolatacije gubi 40-50% vrednosti u zavisnosti od brenda i da je to strašno kod automobila koji koštaju 30,40,50 i više holjada evra. I to bez troškova ekspolatacije istog. Nekom ko prelazi 10-15.000km godišnje je po meni totalno neisplativo, osim kod onih koji tuku godišnje veće kilometraže i kojima jedan takav auto ( bez obzira na klasu i model ) radi posao i zarađuje novac.

Pominjao sam firmu u kojoj sam radio i gde je vlasnik vozio novog MB S500 4 matic, model 2003. plaćen 110.000 eura mislim, i koji je do 2009. godine prešao 486.000km i kada je odvežen u MB u Beograd na procenu procenjen je na 8.000 eura. Posle 6 godina. A bio je krcat svom mogućom i tada dostupnom opremom. Ali je taj auto njemu zaradio milione dinara i na taj način sebe otplatio bez obzira na sve moguće i nemoguće troškove ekspolatacije, goriva, gubitka vrednosti. On je svoju vrednost jedno 3x otplatio raznim poslovima koje je ovaj sklopio za vreme dok su ga u njemu đirali.

Takvi automobili se kupuju na Zapadu sa tom namerom ( da zarađuju novac ).

Što se tiče SUV-ova, mišljenja sam da je kod nas to u Srbiji malo iskrivljeno i u dobroj meri su se ( zbog veselih 90-ih ) kupovali kao simbol statusa i prestiža, a njihovi vlasnici ( osim što su ih masno platili, ili "posudili" iz inostranstva ) nikada te njihove osobine nisu isprobavali. Zbog svega je kasnije kod nas nastao taj kult terenaca koje voze ili "opasni momci" ili raznorazni menadžeri, pevaljke i njihovi muževi...ko sve ne, a samo oni malobrojni su ih kupovali zato što su im se ta vozila zaista svidela i u njima su nalazili neku svrhu kupovine.

Re: Terenci - moda ili potreba ?

Poslato: 22 Avg 2013, 20:31
od Paja
Ako dozvolite da se umešam, prva podela na ozbiljne i neozbiljne terence je da li imaju klasičnu šasiju. Druga bi bila broj blokada, postojanje reduktora...

Re: Terenci - moda ili potreba ?

Poslato: 22 Avg 2013, 20:37
od perfiko
Nemo' sada od ovako lepe teme da praviš akademsku raspravu. :)

Re: Terenci - moda ili potreba ?

Poslato: 22 Avg 2013, 20:40
od Xepoj87
ftj napisao:Kako je to ml bolji terenac od kajena?
Najvise zbog dodataka koji dolaze uz off-road paket. Ima redukciju,100% zakljucavanje (ako se ne varam sva 3) diferencijala,veci klirens,dodatne oklopne ploce ispod vozila,da se ne osteti...

Evo jedinog snimka gde nadjoh neko slabije poredjenje...(Ima engleski prevod)
http://www.youtube.com/watch?v=jVlwtvaLlA0