Stranica 49 od 51

Re: Polovnjak, 3500-4000e

Poslato: 15 Jun 2023, 11:38
od Darko
Koje su konkretne mane vti motora?

Re: Polovnjak, 3500-4000e

Poslato: 15 Jun 2023, 12:04
od OMP
Ima dosta toga pisano po forumima i netu treba citati jer se svasta tu desavalo ljudima ali generalno i ukratko problem sa podmazivanjem dok je motor hladan a sporo dostize radnu temp., to povlaci ostecenje lanca i bregastih, potrosnja ulja, elektronika vezana za ecu i bobine, neravnomeran rad motora, lambda sonde, itd. stvarno je sirok spektar stvari na koje se ljudi zale e sad cime su sve uzrokovane za nesto se zna za nesto ne. E sad ima onih koji voze te motore i svim silama ih brane kako njih nikad nista nije zezalo i sl. ali generalno takvih je malo. Tamo negde od 2011., 2012. su mnoge stvari resene ali opet ne i sve.

Re: Polovnjak, 3500-4000e

Poslato: 25 Jun 2023, 19:40
od Darko
@OMP hvala na objasnjenju za vti motore.

Da li znas koja verzija 1.6 hdi motora je za preporuku kod minija i generalno kod svih brendova gde se ugradjuje? Cuo sam da je samo onaj od 109ks dobar?

Re: Polovnjak, 3500-4000e

Poslato: 25 Jun 2023, 20:41
od OMP
Generalno su svi 1.6 dizel dobri ako su dobro i redovno odrzavani, jeste da on ima neke fabricke mane pre svega oko podmazivanja turbine i bregastih ali sve to ne bi isplivalo da nije fabrika preporucivala servis na 30k plus losa koncepcija kartera gde je nekih 300ml ulja uvek ostajalo i talozilo se pa posle u vidu uljnog mulja (uslovno receno) zapusavalo sita za dotok ulja do turbine ili bregastih. Neki pametnjakovic nije sraf za ispustanje ulja postavio kao najnizu tacku kartera :glavomuzid:
Kasnije cini mi se posle 2 god od kako su krenuli u ekspolataciju ti motori i kako su uvideli problem interval zamene ulja je smanjen na 20k i to je bilo znacajno bolje a ko je menjao ulje na 10-15k verujem da nikad nije imao problem sa tim motorom.
Sto se tice razlike verzija 90 i 110 konja to su isti motori sem sto ovaj jaci ima turbinu sa promenljivom geometrijom i event. ako im je mapa malo cacnuta pa da je dobio tih 20 konja (u praksi razlika nebitna na gasu) plus dodat dpf i plivajuci zamajac ali motor kao motor isti.
Imao sam oba, ovaj 90 konja me je lepo sluzio a ovaj sa 110 me odmah kad sam ga uzeo sacekao sa slabim pritiskom ulja koji je ostetio kuciste bregastih. Vec sam pisao o tome, ja sam misljenja da kad se kupi 1.6 hdi kome ne znas istoriju, bolje odmah uloziti malo para i vremena (jer dosta toga mozes sam da odradis) ili platiti majstora i otkloniti mu sve potencijalne nedostatke a to je skidanje kartera i ciscenje ukoliko je potrebno tj ukoliko se nakupio talog, usput kad se skine prekontrolise se i sito uljne pumpe dal nije povuklo talog ili opiljke a sto moze praviti problem u podmazivanju. Zatim izbacivanje sita na cevi kojom ulje podmazuje turbinu to im je u 90% slucajeva bolna tacka i 90% vlasnika je to izbacilo. Pregled i ciscenje sita hladnjaka filtera ulja (meni je to sjebalo motor a ostavio sam ga kao zadnju stavku jer sam najmanje sumnjao u njega pa sam krenuo logicnijim redosledom), zatim pregled i ciscenje sita solenoida bregastih i od prilike bi onda, uz kontrolu lufta turbine, mogao biti miran sto se tog motora tice da te nece zeznuti pod uslovom da vec nije načet.

Re: Polovnjak, 3500-4000e

Poslato: 26 Jun 2023, 12:57
od Darko
Odusevljen sam tvojim poznavanjem materije oko razlicitih motora, svaka cast brate :doubleup:
Posto bih ja gledao iz uvoza i ne bih znao detaljno kako je auto odrzavan/vozen, bolje da zaobidjem i ovu motorizaciju bez obzira na brend u koji se ugradjuje.
Jos plus sam cuo da kod minija 1.6 hdi isto mora da se vadi motor za zamenu seta kvacila :glavomuzid: previse komplikovana prica za mene iako mi se dugo godinama mini svidja kao opcija za drugi auto u kuci.
Bolje ipak da gledam italijane sa kojima imam dugogodisnje iskustvo. Jednostavni su, jeftini za odrzavanje, realno imaju top motore (1.3, 1.6, 1.9d, 1.4T benz 120ks). Mozda neki mito, giulietta, grande punto sport.. ti bar covek zna na cemu je.

Re: Polovnjak, 3500-4000e

Poslato: 26 Jun 2023, 13:41
od OMP
za 1.6 hdi sam sticajem okolnosti licno i na skuplji nacin saznao sve te mane i detalje a za vti je mahom od iskustva drugih sto sa interneta sto ovako koga znam.
To sto preko nadjes jedino nesto provereno gde ima trag o odrzavanju ali opet jako retko se srecu kod njih kola gde je ulje menjano na 15k a 10 je tek pojam, ispod 20k ces tesko da vidis servisnu. Ne znam kako je kod minia sto se tice zamene kvacila, jeste sve nabijeno kod njega ali kontam da ne mora bas motor napolje mozda kao i kod mnogih kola da se skida most dole i delovi vesanja ne znam.
Sa talijanima neces da pogresis sigurno sto se tice benzinaca tj tjet motora sem eventualno kod motora sa MA jedinicom koju bih ja izbegao sem ako ne znas da je menjana ili da je fabricki isla neka od poslednjih revizija a sa dizelasima vec znas kako stoje stvari

Re: Polovnjak, 3500-4000e

Poslato: 26 Jun 2023, 20:35
od Darko
Kod mita gledati iskljucivo 1.3 jtd 85/90ks, 1.6 jtd 120 i koliko sam razumeo 1.4 105 i 120ks nemaju MA jedinicu.
Da li si vozio mito? Kako ti se cini u voznji? Citam da je jedina zamerka sto je prilicno tvrdo trimovan za nase puteve.

Re: Polovnjak, 3500-4000e

Poslato: 27 Jun 2023, 08:34
od OMP
Mito 105 konja je takodje MA.... 77, 95, 120 i 155 nisu MA, jedino sto 155 konja ima M32 menjac kao i 1.6 dizel dok ostali nose proverene c635 menjace.
77 i 95 konja je klasican 1.4 atmo kao u grande punta i ypsilon, slabiji motor ali odlican i pouzdan, 120 je tjet koji ja vozim u grande puntu a 155 isto tjet samo sa drugom turbinom koja mu daje malo vise konja, taj motor ide i u bravo i deltu...120 konja ide super ja sam bas zadovoljan kao i mnogi koji ga imaju ili su ga probali a mito je manje vise iste kilaze pa i na papiru idu isto

Re: Polovnjak, 3500-4000e

Poslato: 21 Avg 2023, 10:05
od Kornjaca Rade
Kako vam deluje ovaj GP, gledam za caleta tako neki benzinac do 4000e

https://www.polovniautomobili.com/auto- ... svajcarska

Re: Polovnjak, 3500-4000e

Poslato: 21 Avg 2023, 10:36
od OMP
isti kao moj, lepo deluje, ja onda za mog mogu da trazim preko 4k laganica ako ovaj ode za 3700-800...ove felne trazim za sebe, najlepse fabricke za GP

Re: Polovnjak, 3500-4000e

Poslato: 21 Avg 2023, 10:40
od Kornjaca Rade
Jel ovaj volan presvucen ili je stvarno ovako ocuvan? Uglavnom na gp bude sav oguljen. A i vozacevo sediste deluje da nije izakano.

Sta bese kod njega treba da se proveri, jel u njega ide onaj neki problematicni menjac?

Re: Polovnjak, 3500-4000e

Poslato: 21 Avg 2023, 10:45
od OMP
volan je ovakav fabricki sto se tice dezena, i moj izgleda ovako sto se stanja tice a nije presvlacen, sivi konac ide fabricki, ova sport sedista su im generalno dobra nisu kao obicna sto se kvaliteta tice, ne ulezu i ne habaju se tako lako, kombinacija stof-alcantara, odlicna su u svakom pogledu, drze odlicno i ne umaraju uopste, bar mene.
Menjac je klasican c635, 5 brzina i nije problematican, M32 nije isao u njih on pravi probleme.

Re: Polovnjak, 3500-4000e

Poslato: 21 Avg 2023, 10:47
od Kornjaca Rade
Hvala :)

Re: Polovnjak, 3500-4000e

Poslato: 21 Avg 2023, 10:49
od OMP
np, sta treba tu sam, ja ga vozim skoro 3 god. i prezadovoljan sam u svakom pogledu

Re: Polovnjak, 3500-4000e

Poslato: 21 Avg 2023, 10:58
od Kornjaca Rade
Kad si vec tu, jel znas za ovu njegovu automatsku klimu jel problematicna oko motorica i klapni kao na bravu i delti?