Re: Servis - Razno
Poslato: 09 Okt 2023, 21:14
Ako ocitas trim goriva videces da je otisao daleko u minus, u opsegu 1500 do 2500 obrtaja.
To jest, benzin slabo sagoreva pa kada lambda sonda ocita gasove kompjuter misli da ga nema pa zaliva dodatni benzin i smesa postane prebogata... i rezultat je trzanje odnosno knedla, gusenje.
Kada se predje priblizno 3500 obrtaja ima dovoljno brzine strujanja vazduha u usisu i uspe da se lepo pomesa benzin i onda motor solidno proradi.
Veoma slicno iskustvo nedavno kao sto si ti opisao...neki benzin koji sam sipao jos u julu je napravio karambol. (oko 25 litara)
Jako tesko radi motor na benzin (inace koristi se TNG pa benzin stajao dugo), isto knedle, isto otezano paljenje i to sve narocito kada je hladan.
Ukazuje na losiju isparljivost benzina, da nema lakih komponenti i ostale samo teze frakcije...
Isto prvo posumnjao na svecice ali su one besprekorne a motor savrseno radi na TNG pa dakle otpada struja i vazduh tj usis kao potencijalni uzrok.
Sipao prosle nedelje 10 litara benzina i pomesalo se koliko je moglo, motor imao ponekada knedle a ponekada radio savrseno (sve na benzinu) i potrosio sve, dakle i to lose gorivo nekako progutao.
Danas gotovo nece da upali na benzin, sipao novih 10 litara benzina i posle 500metara mucenja odjednom motor prodisao i vuce kao blesav, tj kako treba.
Bice verovatno potrebna jos neka tura da razblazi onu stvorenu smolu ili sta vec sto jena dnu rezerovara i sto gusi pumpu... a mrzi me da otvaram rezervoar i da se patim sa ciscenjem. Progutace motor polagano svo lose gorivo.
Ama bas nista nije radjeno niti popravljano, prosto samo dolivanje svezeg benzina je to sto resava problem. Srecom nije se islo na dalju dijagnostiku i zamenu bilo kojih delova.
Ne mogu da se setim gde sam uzimao taj benzin letos.
Ranije mi se samo jednom slicno dogodilo, ali to je bilo sa benzinom iz flasa, kantica, i ono srecno vreme 90tih.kada su flase kuvane i dodavan stiropor da popuni zapreminu (tj ukrade).
Otuda i predlog da se sipa svezi benzin, probao i delovalo pozitivno.
To jest, benzin slabo sagoreva pa kada lambda sonda ocita gasove kompjuter misli da ga nema pa zaliva dodatni benzin i smesa postane prebogata... i rezultat je trzanje odnosno knedla, gusenje.
Kada se predje priblizno 3500 obrtaja ima dovoljno brzine strujanja vazduha u usisu i uspe da se lepo pomesa benzin i onda motor solidno proradi.
Veoma slicno iskustvo nedavno kao sto si ti opisao...neki benzin koji sam sipao jos u julu je napravio karambol. (oko 25 litara)
Jako tesko radi motor na benzin (inace koristi se TNG pa benzin stajao dugo), isto knedle, isto otezano paljenje i to sve narocito kada je hladan.
Ukazuje na losiju isparljivost benzina, da nema lakih komponenti i ostale samo teze frakcije...
Isto prvo posumnjao na svecice ali su one besprekorne a motor savrseno radi na TNG pa dakle otpada struja i vazduh tj usis kao potencijalni uzrok.
Sipao prosle nedelje 10 litara benzina i pomesalo se koliko je moglo, motor imao ponekada knedle a ponekada radio savrseno (sve na benzinu) i potrosio sve, dakle i to lose gorivo nekako progutao.
Danas gotovo nece da upali na benzin, sipao novih 10 litara benzina i posle 500metara mucenja odjednom motor prodisao i vuce kao blesav, tj kako treba.
Bice verovatno potrebna jos neka tura da razblazi onu stvorenu smolu ili sta vec sto jena dnu rezerovara i sto gusi pumpu... a mrzi me da otvaram rezervoar i da se patim sa ciscenjem. Progutace motor polagano svo lose gorivo.
Ama bas nista nije radjeno niti popravljano, prosto samo dolivanje svezeg benzina je to sto resava problem. Srecom nije se islo na dalju dijagnostiku i zamenu bilo kojih delova.
Ne mogu da se setim gde sam uzimao taj benzin letos.
Ranije mi se samo jednom slicno dogodilo, ali to je bilo sa benzinom iz flasa, kantica, i ono srecno vreme 90tih.kada su flase kuvane i dodavan stiropor da popuni zapreminu (tj ukrade).
Otuda i predlog da se sipa svezi benzin, probao i delovalo pozitivno.