Stranica 50 od 899

Re: Vazduhoplovi

Poslato: 17 Avg 2012, 18:38
od methane.master
Ja sam se svojevremeno vozio u malom Aeroflotovom Jaku i nakon toga samo odmahnem rukom kada krene priča o ruskim avionima. Hvala lepo. Ljubio sam zemlju kad smo sleteli i to ne iz ljubavi prema majčici Rusiji, nego što sam ostao živ. Par dana kasnije seo sam u poluraspadnuti JAT-ov DC9 kupljen 60-i-neke, mislio sam da sam u svemirskom brodu, i to ne Šatlu, nego u Enterprajsu iz Zvezdanih staza. Za borbene ne znam, ali za putničke, mante me priče o genijalnosti, kvalitetu, a naročito pouzdanosti ruskih aviona. Da sam budža ni ja ne bih stavio dupe u takav avion, nego otišao i kupio kartu za komercijalni let.... a i onako ofarban može u temu Ćuning-smajling.

Re: Vazduhoplovi

Poslato: 17 Avg 2012, 19:31
od BAJKER
methane.master napisao:Par dana kasnije seo sam u poluraspadnuti JAT-ov DC9 kupljen 60-i-neke, mislio sam da sam u svemirskom brodu, i to ne Šatlu, nego u Enterprajsu iz Zvezdanih staza.
Prve devetke u Jat stizu direktno iz Boinga 74-te

Re: Vazduhoplovi

Poslato: 17 Avg 2012, 19:32
od Uroš S.
Pričao mi deda, koji je bio u RViPVO pa su išli u CCCP na neku obuku sedamdesetih da im se zapalio motor na nekom Yak-u koji ih je vozio, ali pred samo sletanje i ništa im nije bilo, može da gori i da leti :mrgreen:

Re: Vazduhoplovi

Poslato: 18 Avg 2012, 01:58
od zuzazu
BAJKER napisao:
methane.master napisao:Par dana kasnije seo sam u poluraspadnuti JAT-ov DC9 kupljen 60-i-neke, mislio sam da sam u svemirskom brodu, i to ne Šatlu, nego u Enterprajsu iz Zvezdanih staza.
Prve devetke u Jat stizu direktno iz Boinga 74-te
Nesto si permutovao.
1974 iz Boinga direktno stizu B727 a DC9 su dosle iz Daglasa 1969

Re: Vazduhoplovi

Poslato: 18 Avg 2012, 11:08
od methane.master
I ja sam svojevremeno čuo da su 9-ke stigle krajem 60-ih, al' možda grešim. :zbunjen:

Re: Vazduhoplovi

Poslato: 18 Avg 2012, 12:28
od cozmo
In 1969, the first McDonnell Douglas DC-9-32 jet (of 16) arrived, followed in 1974 by the first two (of 9) Boeing 727-200 aircraft.

Re: Vazduhoplovi

Poslato: 18 Avg 2012, 13:30
od BAJKER
Da zamenio sam ga za B727, moja greska. Karavela se mislim zadrzala do neke 75-6 jeli?

Re: Vazduhoplovi

Poslato: 18 Avg 2012, 16:47
od snork
methane.master napisao:Ja sam se svojevremeno vozio u malom Aeroflotovom Jaku i nakon toga samo odmahnem rukom kada krene priča o ruskim avionima. Hvala lepo. Ljubio sam zemlju kad smo sleteli i to ne iz ljubavi prema majčici Rusiji, nego što sam ostao živ. Par dana kasnije seo sam u poluraspadnuti JAT-ov DC9 kupljen 60-i-neke, mislio sam da sam u svemirskom brodu, i to ne Šatlu, nego u Enterprajsu iz Zvezdanih staza. Za borbene ne znam, ali za putničke, mante me priče o genijalnosti, kvalitetu, a naročito pouzdanosti ruskih aviona. Da sam budža ni ja ne bih stavio dupe u takav avion, nego otišao i kupio kartu za komercijalni let.... a i onako ofarban može u temu Ćuning-smajling.
Ja nikada nisam leteo u ruskom avionu, ali mi kažu ljudi koji su relativno skoro išli nekim čarterom od Beogarda do Moskve i nazad, da je avion (Tu-154M) bio sasvim korektan. Jeste enterijer bio pohaban i prljav, stjuardese neljubazne, hrana i piće loši, ali je mašina kao mašina dobra. Čak su primetili i jednu stvar koja je bolja nego kod zapadnih aviona - prilikom sletanja uopšte nema onog trešenja i poskakivanja kada avion dodirne zemlju. Stajni trap kod ruskih aviona je mnogo "mekši" (ima bolji sistem amortizera), točkovi su veći i gume su pod nižim pritiskom. To je zbog toga što po bivšem SSSR-u svako selo ima pistu, koja često nije u najsjajnijem stanju. Konkretno, većina ruskih aviona (uključujući npr. Tu-134 i Tu-154) bez problema sleće na travu.

Što se pouzdanosti tiče, s obzirom da i ruski i zapadni avioni otprilike jednako padaju, :) a ruski uglavnom lete po najsiromašnijim zemljama Azije i Afrike, gde ih sigurno ne održavaju kako treba (ili ne održavaju uopšte), rako bih da su ruski robusnije napravljeni i zbog toga pouzdaniji. Što se održavanja tiče, u SSSR-u je bila slična situacija - međunarodne linije ok, ali na lokalnim totalni horor.

Re: Vazduhoplovi

Poslato: 18 Avg 2012, 20:59
od kvcali
Nisam se vozio u Ruskom avionu, al samo da podsetim da trenutno samo rusi lete u svemir ozbiljno i jedino Bajkonur ima stalne letove ka svemirskoj stanici, a Vostok i Sojuz idu gore dok spejs satl ode u penziju.

Ja verujem u ruske vazduhoplove !

Re: Vazduhoplovi

Poslato: 18 Avg 2012, 21:11
od BAJKER
Leteo sam jednom sa Ruskim avionom, u pitanju je bio TU-134 Aviogenex-ov sredina 80 tih. Osecao sam se kao u autobusu, sedi se po dvoje, buka je bila izrazenija u kabinin nego npr u DC9.

Re: Vazduhoplovi

Poslato: 18 Avg 2012, 21:49
od cozmo
Ja sam leteo sa TU-134 (Aviogenex), skucen, bucan, nekomforan, ali je imao dobru finesu, samo je morao da bude brzi na sletanju. Bio sam u kokpitu kod caleta od kuma. Kokpit mali, skucen, zelen, hit.

Re: Vazduhoplovi

Poslato: 19 Avg 2012, 00:00
od methane.master
snork napisao:zbog toga pouzdaniji. Što se održavanja tiče, u SSSR-u je bila slična situacija - međunarodne linije ok, ali na lokalnim totalni horor.
Eeee na par takvih letova sam se vozio. :srbin:

Re: Vazduhoplovi

Poslato: 20 Avg 2012, 09:22
od zuzazu
cozmo napisao:....ali je imao dobru finesu, samo je morao da bude brzi na sletanju.
:rofl: :rofl: :rofl:

Re: Vazduhoplovi

Poslato: 20 Avg 2012, 13:28
od BAJKER
:kezo: A kako si ti to znao da je trebao da bude brzi na sletanju, da nije ostao bez corbe u letu pa je sa dobrom finesom 100 km od aerodroma jedrio (pa je sleteo sa malom brzinom). :mrgreen:

Re: Vazduhoplovi

Poslato: 20 Avg 2012, 15:01
od zuzazu
Bez Cozma bi bilo dosadno. Obozavam da citam njegove postove "Price iz kumove letaonice" i ostale mudrolije.